Impozantní budova od architekta Franze Fröhlicha „Městský dvůr“ s důmyslným systémem ochozů a schodišť v centru Brna byla postavena v polovině 19. století. Jejím charakteristickým rysem je kontrast mezi strohým palácovým exteriérem a členitým arkádovým nádvořím s romantizujícími detaily. Ve své historii „Městský dvůr“ patřil k nejprestižnějším brněnským adresám. Před více než rokem, po třiceti měsících rekonstrukcí investorskou a stavební firmou COMSA International a.s., patřících ke skupině španělské COMSA, která po celém Španělsku realizuje unikátní stavby včetně rekonstrukcí a adaptací architektonicky složitých objektů, byl otevřen jako luxusní hotel Comsa Brno Palace, aby opět plnil své poslání vysoce prestižní brněnské adresy – symbiózy klasické elegance a současného moderního designu.
Hotel Comsa Brno Palace**** superior má 119 pokojů: 6 suite, 6 junior suite a 107 de luxe. Má i příjemné wellness. Pulzující elegantní prostor restaurace Palazzo s kapacitou 40 míst, byl navržen španělským designérem Paco Entrenou. Comsa Brno Palace je reprezentativním místem pro rodinné i firemní akce a společenské události. Disponuje zázemím stylových, technicky špičkově vybavených prostor. Sálem „Městský dvůr“ pro až 200 osob, který lze předělit na dva sály; třemi multifunkčními sály – „Petrov“, „Veveří“ a „Špilberk“, s možností jejich variabilního propojení pro akce od několika do 150 účastníků. Hotelové „Atrium“ propojené s restaurací „Staré Brno“ poskytuje exkluzivní zázemí pro pořádání komorních setkání i velkolepých party,či módních přehlídek.
Comsa Brno Palace, hotel, který se dobře prodává
28. 10. 2010
S generálním ředitelem hotelu Comsa Brno Palace panem Martinem
Benadou se potkáváme 10. září 2010. Rozhovor jsem zahájil dotazem, jaký
byl pro Comsa Brno Palace první rok po otevření.
Rušný a dynamický, protože od operativního řešení, rozhodnutí
investora, že si jej bude sám provozovat, jsme jej do plného provozu uvedli
v neskutečně krátké době. Nyní, po zhruba roce fungování, naši hosté
kvitují stabilně špičkovou kvalitu servisu. To se odráží nejen
v v obsazenosti, ale i v hodnocení, které od našich hostů dostáváme.
Náš majitel a zároveň investor a dodavatel stavby COMSA International a.s.
odvedl úžasný kus práce. Projekt hotelu je nejen citlivě koncipován, ale
výborně řešen i po technické stránce. COMSA zde v Brně v podstatě
zhodnotila své know-how, obrovské zkušenosti s rekonstrukcemi památkově
ceněných historických budov. Do rukou jsme díky tomu dostali atraktivně
disponovaný hotel, který se dobře prodává.
Špičkový hotel dělá kvalitní personál.
Rovněž v tomto jsme měli štěstí, a byla to zejména další šikovnost
našeho majitele, že se nám v rámci středního managementu podařilo do
Brna přilákat kvalitní lidi, kteří nějakou dobu působili v zahraničí.
Jejich poznatky a zkušenosti jsou pro konkurenceschopnost Comsa Brno Palace
cenným přínosem. Samozřejmě, nejprve musela proběhnout jejich jakási
aklimatizace na zdejší podmínky. Ty jsou v řadě aspektů specifické, a ne
všechno, co se naučili v západní Evropě či na britských ostrovech, mohli
uplatnit v České republice. Nicméně tuto fázi zvládli a úspěšně
působí i na své kolegy. Co se týče hotelnictví, evropský i světový
trh práce se stále více otevírá, a to nejen směrem ven. A nás těší,
že Češi, zejména mladí lidé, kteří se vrací ze zahraničí, kvitují,
že úroveň špičkového českého hotelnictví je srovnatelná se
západoevropskou a světovou.
Jak se vás dotýká cenová válka pražských
hotelů?
Rozhodně nás netěší. Jak jsme pocítili snad všichni, kteří pracujeme
v hotelnictví, už jsme zažili daleko příznivější období. V Praze už
to totiž kolikrát není tolik o šikovnosti manažerů, jako o pevnosti
nervů, jak to všechno ustát. Z minulých let jsme byli zvyklí, že Praha
dosahovala nejvyšších průměrných cen ubytování. Nyní je to jinak. Ale
abych hovořil za Comsa Brno Palace. Nás se to v zas tak velké míře
nedotýká, byť se nějaké náznaky občas objeví. Ani ne u individuálního
ubytování, jako spíš v segmentu kongresové turistiky.
Jaká je podle vás perspektiva českého
hotelnictví?
Věřím, že dobrá. Česko pořád disponuje velkým počtem lidí, kteří
umí a chtějí pracovat a které práce v hotelovém provozu baví. Pokud nám
hospodářská situace ve světě umožní trochu více se nadechnout, pokud se
začne víc létat a pořádat víc konferencí, geograficky strategická poloha
Česka a jeho atraktivnost nám umožní konkurovat kvalitními službami a
obstát před zahraniční konkurencí.
V českém hotelnictví je nezřídkavým jevem deklarovat
vyšší kvalitu než tu, kterou ten který hotel disponuje – přidávat mu
hvězdičky. Ve vašem případě je tomu obráceně. Proč?
Cílem rekonstrukce a adaptace historického objektu „Městský dvůr“ byl
pětihvězdičkový hotel. Ale jak už jsem řekl, otvírali jsme jej za chodu a
rovněž za chodu jsme nabírali a školili personál. Prostorové dispozice a
vybavenost totiž ještě nedělají barák pětihvězdičkovým hotelem. Tomu
musí odpovídat pětihvězdičkové služby. Proto jsme se rozhodli deklarovat
čtyři hvězdy superior, zprocesovat veškeré činnosti, představit se a
zavést na trhu a až v další fázi, bude-li tomu doba nakloněna, deklarovat
svých pět hvězd. Ostatně, vycházíme tím vstříc i naší stěžejní,
tj. firemní klientele, která kvůli optimalizaci nákladů preferuje
čtyřhvězdičkový standard.
Proč ještě využívat služeb Comsa Brno Palace?
Protože v Brně je dobře být v centru dění, a toto centrum je všude
okolo našeho hotelu. „Městský dvůr“ byl od samého počátku vnímán
jako nejprestižnější adresa k bydlení, my jsme tuto tradici převzali a
Comsa Brno Palace v tomto duchu pokračuje. Máme kvalitní vybavení pro
kongresové akce, pro mítinky a gastronomické události. Naše gastronomie je
na vysoké úrovni. Náš šéfkuchař pan Liam Claringbold je z Nového
Zélandu. Pracoval v nejvybranějších restauracích v severovýchodní a
jihovýchodní Asii, v Austrálii a ve Velké Británii. Je to golfista, takže
i v tomto směru si máme co říci. Za rok působení v Brně tu už má
dobré jméno a řada hostů naši restauraci navštěvuje kvůli
jeho umění.
Ano, důvodem, proč lidé jezdí do Brna, může být
i kulinářské umění, ale především je to samo město Brno. Obchodní
zájmy, MICE akce, turistické atraktivity metropole a Jihomoravského kraje
atd. Začátkem října 2010 tu bude zpřístupněna část brněnského
podzemí.
Brno své podzemí pro veřejnost otevírá v našem sousedství, na Zelném
trhu. Necháváme proto školit zaměstnance, aby disponovali maximem informací
a mohli naše hosty získávat pro tuto prvořadou zážitkovou atrakci, a tím
i pro opakované návštěvy Brna.
Rád bych upozornil, že i sám objekt Comsa Brno Palace je brněnskou
atraktivitou. Brno sice disponuje řadou turistických cílů, včetně památky
UNESCO – vilou Tugendhat, avšak co mám zprávy, chce se spíš profilovat
jako město vědy a výzkumu. Jsem přesvědčen, že je to správná cesta,
která brněnským hotelům přivede ten typ klientely, která už nyní, a ne
v zanedbatelných objemech, využívá služeb našeho hotelu. Jako největší
magnet cestovního ruchu jihomoravské metropole bych pak vyzdvihl brněnský
Automotodrom, a – co do termínu – srpen, kdy Brno díky Velké ceně
zaplní desetitisíce návštěvníků. Je úžasné v té době vidět, jak
centrum města pulzuje.