Menu

Impozantní budova od architekta Franze Fröhlicha „Městský dvůr“ s důmyslným systémem ochozů a schodišť v centru Brna byla postavena v polovině 19. století. Jejím charakteristickým rysem je kontrast mezi strohým palácovým exteriérem a členitým arkádovým nádvořím s romantizujícími detaily. Ve své historii „Městský dvůr“ patřil k nejprestižnějším brněnským adresám. Před více než rokem, po třiceti měsících rekonstrukcí investorskou a stavební firmou COMSA International a.s., patřících ke skupině španělské COMSA, která po celém Španělsku realizuje unikátní stavby včetně rekonstrukcí a adaptací architektonicky složitých objektů, byl otevřen jako luxusní hotel Comsa Brno Palace, aby opět plnil své poslání vysoce prestižní brněnské adresy – symbiózy klasické elegance a současného moderního designu.

Hotel Comsa Brno Palace**** superior má 119 pokojů: 6 suite, 6 junior suite a 107 de luxe. Má i příjemné wellness. Pulzující elegantní prostor restaurace Palazzo s kapacitou 40 míst, byl navržen španělským designérem Paco Entrenou. Comsa Brno Palace je reprezentativním místem pro rodinné i firemní akce a společenské události. Disponuje zázemím stylových, technicky špičkově vybavených prostor. Sálem „Městský dvůr“ pro až 200 osob, který lze předělit na dva sály; třemi multifunkčními sály – „Petrov“, „Veveří“ a „Špilberk“, s možností jejich variabilního propojení pro akce od několika do 150 účastníků. Hotelové „Atrium“ propojené s restaurací „Staré Brno“ poskytuje exkluzivní zázemí pro pořádání komorních setkání i velkolepých party,či módních přehlídek.

Comsa Brno Palace, hotel, který se dobře prodává

28. 10. 2010

S generálním ředitelem hotelu Comsa Brno Palace panem Martinem Benadou se potkáváme 10. září 2010. Rozhovor jsem zahájil dotazem, jaký byl pro Comsa Brno Palace první rok po otevření.
Rušný a dynamický, protože od operativního řešení, rozhodnutí investora, že si jej bude sám provozovat, jsme jej do plného provozu uvedli v neskutečně krátké době. Nyní, po zhruba roce fungování, naši hosté kvitují stabilně špičkovou kvalitu servisu. To se odráží nejen v v obsazenosti, ale i v hodnocení, které od našich hostů dostáváme. Náš majitel a zároveň investor a dodavatel stavby COMSA International a.s. odvedl úžasný kus práce. Projekt hotelu je nejen citlivě koncipován, ale výborně řešen i po technické stránce. COMSA zde v Brně v podstatě zhodnotila své know-how, obrovské zkušenosti s rekonstrukcemi památkově ceněných historických budov. Do rukou jsme díky tomu dostali atraktivně disponovaný hotel, který se dobře prodává.

Špičkový hotel dělá kvalitní personál.
Rovněž v tomto jsme měli štěstí, a byla to zejména další šikovnost našeho majitele, že se nám v rámci středního managementu podařilo do Brna přilákat kvalitní lidi, kteří nějakou dobu působili v zahraničí. Jejich poznatky a zkušenosti jsou pro konkurenceschopnost Comsa Brno Palace cenným přínosem. Samozřejmě, nejprve musela proběhnout jejich jakási aklimatizace na zdejší podmínky. Ty jsou v řadě aspektů specifické, a ne všechno, co se naučili v západní Evropě či na britských ostrovech, mohli uplatnit v České republice. Nicméně tuto fázi zvládli a úspěšně působí i na své kolegy. Co se týče hotelnictví, evropský i světový trh práce se stále více otevírá, a to nejen směrem ven. A nás těší, že Češi, zejména mladí lidé, kteří se vrací ze zahraničí, kvitují, že úroveň špičkového českého hotelnictví je srovnatelná se západoevropskou a světovou.

Jak se vás dotýká cenová válka pražských hotelů?
Rozhodně nás netěší. Jak jsme pocítili snad všichni, kteří pracujeme v hotelnictví, už jsme zažili daleko příznivější období. V Praze už to totiž kolikrát není tolik o šikovnosti manažerů, jako o pevnosti nervů, jak to všechno ustát. Z minulých let jsme byli zvyklí, že Praha dosahovala nejvyšších průměrných cen ubytování. Nyní je to jinak. Ale abych hovořil za Comsa Brno Palace. Nás se to v zas tak velké míře nedotýká, byť se nějaké náznaky občas objeví. Ani ne u individuálního ubytování, jako spíš v segmentu kongresové turistiky.

Jaká je podle vás perspektiva českého hotelnictví?
Věřím, že dobrá. Česko pořád disponuje velkým počtem lidí, kteří umí a chtějí pracovat a které práce v hotelovém provozu baví. Pokud nám hospodářská situace ve světě umožní trochu více se nadechnout, pokud se začne víc létat a pořádat víc konferencí, geograficky strategická poloha Česka a jeho atraktivnost nám umožní konkurovat kva­litními službami a obstát před zahraniční konkurencí.

V českém hotelnictví je nezřídkavým jevem deklarovat vyšší kvalitu než tu, kterou ten který hotel disponuje – přidávat mu hvězdičky. Ve vašem případě je tomu obráceně. Proč?
Cílem rekonstrukce a adaptace historického objektu „Městský dvůr“ byl pětihvězdičkový hotel. Ale jak už jsem řekl, otvírali jsme jej za chodu a rovněž za chodu jsme nabírali a školili personál. Prostorové dispozice a vybavenost totiž ještě nedělají barák pětihvězdičkovým hotelem. Tomu musí odpovídat pětihvězdičkové služby. Proto jsme se rozhodli deklarovat čtyři hvězdy superior, zprocesovat veškeré činnosti, představit se a zavést na trhu a až v další fázi, bude-li tomu doba nakloněna, deklarovat svých pět hvězd. Ostatně, vycházíme tím vstříc i naší stěžejní, tj. firemní klientele, která kvůli optimalizaci nákladů preferuje čtyřhvězdičkový standard.

Proč ještě využívat služeb Comsa Brno Palace?
Protože v Brně je dobře být v centru dění, a toto centrum je všude okolo našeho hotelu. „Městský dvůr“ byl od samého počátku vnímán jako nejprestižnější adresa k bydlení, my jsme tuto tradici převzali a Comsa Brno Palace v tomto duchu pokračuje. Máme kvalitní vybavení pro kongresové akce, pro mítinky a gastronomické události. Naše gastronomie je na vysoké úrovni. Náš šéfkuchař pan Liam Claringbold je z Nového Zélandu. Pracoval v nejvybranějších restauracích v severovýchodní a jihovýchodní Asii, v Austrálii a ve Velké Británii. Je to golfista, takže i v tomto směru si máme co říci. Za rok působení v Brně tu už má dobré jméno a řada hostů naši restauraci navštěvuje kvůli jeho umění.

Ano, důvodem, proč lidé jezdí do Brna, může být i kulinářské umění, ale především je to samo město Brno. Obchodní zájmy, MICE akce, turistické atraktivity metropole a Jihomoravského kraje atd. Začátkem října 2010 tu bude zpřístupněna část brněnského podzemí.
Brno své podzemí pro veřejnost otevírá v našem sousedství, na Zelném trhu. Necháváme proto školit zaměstnance, aby disponovali maximem informací a mohli naše hosty získávat pro tuto prvořadou zážitkovou atrakci, a tím i pro opakované návštěvy Brna.
Rád bych upozornil, že i sám objekt Comsa Brno Palace je brněnskou atraktivitou. Brno sice disponuje řadou turistických cílů, včetně památky UNESCO – vilou Tugendhat, avšak co mám zprávy, chce se spíš profilovat jako město vědy a výzkumu. Jsem přesvědčen, že je to správná cesta, která brněnským hotelům přivede ten typ klientely, která už nyní, a ne v zanedbatelných objemech, využívá služeb našeho hotelu. Jako největší magnet cestovního ruchu jihomoravské metropole bych pak vyzdvihl brněnský Automotodrom, a – co do termínu – srpen, kdy Brno díky Velké ceně zaplní desetitisíce návštěvníků. Je úžasné v té době vidět, jak centrum města pulzuje.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001