Akciová společnost CPI Hotels
CPI Hotels posiluje své pozice
26. 10. 2007
vstoupila na trh coby pokračovatelka úspěšné hotelové společnosti Fortuna
Hotels, a.s., která se ke změně jména rozhodla na základě nových akvizic
a projektů. CPI Hotels tak těží z čtrnáctileté historie a je řazena
k čelným českým hotelovým společnostem. Do jejího portfolia spadá
momentálně 5 hotelů v Praze (Clarion Hotel Prague Old Town****, Quality
Hotel Prague, Comfort Hotel Prague, Hotel Fortuna
Rhea, Hotel Fortuna Luna**), Lázeňský Dům Praha ve
Františkových Lázních, Hotel Sigma Olomouc*** a dvě zařízení
poskytující dlouhodobé ubytování, Fortuna Hotel Praha a Fortuna Areál
Hloubětín. Celkem firma disponuje kapacitou 4200 lůžek.
CPI Hotels je také výhradním zástupcem nadnárodního řetězce Choice
Hotels International pro Českou a Slovenskou republiku, na jejichž území
poskytuje franšízy na značky Clarion, Quality a Comfort. Na základě smlouvy
o řízení a provozu hotelu nebo smlouvy o nájmu nabízí majitelům
poradenství a řízení ubytovacích zařízení. Mezi její nejnovější
projekty patří luxusní pětihvězdičkový Buddha-Bar Hotel Prague,
čtyřhvězdičkový Clarion Hotel Prague City v Praze na Tylově náměstí a
kongresový čtyřhvězdičkový hotel Clarion Congress Hotel Prague v Praze
Vysočanech s kapacitou 2500 konferenčních míst, který bude otevřen
v březnu 2008.
V souvislosti s hlavním tématem devátého vydání Všudybylu jsem
o rozhovor požádal výkonného ředitele CPI Hotels pana Jana Kratinu. Pane
řediteli, CPI Hotels je velkou, neuvěřitelně dynamickou firmou.
Je, a v blízké budoucnosti by se měla ještě téměř trojnásobně
zvětšit. Jak v počtu zaměstnanců, tak ve výši tržeb a počtu pokojů.
Společnost působí výhradně na území České a Slovenské republiky a
zatím neuvažuje expandovat mimo ně. Pokud se ale CPI Hotels v průběhu let
naskytne zajímavý projekt v některé z dalších zemích, teritoriální
rozšíření působnosti nevylučujeme.
Koncem září se CPI Hotels představila v Chicagu na světovém
veletrhu incentivní turistiky The Motivation Show, kterého se zúčastnilo
přes dva tisíce vystavovatelů. Na co jste se při své propagaci
zaměřili?
Prezentovali jsme zde nejen naše portfolio, ale také zajímavosti České
republiky. Zaměřili jsme se hlavně na luxusní hotely značky Clarion
světového řetězce Choice Hotels International, které otevřeme
v příštím roce. Tento druhý největší celosvětový hotelový řetězec
vznikl v USA, a právě povědomí spojené s touto značkou nám na
americkém trhu výrazně pomáhá při získávání klientely.
Veletrh The Motivation Show je stěžejním místem pro setkávání
nákupčích a dodavatelů služeb incentivní, eventové a kongresové
turistiky z celého světa.
Velký počet vystavovatelů a návštěvníků (cca 18 000) byl skvělou
příležitostí k připomenutí se obchodním partnerům a k navázaní
nových obchodních kontaktů. Vzhledem ke klesající hodnotě dolaru se sice
Evropa stává pro americké klienty dražší, přesto ale zůstává
atraktivní pro vysokorozpočtovou incentivní a kongresovou turistiku, na
kterou se chceme v dohledné době daleko výrazněji zaměřit. Velký zájem
vzbudil nejen náš kongresový hotel ve Vysočanech, ale také vůbec první
hotel značky Buddha-Bar na světě, který otevřeme na podzim
příštího roku.
Ano, lidi, kteří se zajímají o hotelnictví, fascinují zejména
dva vaše projekty. Clarion Congress Hotel Prague v Praze Vysočanech a
Buddha-Bar Hotel Prague na Starém Městě.
Vysočanský Clarion je jednou z největších hotelových investic
v novodobé historii hotelnictví v Praze. Do výstavby tohoto hotelu se
investuje dvě a půl miliardy korun. Hotel je primárně koncipován jako
kongresový a bude mít 560 pokojů. Jeho výstavbou reagujeme na jistý
prostor v kongresové turistice, který na českém trhu ještě je.
Kongresový hotel Clarion bude disponovat velkým sálem, 18 menšími
přilehlými sály a salonky a samozřejmě rozmanitou stravovací kapacitou
v pěti střediscích.
Buddha-Bar Hotel Prague je imageovou záležitostí, něčím naprosto
výjimečným nejen v rámci Prahy. Základní ideou je propojení asijské
mystiky s nejluxusnějšími standardy současného světového hotelnictví.
Speciálním hostům nabídne nejvyšší úroveň služeb jak v ubytovací
části, tak v gastronomické. Projekt vychází ze známého a celosvětově
úspěšného konceptu Buddha-Bar restaurací. Kromě těchto dvou chystaných
hotelů otevřeme v kategorii čtyř hvězd Clarion Hotel Prague City v Praze
na Tylově náměstí. Koncepčně se jedná o stejný standard, jaký můžete
nalézt v našem Clarion Hotel Prague Old Town v Hradební ulici poblíž
nábřeží Vltavy. Bude disponovat 64 pokoji, stovkou konferenčních míst a
devadesáti místy ve stravovacích prostorách.
Jaké jsou podle vás podmínky pro rozvoj hotelového průmyslu
v České republice?
Konkurenční prostředí v našem segmentu se každoročně přiostřuje.
Historicky na území Česka, a hlavně v Praze, nebyl dostatek pokojů a
postelí. Tento fakt se stal impulzem pro investory a developery, kteří se
rozhodli masivně investovat do hotelové infrastruktury. V současné době
už ale dochází k vyrovnání nabídky a poptávky, a zejména v nízké
sezoně je patrný převis nabídky. Momentálně se kromě nových projektů
také mění majitelé stávajících zařízení, velké řetězce posilují
svoji pozici a soukromí majitelé menších zařízení hledají silné
partnery. Česko, jako země s relativně vyspělým cestovním ruchem, je pro
podnikání v hotelovém průmyslu stále zajímavé. V této souvislosti si
dovolím podotknout, že naším oficiálním cílem je expandovat do krajských
měst. Hejtmani a politická reprezentace krajů čím dál výrazněji usilují
o to, aby hospodářské rozvojové efekty z cestovního ruchu, včetně
podílu na tvorbě pracovních míst, nebyly až tak výrazně dominantní
záležitostí Prahy, ale aby přinášely prosperitu i do jejich krajů a
krajských měst. Rozvoj krajského destinačního managementu s sebou
přináší poptávku po adekvátních službách silného partnera
s celorepublikovou působností a hlavně s dostatkem zkušeností z oboru.
CPI Hotels je připravena na tuto poptávku odpovědět kvalitní nabídkou
svých produktů.
Kam se ubírá české hotelnictví?
Sílící konkurence české hotelnictví bezpochyby tlačí ke zvyšování
kvality prostředí a služeb. Faktorem, který mu určitě nepomůže, bude od
nového roku o čtyři procenta vyšší DPH. V Česku se na cestovní ruch
pohlíží jako na odvětví, které je schopno si samo na sebe vydělat.
Samozřejmě že je, a na rozdíl od řady dotovaných hospodářských
odvětví vydělává nejen na sebe. Se zvyšováním nákladů, včetně cen
energií, se však ocitá ve stále složitější situaci. Kvalitní hotelová
infrastruktura je základním předpokladem rozvoje cestovního ruchu, ale
určitě ne důvodem návštěv České republiky. Tím jsou mezinárodní
popularita naší země, turisticky atraktivní místa, byznys a jiné cíle.
Jestliže Česko – zejména jeho politická reprezentace, státní správa a
samosprávy – nebude rovnocenným soupeřem zahraniční konkurenci a nebude
čelit krokům cizích vlád a regionů, obracejících pozornost turistů na
své destinace, tj. budou-li zejména ekonomické možnosti české propagace
cestovního ruchu stále pokulhávat za zahraničními, bude to český průmysl
cestovního ruchu, a tedy i hotelnictví, výrazně znevýhodňovat. To se
samozřejmě nemůže neodrazit v zahraničním inkasu z cestovního ruchu.
A že řada zemí bere konkurenční boj a přízeň turistů vážně,
ilustrují nejen renomované mezinárodní veletrhy, na nichž jsou oficiální
rumunské, maďarské, polské aj. expozice pojaty daleko velkoryseji než
naše české.