Menu

Společnost GALTOP s.r.o.
byla založena v roce 1991. Zabývá se výrobou, kompletací a dodávkami textilního zboží, které je použitelné v hotelových a lázeňských provozech a všude tam, kde je třeba zajistit ubytování a stravování většího počtu osob. S cílem zefektivnit svou činnost zřídila dceřinou společnost GALTOP – SERVIS, s.r.o., jejímž základním předmětem činnosti je výroba textilního zboží. Tato dceřiná společnost má statut chráněné dílny se všemi pozitivními důsledky pro konečné zákazníky, zejména velké zaměstnavatele. GALTOP s.r.o. je držitel certifikátu ČSN EN ISO 9001:2001 a od roku 2007 je garantovaným dodavatelem Asociace hotelů a restaurací ČR. Nabídka firmy obsahuje výrobky tří základních kategorií. Jedná se o prádlo pro ubytování (ložnice, koupelna), pro stravovací provozy (restaurace, kuchyně) a o prádlo pro balneoprovozy, wellness a fitcentra. Dodávky zabezpečuje z vlastní výroby, případně kompletuje dodávky z materiálů různých výrobců tak, aby byla pro zákazníky cenově co nejvýhodnější. Zajišťuje veškeré požadavky co do kvality materiálu, barevnosti, rozměrů apod. včetně vytkávání barevných a plastických log, celoplošného dezénu (u tohoto druhu zakázky je ale nutný odběr minimálního množství), výšivek, potisku apod. Pro provozy v zázemí hotelu zajišťuje utěrky, pracovní ručníky atp.

Ložní prádlo je dodáváno dle požadavku zákazníka jak z materiálů v plátnové vazbě, tak i z atlasgrádlů a damašků a mohou být ušité i z tzv. superšíře 280 cm. Například prostěradlo o rozměru 280 × 260 cm z jednoho kusu nesešité látky.

Froté výrobky, ručníky, osušky, a koupelnové předložky, župany nabízí jak v bílém, tak i barevném provedení, ve standardní úpravě nebo měkčené („walk“), které lze vzájemně kombinovat.

Ubrusy, ubrousky a naprony se dodávají především z těžších tkanin (okolo 200 g/m2). Ty mohou být tkané na konkrétní rozměr stolu, nebo šité z metráže až šíře do 280 cm. Nabídku doplňují multony, skertinky, teflonové ubrusy apod.

Přikrývky, polštáře, deky a duodeky (sepnuté ze dvou tenčích přikrývek) z dutého vlákna a z různých povrchových materiálů, které jsou podšity netkanou textilií zabraňující prolínání náplně, také patří k základnímu sortimentu. Náplň polštářů tvoří polyesterové kuličky a tyčinky, které jim zaručují příjemnou měkkost a tvarovou stálost. U přikrývek 100% polyesterové rouno z dutých vláken. Výrobky je možno prát až do 95 °C. V současné době se vrací i tradiční materiál, jakým je peří. Nové způsoby úpravy peří totiž potlačily jeho alergické působení. Všechny výrobky této řady je možné prát v profesionálních prádelnách.

Top produkty, mezi ty v současné době GALTOP zařadil chrániče matrací z kombinovaného materiálu polyuretan – froté, které zajistí nepoškození drahých matrací a úspěšně čelí jejich znečištění. Nepropustí vlhkost a přitom jsou prodyšné. Dalším výrobkem jsou napínací prostěradla (jersey) vyvinutá pro hotelové provozy s garancí zvýšeného počtu cyklů praní. Ze strany některých hotelů mezinárodní třídy jsou nyní požadovány tzv. matracové nástavce (vrchní matrace, krycí matrace – „matress topper“) s náplní z polyesterového dutého vlákna, případně peří nebo vyrobené z tzv. paměťové " líné" pěny. Tyto matracové nástavce výrazně zvyšují komfort hostů.

V rámci řešení interiérů zajišťuje společnost GALTOP výrobu a dodávky přehozů, záclon a závěsů (včetně zatemňovacích) nejmodernějších dezénů. Sladění vzorů na přehozech s dezény na závěsech a záclonách je samozřejmostí.

Českým hoteliérům hodně úspěchů v roce 2008

02. 12. 2008

Rozhovor s jednateli společnosti GALTOP s.r.o. pány Ing. Věroslavem Ryškou a Ing. Jaroslavem Kociánem jsem inicioval kvůli chystanému interview s hejtmanem Moravskoslezského kraje Ing. Evženem Tošenovským. Pánové, jste rádi, že podnikáte v Moravskoslezském kraji?
Bezesporu. Máme tu dobré podmínky, abychom mohli úspěšně expandovat do dalších krajů České republiky. Bydlíme tu a těší nás, že je Moravskoslezský kraj hospodářsky na vzestupu.

Když jsme se dnes potkali, meditovali jsme nad tím, že rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním nemusí být tak zřejmý. O textiliích to platí dvojnásob. Zdánlivě stejně vypadající zboží může mít výrazně odlišné vlastnosti.
Textil je poměrně složitá záležitost. Své zákazníky se proto snažíme tak trochu i „vzdělávat“, aby věděli, co si pořizují a jak s tím kdo má nakládat. Určitě není problém koupit u trhovců prostěradlo za šedesát korun. Ale aby bylo kvalitní a dlouho vydrželo? To pak musí nést jakési znaky a být vyrobeno určitou technologií. Je-li, či není-li dobré samozřejmě v průběhu užívání pozná téměř každý. Ale to už může být pozdě. Často proto klientům vysvětlujeme, že existuje něco jako mykaná příze a česaná příze. Co je plátnová vazba, vazba atlasgrádlová či žakárová. Jaká je její stálobarevnost a srážlivost. To zákazníci zpravidla nevědí a ani to po nich nikdo nemůže chtít. Pokud doporučujeme textilie, děláme to vždy s nejlepším vědomím a svědomím. Občas klientovi položíme vedle sebe dvě dezénově stejné tkaniny. Jednu z česané příze, druhou z mykané, ať sám posoudí. Samozřejmě, že pokaždé sáhne po té z česané příze, protože je skutečně lepší, i když je o něco dražší. Byli bychom rádi, aby nás naši zákazníci chápali i jako své poradce v oboru textilu.

Poslední dobou se rozmáhají elektronické aukce.
I my jsme se takových aukcí zúčastnili, ale po několika negativních zkušenostech jsme od účastí na elektronických aukcích upustili. Upřímně řečeno, je pod naši důstojnost nabízet zboží s jedním jediným parametrem, kterým je cena. Jak jsme o tom hovořili, je to podstatně složitější. Zjistili jsme, že elektronická aukce má význam u jednoznačně specifikovaných výrobků, jako je např. mouka hladká 00. Pokud ale zákazník specifikuje, že chce ložní soupravu s centimetrovým proužkem, může se dočkat, že koupí soupravu, která se mu po několika vypráních rozpadne a častým nákupem ještě prodělá. Elektronická aukce, nejen u textilií, ale ani u mnoha dalších komodit nepatří do moderního obchodu a rejstříku dobrých hospodářů. Přesto jsou firmy, které elektronické aukce zákazníkům doporučují i pro komodity, které jsou pro takový způsob nákupu zcela nevhodné. Navíc pod záminkou, že díky nim ušetří.

GALTOP textilie dodává i do mezinárodních čtyř a pětihvězdičkových hotelů. Jedná se o české zboží?
Naší snahou je zabezpečit dodávky z tuzemských materiálů. Vzhledem k potížím českého textilního průmyslu se naše textilní podniky snaží krizi čelit například tím, že část výrobního procesu přenášejí do zahraničí a konečnou úpravu zboží provádějí v Česku. Ono je potom těžké říci, co je „české“ a co ne. Nicméně zavedení čeští textilní výrobci jsou pro nás, a tím i pro naše klienty, garancí kvality, i když základní surovina byla utkána např. v Indii. Naši dvorní dodavatelé jsou proto z osmdesáti procent české firmy, z deseti slovenské a z dalších deseti západoevropské. Jako garantovaný dodavatel Asociace hotelů a restaurací ČR si nemůžeme dovolit dodávat nekvalitní zboží.

Kdo jsou vaši odběratelé?
Tak jak jsme již úvodem řekli, naše firma má sídlo v Moravskoslezském kraji. Řadu významných klientů máme proto u nás doma, na Ostravsku a v Beskydech. Avšak naše působnost je v rámci celé České republiky. Máme významné odběratele v Praze, v Karlových Varech, v Brně, v Krkonoších, v Jeseníkách, v Krušných horách a na dalších místech naší vlasti.
Jsou to jednak velké hotely a hotelové komplexy, mnoho našich zákazníků je z řad lázeňských hotelů a zařízení. Dodáváme i desítkám malých ubytovacích zařízení, jako jsou penziony, rodinné hotely, rekreační zařízení atp. Mezi naše klienty patří také studentské koleje, nemocnice, ale dodávali jsme i do vazební věznice.

Po jakých textiliích je největší poptávka?
Naši zákazníci jsou stále náročnější. Výrazně se zvyšuje poptávka po kvalitních lůžkovinách s různými geometrickými vzory. U ložních souprav teď byl nastartován trend zajistit prádlu delší trvanlivost, tj. preferovat textilie s příměsmi polyesteru. V Česku se to zatím moc neprosazuje, zákazníci jim příliš nevěří. Co se týká přikrývek, převládá duté vlákno, i když také zde zaznamenáváme trend „Západu“ – návrat k přírodním materiálům. Na Západě se díky antialergické úpravě péřová náplň dostává do popředí, a to i u polštářů. Trendem jsou i chrániče matrací z kombinovaného materiálu polyuretan – froté, které je chrání proti znečištění např. některými hosty, ale i malými dětmi. Nepropustí vlhkost, a přitom jsou prodyšné. Některé pražské hotely tvrdí, že daný produkt požadují hlavně zámořští hosté.

Mohu-li soudit, v hotelnictví a gastronomii mizí vytkávaná loga. Umíte je vyvzorovat a dodat?
Ano, vytkávaná loga jsme schopni zajistit, a to jak na ložních, stolních i froté výrobcích. Vytkávaná loga umí v České republice dvě až tři firmy. A ani v zahraničí není problém nechat si takové textilie vyrobit. Hlavním limitujícím prvkem je minimální odebrané množství. V současné době ale vytkané dezény už nejsou moc vidět ani v zahraničí. Možná i proto, že takové textilie hoteloví hosté vnímají jako suvenýry a odnášejí si je, aby se před známými mohli pochlubit: „Spal jsem v tom a tom hotelu. Podívejte, jejich ručník…“ Na druhé straně tohoto jevu některé hotely marketingově využívají a hotelový textil s logem prostřednictvím katalogů hostům přímo nabízejí. Samozřejmě za úplatu.

Pánové, hovoříme spolu v mém rodném městě Táboře, těsně poté, co byla Asociací hotelů a restaurací udělena prestižní ocenění hoteliérů roku. Jak vy hodnotíte práci v tomto oboru?
Práce v hotelnictví a restauračním průmyslu je obrovskou řeholí. Tím, že se v tomto oboru pohybujeme desítky let, dokážeme posoudit, co všechno obnáší. U menších provozů si to majitelé většinou pohlídají sami. Jak nedávno na konferenci v Brně řekl hoteliér roku 2006, majitel štramberského hotelu Gong Ing. Guzdek: „U toho, co si důsledně neohlídáte sami, se vystavujete reálnému riziku, že to nebude fungovat tak, jak má.“ U velkých hotelů však musí být základem naopak kvalitní tým sehraných profesionálů, na které je spolehnuti. Je dobře, že s takovými profesionály se setkáváme při projednávání našich zakázek. Podnikat v těchto branžích je totiž o stoprocentním osobním nasazení. Nejen hoteliéři roku, ale každý, kdo hotel, penzion, restaurace či jiné takové zařízení kvalitně provozuje, si zaslouží velký obdiv. Závěrem nám dovolte, abychom poděkovali našim zákazníkům za spolupráci. Jelikož se blíží konec roku, rádi bychom jim a s nimi i všem českým hoteliérům popřáli hodně štěstí, zdraví a úspěchů v roce příštím.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001