Menu

Chceme si udržet pozici nejsilnějšího hráče

31. 10. 2011

Ing. Filip Kühnel

OREA HOTELS je na trhu poměrně dlouho. Krizi jsme přestáli se ctí, což je jedna z výhod silného hotelového řetězce. V současné době se snažíme expandovat a pomáhat těm, kteří jsou na trhu osamoceni. Rozvíjíme projekty management kontraktů u středních a větších hotelů nad šedesát pokojů. U produktu franšízy OREA cílíme i na menší ubytovací zařízení. Tím, že vážeme rozsáhlou síť klientů, že jsme ve vyhledávačích globálních rezervačních a distribučních systémů a že se účastníme renomovaných veletrhů a promočních akcí, jsme schopni členským hotelům našeho řetězce pomáhat vytěžovat jejich kapacity. Další významnou přidanou hodnotou je příležitost zprostředkovat výhodné kontrakty na dodávky – energií, telekomunikací, potravin atd., ale současně těmto dodavatelům pomáhat rozšiřovat jejich klientské portfolio o nové zákazníky, a tím vytvářet win-win prostředí. Naším záměrem do budoucna je geograficky i segmentově expandovat. Budoucnost OREA HOTELS vidím pozitivně ve smyslu poskytování kvalitních služeb dostupných v atraktivních lokalitách.

S generálním ředitelem společnosti OREA HOTELS Ing. Filipem Kühnelem se potkáváme v Praze 23. září 2011.
Pane řediteli, jak dokumentuje fotoreportáž v desátém vydání Všudybylu roku 2006, Asociace hotelů a restaurací ČR vás tehdy v kategorii zaměřené na životní prostředí vyhlásila hoteliérem roku. V té době jste byl ředitelem pražského hotelu Adalbert. Jak jste se ocitl u OREA HOTELS?
Poté, co jsem opustil angažmá u společnosti Intercatering, která Hotel Adalbert provozuje, jsem tři roky dělal executive asistent manažera předchozímu generálnímu řediteli OREA HOTELS Ing. Pavlu Hlinkovi. Pracovat s ním pro mne byla velká škola a přál bych každému, kdo chce ve svém oboru růst, aby našel takového rádce a mentora. Poté, co odešel, jsem dostal možnost nastoupit na jeho místo, čehož jsem využil.

Kam podle vás směřuje hotelnictví?
Jak ve Všudybylu na sklonku minulého tisíciletí prorokoval viceprezident Microsoftu Jan Mühlfeit (článek „Prostředník, který nebude přidávat hodnotu – zmizí“), pravidla a hřiště dnešního byznysu vytváří a předepisují informační technologie. Klienti mají snadný přístup k informacím a nejsou odkázáni jen na ty, které jim předkládá hotel. Dokážou si je získávat sami z různých zdrojů. Všechno se zrychluje. Dřív se velké incentivní či kongresové akce rezervovaly roky dopředu. S dvouletým předstihem jsme tak věděli, které termíny máme jak pokryté, a lépe se pracovalo s cenou. Letos na podzim zpracováváme byznys plán na rok 2012, a přitom je otázkou, jak bude nakonec vypadat rok 2011. Současné predikce jsou velice obtížné právě díky rezervacím na poslední chvíli. Firmy si v době krize zvykly, že jsou schopny objednat velkou akci s termínem konání do čtrnácti dnů. V současné době, kdy už se obsazenost zvyšuje, se již stává, že volných termínů na takové akce ubývá. Jsou ale stále regiony, kde se svým požadavkem uspějí, neboť převis nabídky nad poptávkou tam stále ještě trvá, a to mj. také díky dotačním titulům z fondů Evropské unie.

Viceprezident Mühlfeit prognózoval, že informační technologie budou vytvářet pravidla hospodářské soutěže, avšak ani slovo o evropských dotacích…
Problém je, že deformují trh. Neříkám to ze závisti, že velké společnosti, jako ta naše, na tyto peníze nedosáhnou, ale proto, že je špatně, když se nejdřív za evropské peníze postaví ubytovací kapacita a pak se přemýšlí, proč by tam vlastně klient měl přijet. Dotace by měly směřovat do veřejných infrastrukturních záležitostí, které do regionů přivádí návštěvníky, a ti pak generují poptávku, díky níž se investorům vyplatí do hotelu či penzionu investovat, protože se jim jejich peníze zhodnotí. Bohužel dnes díky dotacím hotely vznikají v místech, kde po takových službách není odpovídající poptávka, zejí prázdnotou a jejich provozovatelé, byť jejich výstavbu Evropská unie z poloviny zaplatila, nejsou s to pokrýt ani provozní náklady. Přemíra kapacit v některých lokalitách, způsobená pokřivením trhu, způsobuje zákonitě pokles prodejní ceny, a tím se dostáváme do začarovaného kruhu, z kterého je jen velice složitá cesta ven.

Co momentálně dělá radost generálnímu řediteli OREA HOTELS?
Kvalitní práce zaměstnanců našeho řetězce a vize, že bude lépe. Velkou radost mi např. dělá i to, že v pražském hotelu Pyramida, v němž spolu hovoříme, budeme rekonstruovat sto pokojů a investovat do modernizace vstupních prostor. Obnova vlastních hotelů je pro nás velmi důležitá, a právě startuje.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001