Český systém kvality služeb je dobrovolný inovativní nástroj, který systematickým způsobem pomáhá ke zvyšování kvality služeb v organizacích v oblasti cestovního ruchu a v navazujících službách. Vlastníkem systému je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, které na jeho realizaci spolupracuje s vybranými profesními asociacemi v cestovním ruchu. Koncepce systému vychází z jednoduchých zásad řízení kvality, přičemž jeho filozofií je poznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb v organizacích. Zapojeným organizacím systém umožňuje postupně získat odborné i praktické znalosti z oblasti řízení kvality ve službách a další specializované kompetence, které mohou využít při rozvoji svého podnikání. Úspěšné organizace získají prestižní, mezinárodně srovnatelnou značku, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb a zároveň je oceněním práce všech zaměstnanců organizace.
Český systém kvality služeb se prezentoval v Olomouci
08. 07. 2015
V Clarion Congress Hotelu Olomouc se 26. května
2015 uskutečnilo další ze setkání představitelů Ministerstva pro
místní rozvoj České republiky a agentury CzechTourism se zástupci podniků,
organizací a partnerských asociací zapojených do Českého systému kvality
služeb. Vedoucí oddělení konkurenceschopnosti cestovního ruchu
Ministerstva pro místní rozvoj České republiky a hlavní projektová
manažerka Českého systému kvality služeb paní Ing. Alena Pacalová
představila další úspěšnou etapu zavádění systému. Společně se
zástupkyní agentury CzechTourism paní Mgr. Radkou Košťálovou pak
slavnostně předaly zástupcům několika subjektů cestovního ruchu
certifikáty kvality I. stupně ČSKS. Podle nejnovějších statistik stoupl
počet jejich držitelů již na 308 podniků a organizací působících
v tuzemském cestovním ruchu. Kromě toho se Český systém kvality služeb
může pochlubit více než dvěma tisícovkami proškolených trenérů
kvality, kteří působí v 2 801 registrovaných
provozovnách.
Týmu
Specializovaného pracoviště Českého systému kvality služeb se podařilo
dosáhnout dalšího významného pokroku při zavádění tohoto nástroje pro
řízení a zvyšování kvality do běžné praxe poskytovatelů služeb
v cestovním ruchu. Od začátku letošního roku bylo nově proškoleno přes
osm set trenérů kvality, kterých je nyní celkem 2 153. Díky tomu také
rychle rostl počet certifikovaných subjektů cestovního ruchu, který se za
uvedené období více než zdvojnásobil a podle očekávání zástupců
Ministerstva pro místní rozvoj ČR i nadále výrazně poroste.
„V současné době jsme v situaci, kdy si Český systém kvality
služeb upevňuje svou pozici na trhu domácího cestovního ruchu. Svědčí
o tom také to, že se neustále zvyšuje počet poskytovatelů služeb
zapojených do našeho systému. Česká republika je známá zejména pro svou
historii, kulturní památky a tradice, ale i jako destinace s krásným
přírodním bohatstvím. Nyní, zásluhou vás všech, Česká republika
postupně získává i jméno destinace, která neustále pracuje na
zlepšování kvality a úrovně služeb cestovního ruchu,“ pronesla
k účastníkům setkání Ing. Alena Pacalová. Ve svém vystoupení rovněž
ocenila další pozitivní efekt Českého systému kvality služeb, který
spočívá v užší spolupráci mezi poskytovateli služeb cestovního ruchu
v regionech. Výsledkem je zatraktivnění nabídky cestovního ruchu, což do
regionů přiláká a déle udrží více návštěvníků. Regiony se tak
stávají konkurenceschopnějšími.
Ing.
Alena Pacalová také vysoce ocenila spolupráci Českého systému kvality
služeb s agenturou CzechTourism, jejíž obsah účastníkům nastínila
společně s Mgr. Radkou Košťálovou. Hovořily především o společném
projektu s názvem Česko – naše destinace, který má za cíl
zvýšit motivaci rezidentů k cestování po České republice a rozšířit
jejich povědomí o nabídce a kvalitě služeb domácího cestovního ruchu.
Součástí tohoto projektu je také propagační kampaň, která bude vrcholit
v září a říjnu letošního roku.
Setkání bylo završeno slavnostním předáním certifikátů kvality I.
stupně ČSKS, které si převzali zástupci nově certifikovaných cestovních
kanceláří Čedok a Bon Ton, hotelu Artaban v Žirovnici, cestovní agentury
Favorit, Café Baru Expedice ve Šternberku a firem Touratlas.cz a SD Quick
book.
Přínosy certifikace pro firmu SD Quick book krátce shrnul její trenér
kvality Ing. Kamil Schaumann: „Certifikace ČSKS nám ukázala další
směr z pohledu vnímání zákazníka, kdy jsme si uvědomili, že samotná
technika je jenom prostředek k opravdové spolupráci mezi lidmi. Dokázali
jsme díky tomu analyzovat původně zdánlivě nedůležité kroky, které
vzešly z objektivních požadavků a očekávání našich klientů. Jsme
rádi, že jsme se zapojili do Českého systému kvality služeb, a věříme,
že i v budoucnu nám budou jeho jednoduché nástroje nápomocny v naší
činnosti.“
Text Lukáš Cvrček