Co doporučit při výběru prádla
04. 08. 2017
Vlastníte lázně či wellness a přemýšlíte o nákupu nového prádla pro vaše zařízení? Pokud je odpověď ano, níže jsme pro vás připravili pár užitečných rad.
- Hlavní prioritou je váš spokojený host – kvalitní prádlo podpoří vámi nabízené služby.
- Prádlo je součástí interiéru.
- Snadná a nákladově přijatelná údržba je podmínkou.
- Životnost – po mnohanásobném praní musí prádlo vypadat stejně dobře jako při pořízení.
- Zvolte jednoho dodavatele, který vám kromě kompletního sortimentu umí v této oblasti poskytnout i servis.
- Myslete i na doplňování a stabilitu dodávek.
- Za výše uvedené zaplaťte pouze přiměřenou cenu.
Při
výběru ložního prádla dbejte na zboží ze 100% bavlny. Požadujte zboží
z kvalitních bavlněných přízí, které zajistí vysoký lesk a dlouhou
životnost prádla. Na životnost a kresbu vzoru (ve společnosti VEBA, a. s.,
je možné vytkat logo dle požadavků zákazníka) má vliv hustota tkaniny.
Požadujte prádlo z jemných přízí a s vysokou hustotou. Právě tato
skutečnost vám zajistí, že hmotnost/gramáž prádla nebude tak vysoká.
V případě, že platíte za kila odepraného prádla nebo máte vlastní
prádelnu, vám pak výrazně klesnou výdaje za údržbu. Nezapomeňte si
pohlídat i správné konfekční zpracování. To má vliv na
žehlení/mandlování a hlavně na snadnou výměnu ložního prádla.
Pokud kladete důraz na estetický vzhled, který podpoří jméno vašeho
zařízení a doplní interiér, doporučujeme možnost vytkaného loga.
U koupelnového prádla se stejně jako u prádla ložního vyplatí klást
důraz na použitý materiál. Kvalitní bavlněná příze v kombinaci
s vhodnou konstrukcí vám zajistí vysokou savost a přitom snadnou údržbu.
My doporučujeme prádlo ze skané příze a s nízkou smyčkou. U nízké
smyčky nedochází při používání k mechanickému poškození neboli tzv.
zatržení smyček. Co se týká hmotnosti, je nutné vyvážit požadavek na
pohodlí klienta (vysoká hmotnost = výborná savost) a náklady za
údržbu.
Vaše gastronomické umění podpoří nejen výborný kuchař, ale i správně
prostřený stůl. U stolního prádla jsou také důležité použitý
materiál a stálost barev. Lze použít 100% bavlněné tkaniny nebo směs
bavlna/PES. Z důvodu dlouhé životnosti doporučujeme plnoskané nebo
poloskané materiály. Stálicí jsou tkaniny bez vzoru. Módním trendem
v této oblasti však jsou mikrodezény. V případě požadavku na odstín
doplňující interiér požadujte chlorostálou barvu, která zajistí stálost
vybraného odstínu.
Do spa
a wellness doporučujeme speciální materiál Prowell. Tento materiál dopřeje
klientům maximální komfort. Prowell je unikátní svou konstrukcí a
použitím dvou rozdílných materiálů. Díky tomu rubová strana, jež
přichází do styku s pokožkou, odvádí vlhkost z těla, kterou předá
lícní smyčkové straně, odkud se vlhkost odpaří do ovzduší. Díky tomuto
produktu se váš host bude cítit stále v suchu.
V sauně můžete využít i další „vychytávku“ – technologicky
unikátní ručník Wa-ter, který kombinuje výhody vafle a froté. Z jedné
strany se můžete otřít do mimořádně savého a měkkého froté, vaflová
strana zase přidává ručníku masážní účinky.
Při pořizování prádla je nutné stanovit jednoznačné parametry. Při
vyhodnocení nabídek vám to usnadní rozhodování. Je nutné porovnávat
stejné materiály. Od vybraných firem požadujte vzorky na vyprání. Po
desátém pracím cyklu uvidíte, jak se produkt chová. Vždy je dobré zboží
odebírat od výrobců s dlouholetou tradicí. Ti vám jsou schopni zajistit
stabilitu dodávek i po určitém čase. Výrobce hotelového prádla
s dlouhou tradicí upravuje a vyvíjí produkty dle požadavků zákazníků a
dbá, aby výrobky měly dlouhou životnost při současné technologii
údržby.
A cena? Uvědomte si, že investice do prádla je ta menší část oproti
hodnotě, kterou zaplatíte za údržbu. V případě, že nakoupíte kvalitní
prádlo, bude váš host spokojený a bude se k vám rád vracet. A vašemu
manažerovi zařízení odpadá starost, kterou by měl s nekvalitním
prádlem. Majitel tedy v konečném důsledku vydělá.
Hotelové prádlo je jednou z desítek položek, které ovlivňují spokojenost
klienta. Dobrý spánek ke spokojenosti patří. Věřte, že málokterý klient
vám případnou nespokojenost s lůžkem řekne, ale bude hodně zvažovat,
zda se k vám vrátí.
A spokojený klient je to, o co nám všem jde.
Ing. Šárka Nadrchalová