Cestovat či necestovat?
07. 09. 2002
Pokud ano, jak a za kolik?
Toto je otázka, kterou si kladou po celém světě velké i malé firmy.
Ekonomická recese ve světě nutí přímo i nepřímo firmy spořit náklady
ve všech oblastech své činnosti. Těchto úspor není ušetřena ani oblast
nám nejbližší – tj. oblast výdajů spojených se služebními cestami.
Přísné firemní normy určují, kdo ze zaměstnanců může létat, jakou
třídou a za jakých podmínek. Co je to však platné – aby obchod
šel – cestovat se musí.
Cestovní služby živelně
Mnoho firem však dosud nakupuje cestovní služby živelně. Soustřeďuje na
tuto oblast své kvalifikované zaměstnance, které jinak může využít
v jiné oblasti své činnosti, a již tím na nákladech ztrácí – byť
nepřímo. Zde se logicky nabízí jediné řešení: najít si v současné
nabídce opravdu kvalitní cestovní agenturu, pověřit jí organizací a
zajišťováním svých cest s jasným cílem – úsporou nákladů.
Profesionální agentura
Profesionální a dobrá cestovní agentura spolupracuje s leteckými
společnostmi, půjčovnami aut a jinými dodavateli služeb. Tyto kontakty a
často globálně kumulované množstevní výhody (je-li součástí
renomované celosvětové sítě) používá ve prospěch svého klienta. Jsem
přesvědčen, že tyto podmínky plně splňuje i cestovní agentura Carlson
Wagonlit Travel, kterou řídím. Máme zastoupení ve 141 zemích světa a
podporu velmi silného kapitálu Carlson Travel Network USA a
francouzské ACCOR.
Oboustranná výhodnost
Dlouhá je cesta získávání důvěry mezi klientem a cestovní kanceláří.
Pokud se však podaří, oboustranná výhodnost je nepopiratelná. Zajištění
kvalitního servisu po celém světě, 24 hodinové informační centrum,
které ve 4 světových jazycích dává kvalifikované informace klientům,
kvalitní personál v místě – to jsou jen jedny z mála jmenovaných
výhod, které dávají cestovním kancelářím perspektivu další
existence.
Vstřícnost leteckých společností
Cestování již dávno není luxus vyhrazený pár jedincům. Stalo se běžnou
každodenní záležitostí, včetně mnohdy mnohahodinových strádání na
letištích a ztrát času při nepravidelnostech. Vítám proto vstřícnost
leteckých společností, kdy věrnost odměňují svými bonusy a dávají
klientovi na vědomí, že si ho váží. Jsem optimista, a proto pevně
věřím, že cestování bude ještě dlouho spojovat národy, kultury,
ekonomiky a že kvalitní cestovní agentury budou nabývat na svém významu a
tím i vážnosti u svých klientů i partnerů.
JUDr. Josef Šesták, ředitel Carlson Wagonlit Travel CZ
Americká 41, 120 00 Praha 2
tel.: 222 519 103
fax: 222 523 985
e-mail:
sale@cwt-cr.cz