České lázně na Arabském poloostrově
17. 04. 2011
Agentura CzechTourism již potřetí uspořádala úspěšné roadshow v arabských zemích, odkud do lázní České republiky míří každoročně tisíce turistů. Tyto aktivity spolu s činností zastupitelského úřadu pozitivně přispívají k výraznému nárůstu arabské klientely v Česku. Jen ze Saúdské Arábie stoupl za poslední tři roky počet příjezdů o 35 %. V letošním roce zorganizoval CzechTourism ve spolupráci se zastupitelským úřadem tři prezentace a workshopy v Dubaji, Jeddah a Damámu.
V polovině února 2011
se Anenské slatinné lázně Bělohrad, Grandhotel Pupp Karlovy Vary, Graficon,
Léčebné lázně Jáchymov a Lázně Teplice vypravily na Arabský poloostrov
lákat tamní klienty do českých lázní. České lázeňství se tak po dvou
letech připomnělo ve druhém největším městě Saúdské Arábie ležícím
na pobřeží Rudého moře, v Jeddahu, a po pěti letech v Dubaii. Letos
poprvé pak v saúdskoarabském Dammamu. „Zájem ze strany arabské odborné
veřejnosti byl vysoký. Naše prezentace navštívilo přes dvě stě
účastníků,“ komentoval výsledky roadshow vedoucí PR oddělení agentury
CzechTourism Ing. Filip Remenec.
První roadshow
se uskutečnilo v Dubaji, která je díky letecké společnosti Emirates
spojena přímo s Českou republikou denními lety. Zástupci Emirates si
pochvalují, že si linka vede tak dobře, že od ledna 2012 uvažují
o nasazení kapacitnějšího stroje a o možnosti bookování první třídy.
Bohatých kontaktů společnosti Emirates využili i aktéři tohoto roadshow.
V hotelu Le Meridien se tak sešlo přes pětadevadesát reprezentantů
místních cestovních kanceláří, kteří se velmi zajímali o nabídku
českých lázeňských společností.
Království Saúdská Arábie
je vnímáno za jeden z nejperspektivnějších trhů z arabských
zemí – a to i vzhledem ke své velikosti. Dle informací českého
velvyslanectví navštívilo vloni Českou republiku na devět tisíc občanů
Saúdské Arábie. Oproti roku 2007, kdy české lázně s prezentačními
akcemi na zdejším trhu začínaly, se jedná o 35% nárůst udělených
českých víz.
Workshop v Jeddah
Jeddah je považován za hlavní město saúdského obchodu a nejbohatší
metropoli Blízkého východu. Na roadshow českých lázní, které se zde
konalo za podpory Jeddah Chamber of Commerce & Industry, se dostavilo na
sedmdesát zájemců z řad cestovních kanceláří a veřejnosti. Okolnosti,
které roadshow předcházely, nebyly klimaticky příznivé. Zhruba 14 dní
před ním postihly město záplavy. Do termínu roadshow se však situace
zklidnila.
Poslední štace roadshow
byla připravena ve spolupráci s Asharqia Chamber of Commerce and Industry ve
třetím největším městě Saúdské Arábie a ropném centru země –
Dammamu. Prezentace se uskutečnila se záměrem představit Česko místním
bohatým firmám. Účast zde sice byla nejnižší (cca 30 osob), ale vzhledem
k jejich kupní síle, kterou reprezentovaly, se dá hovořit o úspěchu, a
navíc se jednalo o první prezentaci Česka na daném trhu. České subjekty
si účast na roadshow pochvalovaly s tím, že získaly mnoho nových
kontaktů. S ohledem na aktuální situaci v arabských zemích CzechTourism
zvažuje další obdobné aktivity pro daný trh.