Agentura Czech Convention Bureau působí od 1. ledna 2010. Jejím posláním je podporovat zvyšování četnosti a úrovně kongresových, konferenčních, incentivních a dalších akcí MICE na území České republiky. Podporuje partnerské regionální kanceláře a podílí se na vytváření podmínek pro co nejvyšší úroveň služeb a co nejúčinnější prezentaci jejich produktů. Czech Convention Bureau koordinuje marketingové aktivity a komunikuje se zahraničními partnery a potenciálními klienty, kteří projeví zájem o realizaci kongresů, incentivních akcí, konferencí či výstav na českém území. Vyhledává potenciální kontakty, přičemž úzce spolupracuje s mezinárodními asociacemi jako ICCA a připravuje propagační materiály i reklamu do odborných publikací. V současné době jsou do projektu Czech Convention Bureau zapojeny tyto regionálně působící instituce: Carlsbad Convention Bureau, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, Destinační společnost Východní Čechy, Jihočeská centrála cestovního ruchu, North Bohemia Convention Bureau, North West Bohemia Convention Bureau, Pilsen Convention Bureau, Prague Convention Bureau a Moravian-Silesian Convention Bureau, Vysočina Convention Bureau a Central Moravia & Jeseníky Convention Bureau. Kromě toho probíhají jednání s dalšími institucemi, které mají zájem o součinnost při získávání a zabezpečování akcí meetings, incentives, congresses & exhibitions industry.
Celosvětově nejlépe fungující kongresová agentura
15. 05. 2014
S generálním ředitelem České centrály cestovního
ruchu – CzechTourism Ing. Rostislavem Vondruškou se potkáváme 11. dubna
2014 v době, kdy připravuji vydání Všudybylu, jehož hlavním tématem je
obor MICE.
Pane řediteli, jednou z priorit našeho státu a současného vedení
zřizovatele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, Ministerstva
pro místní rozvoj ČR, je úspěšné smysluplné čerpání prostředků
z evropských strukturálních fondů.
Pro CzechTourism je to obrovské téma. Zrealizovali jsme už dvaadvacet
projektů a připravují se další tři. Náš zřizovatel nám poskytuje
obrovskou podporu.
Convention bureau jsou ve vyspělých ekonomikách vnímána coby
instituce na podporu kongresové turistiky. Součástí CzechTourismu je
celorepublikové Czech Convention Bureau.
Meetings, incentives, congresses & exhibitions industry je téma, o němž
se nejen z mojí pozice, ale i z pozic kolegů, kteří v agentuře
CzechTourism mají tuto oblast na starost, hovoří hodně dobře. Námi
zřizované Czech Convention Bureau, což je v podstatě jeden z odborů
České centrály cestovního ruchu, totiž v loňském roce v kategorii
státní správy získalo ocenění jako evropsky nejlépe fungující
convention bureau za rok 2012. To je pro naše stávající a potenciální
zahraniční a domácí partnery dobrý signál. Za daleko větší úspěch ale
považuji to, že kromě Středočeského a Královehradeckého kraje máme
v každém z ostatních krajů České republiky skvěle fungující
partnery – kongresové kanceláře s regionální působností.
Spolupracujeme s nimi nejen v rámci metodiky marketingu, ale i při
realizacích. To zahrnuje nabídkové procesy při získávání eventů, tedy
akcí meetings, incentives, congresses & exhibitions industry. Podporujeme
je i finančně, aby jejich procesy podávání nabídek byly co
nejefektivnější. Výrazně tomu napomáhá sdružování regionálních a
státních finančních prostředků. Propojení s regiony všech krajů Česka
je završením čtyřletého procesu tvorby regionální sítě, která –
také díky své akviziční činnosti – teď do regionů naší země
přivádí daleko více MICE akcí. Převážně se jedná o eventy střední
velikosti, zpravidla do tří set účastníků, jejichž pořadatelé se
rekrutují hlavně z tuzemska a příhraničí.
Není to poprvé, co na stránkách Všudybylu říkám, že
obzvláště v Česku platí rčení: „Doma nikdo není prorokem“. Nedávno
ho vylepšila moje kamarádka, od které jsem zvěděl definici experta
proklamovanou naším společným známým, někdejším hejtmanem Kraje
Vysočina Františkem Dohnalem, který prý v nadsázce říkával, že expert
je „člověk odjinud“. Pane řediteli, uvědomuje si veřejnost, popř.
reprezentace regionů, že účastníci konferencí a dalších MICE akci
přináší do systému daného místa peníze a pracovní příležitosti
i mimo bezprostřední sféru cestovního ruchu?
V případě meetings, incentives, congresses & exhibitions industry je
nejen odborníky, ale i laiky uznáváno, že tento segment turismu přináší
největší ekonomické efekty. Konference i firemní motivační akce bývají
vícedenní. Úspěšně jsme dokonce v soutěži získali nejdelší kongres
v historii Česka, který se uskuteční v roce 2015 v Kongresovém centru
Praha a bude trvat bezmála tři týdny. Účastníme se i příprav na takové
akce, jako je mistrovství světa ve fotbale v roce 2020, ač jsou
v naprostém začátku. Poskytujeme podporu zejména v oblasti podpůrné
korespondence a komunikace vůči relevantním subjektům včetně asociací.
Významnou akcí v rámci českého meetings, incentives, congresses &
exhibitions industry je i předávání ocenění ambasadorům kongresového
turismu, na němž spolupracujeme s Prague Convention Bureau a Magistrátem
hlavního města Prahy. Letos se bude odehrávat v reprezentativních
prostorách pražského paláce Žofín, kde bude oceněn přínos lidí,
jejichž osobním vkladem Česká republika získala právo na svém území
hostit světově nejvýznamnější lukrativní kongresy. A přestože tito
lidé – vědci, lékaři, energetici, farmakologové atd. – nejsou
odjinud, ale od nás z České republiky, velmi tomu napomohl fakt, že jsou
světově uznávanými experty, členy předsednictev celosvětových odborných
asociací apod.