„Chcete-li na trhu uspět, spojte se s úspěšnými. Zaručenou cestou
k úspěchu v oblasti cestovního ruchu je proto spojení s absolutní
špičkou, kterou představují cestovní kanceláře Čedok, Canaria Travel a
Eso Travel.“ Těmito slovy začínala každá z prezentací organizovaných
pro prodejce zájezdů v Ústí nad Labem, Hradci Králové, Ostravě, Brně a
v Praze. Na to, jak vnímají toto spojení, jsem se zeptal některých
účastníků prezentací.
Chcete-li uspět, spojte se s úspěšnými
03. 12. 2001
Petra
Sokolářová – Turistické centrum CK RAPED, Hřensko
Myslím, že je dobrá konkurence na českém trhu. ESO Travel, Canaria Travel
i Čedok mají dobré jméno a každý z nich je nejlepší na určitou
oblast. Jestliže se tyto tři cestovní kanceláře, každá svojí činností,
daly dohromady, myslím si, že je to pro nás prodejce a pro naše klienty
i veliká míra jistoty.
Pavel Hudec – Laura Tour,
Chrastava
Myslím, že to je docela dobrá věc. Čedok má poměrně širokou klientelu.
Je značkou, která prodává – je zárukou. Spojení se dvěma specialisty
na exotiku a na Kanárské ostrovy vidím jako výhodné nejen pro ně samotné,
ale i pro nás prodejce.
Hana Táborská –
Cestovní agentura, Děčín
Je to pro mě docela překvapení. Zatím jsem prodávala především produkt
Čedoku. Čedok i ostatní dvě cestovní kanceláře spojení posílí. Kromě
tradičních destinací se v katalogu Čedoku teď v daleko větším rozsahu
objeví i Kanárské ostrovy, Austrálie apod. Myslím si, že to bude lepší
a hlavně bude bohatší nabídka.
Marie Dražanová –
Cestovní agentura Jitka, Dobruška
Se všemi máme uzavřeny provizní smlouvy a již tři roky je prodáváme.
Bohužel naše cestovní agentura působí na malém městě, kde klienti
kupují spíše cenově dostupnější zájezdy. Nejlépe se nám prodává
Čedok. Zájezd ESO Travelu zatím nikdo nekoupil, protože od nás za exotikou
mnoho lidí nejezdí. Canaria Travelu jsme pár zájezdů prodali. Spojení
touroperátorů je pro cestovní agentury určitě výhodou, zejména
dosahují-li vyšších objemů prodejů, díky jimž dosahují
progresivnějších provizí.
František Cink – Veselá
společnost, Chrudim
Myslím si, že je to poměrně dobrý taktický tah. Věřím, že se jim
podaří být silnou koalicí na trhu cestovního ruchu v České republice.
V posledních letech měly a mají mnohé cestovní kanceláře tendenci
postupně snižovat odměny pro provizní prodejce. Program provizního
odměňování prodeje těchto tří cestovních kanceláří je pro nás
lukrativní. Tato koalice dobře ví, proč tak činí. Dá se také očekávat,
že to rozhýbe trh a ukáže směr ostatním cestovním kancelářím, jejichž
jsme také prodejci.
František Polach –
Cestovní agentura Štěpánka Polachová, Chrudim
V celku je to především jejich věc. Pro nás to nějaký zvláštní
význam nemá. My jsme s Čedokem zatím smlouvu neměli. Dříve nechtěl
provizní prodejce. Teď snížil počet vlastních poboček. Měli jsme ale
smlouvy s Canárií a s Esem. Nyní budeme usilovat i o získání smlouvy
s Čedokem, protože změnil strategii.
www.cedok.cz
www.canariatravel.cz
www.esotravel.cz