Společnost GALTOP s.r.o.
byla založena v roce 1991. Zabývá se výrobou, kompletací a dodávkami
textilního zboží, které je použitelné v hotelových a
lázeňských provozech a všude tam, kde je třeba zajistit
ubytování a stravování většího počtu osob. S cílem
zefektivnit svou činnost zřídila dceřinou společnost GALTOP –
SERVIS, s.r.o., jejímž základním předmětem činnosti je výroba
textilního zboží. Tato dceřiná společnost má statut chráněné
dílny se všemi pozitivními důsledky pro konečné zákazníky,
zejména velké zaměstnavatele. GALTOP s.r.o. je držitel certifikátu ČSN EN
ISO 9001:2001 a od roku 2007 je garantovaným dodavatelem Asociace hotelů a
restaurací ČR. Nabídka firmy obsahuje výrobky tří základních kategorií.
Jedná se o prádlo pro ubytování (ložnice, koupelna), pro stravovací
provozy (restaurace, kuchyně) a o prádlo pro balneoprovozy, wellness a
fitcentra. Dodávky zabezpečuje z vlastní výroby, případně kompletuje
dodávky z materiálů různých výrobců tak, aby byla pro zákazníky
cenově co nejvýhodnější. Zajišťuje veškeré požadavky
co do kvality materiálu, barevnosti, rozměrů apod. včetně vytkávání
barevných a plastických log, celoplošného dezénu (u tohoto druhu zakázky
je ale nutný odběr minimálního množství), výšivek, potisku apod. Pro
provozy v zázemí hotelu zajišťuje utěrky, pracovní ručníky atp.
Ložní prádlo je dodáváno dle požadavku zákazníka jak z materiálů v plátnové vazbě, tak i z atlasgrádlů a damašků a mohou být ušité i z tzv. superšíře 280 cm. Například prostěradlo o rozměru 280 × 260 cm z jednoho kusu nesešité látky.
Froté výrobky, ručníky, osušky, a koupelnové předložky, župany nabízí jak v bílém, tak i barevném provedení, ve standardní úpravě nebo měkčené („walk“), které lze vzájemně kombinovat.
Ubrusy, ubrousky a naprony se dodávají především z těžších tkanin (okolo 200 g/m2). Ty mohou být tkané na konkrétní rozměr stolu, nebo šité z metráže až šíře do 280 cm. Nabídku doplňují multony, skertinky, teflonové ubrusy apod.
Přikrývky, polštáře, deky a duodeky (sepnuté ze dvou tenčích přikrývek) z dutého vlákna a z různých povrchových materiálů, které jsou podšity netkanou textilií zabraňující prolínání náplně, také patří k základnímu sortimentu. Náplň polštářů tvoří polyesterové kuličky a tyčinky, které jim zaručují příjemnou měkkost a tvarovou stálost. U přikrývek 100% polyesterové rouno z dutých vláken. Výrobky je možno prát až do 95 °C. V současné době se vrací i tradiční materiál, jakým je peří. Nové způsoby úpravy peří totiž potlačily jeho alergické působení. Všechny výrobky této řady je možné prát v profesionálních prádelnách.
Top produkty, mezi ty v současné době GALTOP zařadil chrániče matrací z kombinovaného materiálu polyuretan – froté, které zajistí nepoškození drahých matrací a úspěšně čelí jejich znečištění. Nepropustí vlhkost a přitom jsou prodyšné. Dalším výrobkem jsou napínací prostěradla (jersey) vyvinutá pro hotelové provozy s garancí zvýšeného počtu cyklů praní. Ze strany některých hotelů mezinárodní třídy jsou nyní požadovány tzv. matracové nástavce (vrchní matrace, krycí matrace – „matress topper“) s náplní z polyesterového dutého vlákna, případně peří nebo vyrobené z tzv. paměťové " líné" pěny. Tyto matracové nástavce výrazně zvyšují komfort hostů.
V rámci řešení interiérů zajišťuje společnost GALTOP výrobu a dodávky přehozů, záclon a závěsů (včetně zatemňovacích) nejmodernějších dezénů. Sladění vzorů na přehozech s dezény na závěsech a záclonách je samozřejmostí.
Českým hoteliérům hodně úspěchů v roce 2008
02. 12. 2008
Rozhovor s jednateli společnosti GALTOP s.r.o. pány Ing.
Věroslavem Ryškou a Ing. Jaroslavem Kociánem jsem inicioval kvůli
chystanému interview s hejtmanem Moravskoslezského kraje Ing. Evženem
Tošenovským. Pánové, jste rádi, že podnikáte v Moravskoslezském
kraji?
Bezesporu. Máme tu dobré podmínky, abychom mohli úspěšně expandovat do
dalších krajů České republiky. Bydlíme tu a těší nás, že je
Moravskoslezský kraj hospodářsky na vzestupu.
Když jsme se dnes potkali, meditovali jsme nad tím, že rozdíl
mezi kvalitním a nekvalitním nemusí být tak zřejmý. O textiliích to
platí dvojnásob. Zdánlivě stejně vypadající zboží může mít výrazně
odlišné vlastnosti.
Textil je poměrně složitá záležitost. Své zákazníky se proto snažíme
tak trochu i „vzdělávat“, aby věděli, co si pořizují a jak s tím kdo
má nakládat. Určitě není problém koupit u trhovců prostěradlo za
šedesát korun. Ale aby bylo kvalitní a dlouho vydrželo? To pak musí nést
jakési znaky a být vyrobeno určitou technologií. Je-li, či není-li dobré
samozřejmě v průběhu užívání pozná téměř každý. Ale to už může
být pozdě. Často proto klientům vysvětlujeme, že existuje něco jako
mykaná příze a česaná příze. Co je plátnová vazba, vazba
atlasgrádlová či žakárová. Jaká je její stálobarevnost a srážlivost.
To zákazníci zpravidla nevědí a ani to po nich nikdo nemůže chtít. Pokud
doporučujeme textilie, děláme to vždy s nejlepším vědomím a svědomím.
Občas klientovi položíme vedle sebe dvě dezénově stejné tkaniny. Jednu
z česané příze, druhou z mykané, ať sám posoudí. Samozřejmě, že
pokaždé sáhne po té z česané příze, protože je skutečně lepší,
i když je o něco dražší. Byli bychom rádi, aby nás naši zákazníci
chápali i jako své poradce v oboru textilu.
Poslední dobou se rozmáhají elektronické aukce.
I my jsme se takových aukcí zúčastnili, ale po několika negativních
zkušenostech jsme od účastí na elektronických aukcích upustili. Upřímně
řečeno, je pod naši důstojnost nabízet zboží s jedním jediným
parametrem, kterým je cena. Jak jsme o tom hovořili, je to podstatně
složitější. Zjistili jsme, že elektronická aukce má význam
u jednoznačně specifikovaných výrobků, jako je např. mouka hladká
00. Pokud ale zákazník specifikuje, že chce ložní soupravu
s centimetrovým proužkem, může se dočkat, že koupí soupravu, která se
mu po několika vypráních rozpadne a častým nákupem ještě prodělá.
Elektronická aukce, nejen u textilií, ale ani u mnoha dalších komodit
nepatří do moderního obchodu a rejstříku dobrých hospodářů. Přesto
jsou firmy, které elektronické aukce zákazníkům doporučují i pro
komodity, které jsou pro takový způsob nákupu zcela nevhodné. Navíc pod
záminkou, že díky nim ušetří.
GALTOP textilie dodává i do mezinárodních čtyř a
pětihvězdičkových hotelů. Jedná se o české zboží?
Naší snahou je zabezpečit dodávky z tuzemských materiálů. Vzhledem
k potížím českého textilního průmyslu se naše textilní podniky snaží
krizi čelit například tím, že část výrobního procesu přenášejí do
zahraničí a konečnou úpravu zboží provádějí v Česku. Ono je potom
těžké říci, co je „české“ a co ne. Nicméně zavedení čeští
textilní výrobci jsou pro nás, a tím i pro naše klienty, garancí kvality,
i když základní surovina byla utkána např. v Indii. Naši dvorní
dodavatelé jsou proto z osmdesáti procent české firmy, z deseti slovenské
a z dalších deseti západoevropské. Jako garantovaný dodavatel Asociace
hotelů a restaurací ČR si nemůžeme dovolit dodávat
nekvalitní zboží.
Kdo jsou vaši odběratelé?
Tak jak jsme již úvodem řekli, naše firma má sídlo v Moravskoslezském
kraji. Řadu významných klientů máme proto u nás doma, na Ostravsku a
v Beskydech. Avšak naše působnost je v rámci celé České republiky.
Máme významné odběratele v Praze, v Karlových Varech, v Brně,
v Krkonoších, v Jeseníkách, v Krušných horách a na dalších místech
naší vlasti.
Jsou to jednak velké hotely a hotelové komplexy, mnoho našich zákazníků je
z řad lázeňských hotelů a zařízení. Dodáváme i desítkám malých
ubytovacích zařízení, jako jsou penziony, rodinné hotely, rekreační
zařízení atp. Mezi naše klienty patří také studentské koleje, nemocnice,
ale dodávali jsme i do vazební věznice.
Po jakých textiliích je největší poptávka?
Naši zákazníci jsou stále náročnější. Výrazně se zvyšuje poptávka
po kvalitních lůžkovinách s různými geometrickými vzory. U ložních
souprav teď byl nastartován trend zajistit prádlu delší trvanlivost, tj.
preferovat textilie s příměsmi polyesteru. V Česku se to zatím moc
neprosazuje, zákazníci jim příliš nevěří. Co se týká přikrývek,
převládá duté vlákno, i když také zde zaznamenáváme trend
„Západu“ – návrat k přírodním materiálům. Na Západě se díky
antialergické úpravě péřová náplň dostává do popředí, a to
i u polštářů. Trendem jsou i chrániče matrací z kombinovaného
materiálu polyuretan – froté, které je chrání proti znečištění
např. některými hosty, ale i malými dětmi. Nepropustí vlhkost, a přitom
jsou prodyšné. Některé pražské hotely tvrdí, že daný produkt požadují
hlavně zámořští hosté.
Mohu-li soudit, v hotelnictví a gastronomii mizí vytkávaná loga.
Umíte je vyvzorovat a dodat?
Ano, vytkávaná loga jsme schopni zajistit, a to jak na ložních, stolních
i froté výrobcích. Vytkávaná loga umí v České republice dvě až tři
firmy. A ani v zahraničí není problém nechat si takové textilie vyrobit.
Hlavním limitujícím prvkem je minimální odebrané množství. V současné
době ale vytkané dezény už nejsou moc vidět ani v zahraničí. Možná
i proto, že takové textilie hoteloví hosté vnímají jako suvenýry a
odnášejí si je, aby se před známými mohli pochlubit: „Spal jsem v tom a
tom hotelu. Podívejte, jejich ručník…“ Na druhé straně tohoto jevu
některé hotely marketingově využívají a hotelový textil s logem
prostřednictvím katalogů hostům přímo nabízejí. Samozřejmě za
úplatu.
Pánové, hovoříme spolu v mém rodném městě Táboře, těsně
poté, co byla Asociací hotelů a restaurací udělena prestižní ocenění
hoteliérů roku. Jak vy hodnotíte práci v tomto oboru?
Práce v hotelnictví a restauračním průmyslu je obrovskou řeholí. Tím,
že se v tomto oboru pohybujeme desítky let, dokážeme posoudit, co všechno
obnáší. U menších provozů si to majitelé většinou pohlídají sami.
Jak nedávno na konferenci v Brně řekl hoteliér roku 2006, majitel
štramberského hotelu Gong Ing. Guzdek: „U toho, co si důsledně
neohlídáte sami, se vystavujete reálnému riziku, že to nebude fungovat tak,
jak má.“ U velkých hotelů však musí být základem naopak kvalitní tým
sehraných profesionálů, na které je spolehnuti. Je dobře, že s takovými
profesionály se setkáváme při projednávání našich zakázek. Podnikat
v těchto branžích je totiž o stoprocentním osobním nasazení. Nejen
hoteliéři roku, ale každý, kdo hotel, penzion, restaurace či jiné takové
zařízení kvalitně provozuje, si zaslouží velký obdiv. Závěrem nám
dovolte, abychom poděkovali našim zákazníkům za spolupráci. Jelikož se
blíží konec roku, rádi bychom jim a s nimi i všem českým hoteliérům
popřáli hodně štěstí, zdraví a úspěchů v roce příštím.