Menu

České lázně na Arabském poloostrově

17. 04. 2011

Agentura CzechTourism již potřetí uspořádala úspěšné roadshow v arabských zemích, odkud do lázní České republiky míří každoročně tisíce turistů. Tyto aktivity spolu s činností zastupitelského úřadu pozitivně přispívají k výraznému nárůstu arabské klientely v Česku. Jen ze Saúdské Arábie stoupl za poslední tři roky počet příjezdů o 35 %. V letošním roce zorganizoval CzechTourism ve spolupráci se zastupitelským úřadem tři prezentace a workshopy v Dubaji, Jeddah a Damámu.

V polovině února 2011
se Anenské slatinné lázně Bělohrad, Grandhotel Pupp Karlovy Vary, Graficon, Léčebné lázně Jáchymov a Lázně Teplice vypravily na Arabský poloostrov lákat tamní klienty do českých lázní. České lázeňství se tak po dvou letech připomnělo ve druhém největším městě Saúdské Arábie ležícím na pobřeží Rudého moře, v Jeddahu, a po pěti letech v Dubaii. Letos poprvé pak v saúdskoarabském Dammamu. „Zájem ze strany arabské odborné veřejnosti byl vysoký. Naše prezentace navštívilo přes dvě stě účastníků,“ komentoval výsledky roadshow vedoucí PR oddělení agentury CzechTourism Ing. Filip Remenec.

První roadshow
se uskutečnilo v Dubaji, která je díky letecké společnosti Emirates spojena přímo s Českou republikou denními lety. Zástupci Emirates si pochvalují, že si linka vede tak dobře, že od ledna 2012 uvažují o nasazení kapacitnějšího stroje a o možnosti bookování první třídy. Bohatých kontaktů společnosti Emirates využili i aktéři tohoto roadshow. V hotelu Le Meridien se tak sešlo přes pětadevadesát reprezentantů místních cestovních kanceláří, kteří se velmi zajímali o nabídku českých lázeňských společností.

Království Saúdská Arábie
je vnímáno za jeden z nejperspektiv­nějších trhů z arabských zemí – a to i vzhledem ke své velikosti. Dle informací českého velvyslanectví navštívilo vloni Českou republiku na devět tisíc občanů Saúdské Arábie. Oproti roku 2007, kdy české lázně s prezentačními akcemi na zdejším trhu začínaly, se jedná o 35% nárůst udělených českých víz.

Workshop v Jeddah
Jeddah je považován za hlavní město saúdského obchodu a nejbohatší metropoli Blízkého východu. Na roadshow českých lázní, které se zde konalo za podpory Jeddah Chamber of Commerce & Industry, se dostavilo na sedmdesát zájemců z řad cestovních kanceláří a veřejnosti. Okolnosti, které roadshow předcházely, nebyly klimaticky příznivé. Zhruba 14 dní před ním postihly město záplavy. Do termínu roadshow se však situace zklidnila.

Poslední štace roadshow
byla připravena ve spolupráci s Asharqia Chamber of Commerce and Industry ve třetím největším městě Saúdské Arábie a ropném centru země – Dammamu. Prezentace se uskutečnila se záměrem představit Česko místním bohatým firmám. Účast zde sice byla nejnižší (cca 30 osob), ale vzhledem k jejich kupní síle, kterou reprezentovaly, se dá hovořit o úspěchu, a navíc se jednalo o první prezentaci Česka na daném trhu. České subjekty si účast na roadshow pochvalovaly s tím, že získaly mnoho nových kontaktů. S ohledem na aktuální situaci v arabských zemích CzechTourism zvažuje další obdobné aktivity pro daný trh.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001