Menu

Cestovat či necestovat?

07. 09. 2002

Pokud ano, jak a za kolik?
Toto je otázka, kterou si kladou po celém světě velké i malé firmy. Ekonomická recese ve světě nutí přímo i nepřímo firmy spořit náklady ve všech oblastech své činnosti. Těchto úspor není ušetřena ani oblast nám nejbližší – tj. oblast výdajů spojených se služebními cestami. Přísné firemní normy určují, kdo ze zaměstnanců může létat, jakou třídou a za jakých podmínek. Co je to však platné – aby obchod šel – cestovat se musí.

Cestovní služby živelně
Mnoho firem však dosud nakupuje cestovní služby živelně. Soustřeďuje na tuto oblast své kvalifikované zaměstnance, které jinak může využít v jiné oblasti své činnosti, a již tím na nákladech ztrácí – byť nepřímo. Zde se logicky nabízí jediné řešení: najít si v současné nabídce opravdu kvalitní cestovní agenturu, pověřit jí organizací a zajišťováním svých cest s jasným cílem – úsporou nákladů.

Profesionální agentura
Profesionální a dobrá cestovní agentura spolupracuje s leteckými společnostmi, půjčovnami aut a jinými dodavateli služeb. Tyto kontakty a často globálně kumulované množstevní výhody (je-li součástí renomované celosvětové sítě) používá ve prospěch svého klienta. Jsem přesvědčen, že tyto podmínky plně splňuje i cestovní agentura Carlson Wagonlit Travel, kterou řídím. Máme zastoupení ve 141 zemích světa a podporu velmi silného kapitálu Carlson Travel Network USA a francouzské ACCOR.

Oboustranná výhodnost
Dlouhá je cesta získávání důvěry mezi klientem a cestovní kanceláří. Pokud se však podaří, oboustranná výhodnost je nepopiratelná. Zajištění kvalitního servisu po celém světě, 24 hodinové informační centrum, které ve 4 světových jazycích dává kvalifikované informace klientům, kvalitní personál v místě – to jsou jen jedny z mála jmenovaných výhod, které dávají cestovním kancelářím perspektivu další existence.

Vstřícnost leteckých společností
Cestování již dávno není luxus vyhrazený pár jedincům. Stalo se běžnou každodenní záležitostí, včetně mnohdy mnohahodinových strádání na letištích a ztrát času při nepravidelnostech. Vítám proto vstřícnost leteckých společností, kdy věrnost odměňují svými bonusy a dávají klientovi na vědomí, že si ho váží. Jsem optimista, a proto pevně věřím, že cestování bude ještě dlouho spojovat národy, kultury, ekonomiky a že kvalitní cestovní agentury budou nabývat na svém významu a tím i vážnosti u svých klientů i partnerů.





JUDr. Josef Šesták, ředitel Carlson Wagonlit Travel CZ

Americká 41, 120 00 Praha 2

tel.: 222 519 103

fax: 222 523 985

e-mail:

sale@cwt-cr.cz


www.carlsonwagonlit.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001