Menu

Akciová společnost CPI Hotels

CPI Hotels posiluje své pozice

26. 10. 2007


vstoupila na trh coby pokračovatelka úspěšné hotelové společnosti Fortuna Hotels, a.s., která se ke změně jména rozhodla na základě nových akvizic a projektů. CPI Hotels tak těží z čtrnáctileté historie a je řazena k čelným českým hotelovým společnostem. Do jejího portfolia spadá momentálně 5 hotelů v Praze (Clarion Hotel Prague Old Town****, Quality Hotel Prague, Comfort Hotel Prague, Hotel Fortuna Rhea, Hotel Fortuna Luna**), Lázeňský Dům Praha ve Františkových Lázních, Hotel Sigma Olomouc*** a dvě zařízení poskytující dlouhodobé ubytování, Fortuna Hotel Praha a Fortuna Areál Hloubětín. Celkem firma disponuje kapacitou 4200 lůžek.

CPI Hotels je také výhradním zástupcem nadnárodního řetězce Choice Hotels International pro Českou a Slovenskou republiku, na jejichž území poskytuje franšízy na značky Clarion, Quality a Comfort. Na základě smlouvy o řízení a provozu hotelu nebo smlouvy o nájmu nabízí majitelům poradenství a řízení ubytovacích zařízení. Mezi její nejnovější projekty patří luxusní pětihvězdičkový Buddha-Bar Hotel Prague, čtyřhvězdičkový Clarion Hotel Prague City v Praze na Tylově náměstí a kongresový čtyřhvězdičkový hotel Clarion Congress Hotel Prague v Praze Vysočanech s kapacitou 2500 konferenčních míst, který bude otevřen v březnu 2008.

V souvislosti s hlavním tématem devátého vydání Všudybylu jsem o rozhovor požádal výkonného ředitele CPI Hotels pana Jana Kratinu. Pane řediteli, CPI Hotels je velkou, neuvěřitelně dynamickou firmou.
Je, a v blízké budoucnosti by se měla ještě téměř trojnásobně zvětšit. Jak v počtu zaměstnanců, tak ve výši tržeb a počtu pokojů. Společnost působí výhradně na území České a Slovenské republiky a zatím neuvažuje expandovat mimo ně. Pokud se ale CPI Hotels v průběhu let naskytne zajímavý projekt v některé z dalších zemích, teritoriální rozšíření působnosti nevylučujeme.

Koncem září se CPI Hotels představila v Chicagu na světovém veletrhu incentivní turistiky The Motivation Show, kterého se zúčastnilo přes dva tisíce vystavovatelů. Na co jste se při své propagaci zaměřili?
Prezentovali jsme zde nejen naše portfolio, ale také zajímavosti České republiky. Zaměřili jsme se hlavně na luxusní hotely značky Clarion světového řetězce Choice Hotels International, které otevřeme v příštím roce. Tento druhý největší celosvětový hotelový řetězec vznikl v USA, a právě povědomí spojené s touto značkou nám na americkém trhu výrazně pomáhá při získávání klientely.

Veletrh The Motivation Show je stěžejním místem pro setkávání nákupčích a dodavatelů služeb incentivní, eventové a kongresové turistiky z celého světa.
Velký počet vystavovatelů a návštěvníků (cca 18 000) byl skvělou příležitostí k připomenutí se obchodním partnerům a k navázaní nových obchodních kontaktů. Vzhledem ke klesající hodnotě dolaru se sice Evropa stává pro americké klienty dražší, přesto ale zůstává atraktivní pro vysokorozpočtovou incentivní a kongresovou turistiku, na kterou se chceme v dohledné době daleko výrazněji zaměřit. Velký zájem vzbudil nejen náš kongresový hotel ve Vysočanech, ale také vůbec první hotel značky Buddha-Bar na světě, který otevřeme na podzim příštího roku.

Ano, lidi, kteří se zajímají o hotelnictví, fascinují zejména dva vaše projekty. Clarion Congress Hotel Prague v Praze Vysočanech a Buddha-Bar Hotel Prague na Starém Městě.
Vysočanský Clarion je jednou z největších hotelových investic v novodobé historii hotelnictví v Praze. Do výstavby tohoto hotelu se investuje dvě a půl miliardy korun. Hotel je primárně koncipován jako kongresový a bude mít 560 pokojů. Jeho výstavbou reagujeme na jistý prostor v kongresové turistice, který na českém trhu ještě je. Kongresový hotel Clarion bude disponovat velkým sálem, 18 menšími přilehlými sály a salonky a samozřejmě rozmanitou stravovací kapacitou v pěti střediscích.
Buddha-Bar Hotel Prague je imageovou záležitostí, něčím naprosto výjimečným nejen v rámci Prahy. Základní ideou je propojení asijské mystiky s nejluxusnějšími standardy současného světového hotelnictví. Speciálním hostům nabídne nejvyšší úroveň služeb jak v ubytovací části, tak v gastronomické. Projekt vychází ze známého a celosvětově úspěšného konceptu Buddha-Bar restaurací. Kromě těchto dvou chystaných hotelů otevřeme v kategorii čtyř hvězd Clarion Hotel Prague City v Praze na Tylově náměstí. Koncepčně se jedná o stejný standard, jaký můžete nalézt v našem Clarion Hotel Prague Old Town v Hradební ulici poblíž nábřeží Vltavy. Bude disponovat 64 pokoji, stovkou konferenčních míst a devadesáti místy ve stravovacích prostorách.

Jaké jsou podle vás podmínky pro rozvoj hotelového průmyslu v České republice?
Konkurenční prostředí v našem segmentu se každoročně přiostřuje. Historicky na území Česka, a hlavně v Praze, nebyl dostatek pokojů a postelí. Tento fakt se stal impulzem pro investory a developery, kteří se rozhodli masivně investovat do hotelové infrastruktury. V současné době už ale dochází k vyrovnání nabídky a poptávky, a zejména v nízké sezoně je patrný převis nabídky. Momentálně se kromě nových projektů také mění majitelé stávajících zařízení, velké řetězce posilují svoji pozici a soukromí majitelé menších zařízení hledají silné partnery. Česko, jako země s relativně vyspělým cestovním ruchem, je pro podnikání v hotelovém průmyslu stále zajímavé. V této souvislosti si dovolím podotknout, že naším oficiálním cílem je expandovat do krajských měst. Hejtmani a politická reprezentace krajů čím dál výrazněji usilují o to, aby hospodářské rozvojové efekty z cestovního ruchu, včetně podílu na tvorbě pracovních míst, nebyly až tak výrazně dominantní záležitostí Prahy, ale aby přinášely prosperitu i do jejich krajů a krajských měst. Rozvoj krajského destinačního managementu s sebou přináší poptávku po adekvátních službách silného partnera s celorepublikovou působností a hlavně s dostatkem zkušeností z oboru. CPI Hotels je připravena na tuto poptávku odpovědět kvalitní nabídkou svých produktů.

Kam se ubírá české hotelnictví?
Sílící konkurence české hotelnictví bezpochyby tlačí ke zvyšování kvality prostředí a služeb. Faktorem, který mu určitě nepomůže, bude od nového roku o čtyři procenta vyšší DPH. V Česku se na cestovní ruch pohlíží jako na odvětví, které je schopno si samo na sebe vydělat. Samozřejmě že je, a na rozdíl od řady dotovaných hospodářských odvětví vydělává nejen na sebe. Se zvyšováním nákladů, včetně cen energií, se však ocitá ve stále složitější situaci. Kvalitní hotelová infrastruktura je základním předpokladem rozvoje cestovního ruchu, ale určitě ne důvodem návštěv České republiky. Tím jsou mezinárodní popularita naší země, turisticky atraktivní místa, byznys a jiné cíle. Jestliže Česko – zejména jeho politická reprezentace, státní správa a samosprávy – nebude rovnocenným soupeřem zahraniční konkurenci a nebude čelit krokům cizích vlád a regionů, obracejících pozornost turistů na své destinace, tj. budou-li zejména ekonomické možnosti české propagace cestovního ruchu stále pokulhávat za zahraničními, bude to český průmysl cestovního ruchu, a tedy i hotelnictví, výrazně znevýhodňovat. To se samozřejmě nemůže neodrazit v zahraničním inkasu z cestovního ruchu. A že řada zemí bere konkurenční boj a přízeň turistů vážně, ilustrují nejen renomované mezinárodní veletrhy, na nichž jsou oficiální rumunské, maďarské, polské aj. expozice pojaty daleko velkoryseji než naše české.


www.cpihotels.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001