Menu

6. prosince 2004 Čedok zahájil prodej zájezdů své již 85. sezony na léto 2005. V katalozích prezentuje širší nabídku zájezdů, která je členěna do nových titulů „Letadlem k moři“, „Autem a autokarem k moři“, „Hory, lázně a jezera“, „Poznávací zájezdy“ , „Tuzemské pobyty“. V lednu pak vyjde katalog „Chaty a chalupy“. Celkový počet stran katalogů Čedoku přesahuje dvanáct set.

Čedok vstupuje do 85. letní sezony

30. 12. 2004

Zájezdy s označením „Čím dříve, tím levněji“ jsou novinkou letní sezony 2005. Čedok tak akcentuje výhody nákupu dovolené v předstihu a garantuje zájemcům, kteří si zakoupí zájezd označený oválem „Čím dříve, tím levněji“ do konce března 2005, že ani v režimu v poslední minutě nebude cena tohoto zájezdu nižší než cena platná do konce března 2005.

Ceny zájezdů zůstávají na srovnatelné úrovni s loňskou sezonou a navíc jsou ještě více zatraktivněny slevovým systémem Čedoku. Klienti čerpají například až 13% slevu za včasný nákup do konce ledna, při včasné rezervaci mohou získat pobyt a dopravu pro dítě zdarma, senioři mohou získat až 50% slevu atd. Příznivý kurz dolaru způsobil, že v zemích, kde se s dodavateli služeb obchoduje v dolarech, se ceny meziročně dokonce snížily. Platí to například pro Egypt a Tunisko.

Katalogy byly rozšířeny o nové kapacity zejména v žádané kategorii all inclusive a ve vícehvězdičkových hotelích. Nově pořádáme letecké zájezdy na řecké ostrovy Karpathos, Mykonos a Paros, italský ostrov Ischia a do rumunských letovisek. Klienti si mohou rovněž vybírat z nových cílů na Mallorce a Ibize, na řeckých ostrovech Krétě, Thassosu a Rhodosu, v Bulharsku a Chorvatsku a na tuniské Djerbě. Díky velkému zájmu o aktivní dovolenou jsou zařazeny nové cíle na Slovensku a v rakouských Alpách. Z horských pobytů patří k novinkám Julské Alpy a Skotská vysočina. Rozšířena je nabídka termálních lázní.

Kategorie poznávacích zájezdů se odehrává ve znamení přechodu od autokarových k leteckých zájezdům, jejichž ceny se již blíží cenám autokarových zájezdů. Platí to zejména pro pobyty v Paříži, Římě a Londýně a dále pro okružní zájezdy Británií, Francií, Itálií a Skandinávií. Nabídka neobvyklých zájezdů v Evropě je posílena o okruh Albánií, Bulharskem a Dunajskou deltou. Raritou je Velký okruh Azorskými ostrovy s pozorováním velryb.

Ředitele marketingu Tomáše Brejchy jsem se zeptal, jaký byl pro Čedok rok 2004.
Úspěšný, a to zejména v oblasti leteckých zájezdů do středomoří i exotiky, kde jsme zaznamenali největší přírůstek počtu klientů. Rovněž dramaticky rostl počet zájemců o dovolenou připravovanou na míru, kterou Čedok zajišťuje prostřednictvím specializovaného pracoviště Exclusive Travel Club. Vzhledem ke skutečnosti, že trh organizované turistiky v Česku jako celek v podstatě stagnoval, očekáváme zvyšování tržního podílu Čedoku. Řečí čísel: tržby Čedoku dosáhnou téměř 2,5 mld. (tzn. nárůst tržeb za prodej služeb o 213 milionů korun) a bude dosažen kladný hospodářský výsledek kolem dvaceti milionů korun. Počet klientů, kteří s Čedokem vycestovali do zahraničí, přesáhne hranici sto devadesáti tisíc.

Jaké trendy převažovaly, a to i coby předzvěst roku 2005, v roce 2004?
Prohloubily se ty, které v outgoingu sledujeme již třetím rokem: cestovatelská veřejnost je stále náročnější a vybírá si z kvalitnějších ubytovacích kapacit hotelů vyšších kategorií se stravováním na bázi all inclusive. Stagnuje poptávka po jednoduchých apartmánech bez stravování nebo se transformuje do poptávky po luxusních vilách a pobytech v aparthotelích. Nadále roste podíl leteckých zájezdů na úkor autokarových a probíhá diverzifikace poptávky do časového rozpětí celého roku s rostoucím podílem exotických dovolených u jižních moří v zimním období.
Dominantní problém na našem trhu, který se v posledním roce bohužel ještě prohloubil, je deformované vnímání nabídky „v poslední minutě“. Vinu na tom nesou i někteří čeští touroperátoři, kteří formují názor cestovatelské veřejnosti nesprávným směrem, a to jednak příliš nízkou cenou „poslední minuty“, která často klesá i pod pořizovací náklady a jednak neúměrně velkým rozsahem této nabídky. „Poslední minuta“ proto není ze strany zákazníků vždy chápána jako „výprodej“ zbytkových kapacit, ale jako běžná standardní nabídka. Rovněž představy o ceně ubytovacích a přepravních služeb v zahraničí jsou značně zkreslené. S tím souvisí i přehnaná očekávání ze strany klientů. Ale i tady platí osvědčené lidové rčení: „Za málo peněz, málo muziky“. Tj., v případě doprodeje anonymních hotelů za zlomek běžné ceny nemůže klient očekávat, že bude reálně bydlet v nejlepším hotelu. Tato možnost sice není vyloučena, avšak není garantována. Čedoku se úspěšně daří přesvědčit klienty o výhodách koupě dovolené s předstihem, kdy mohou čerpat slevy za včasný nákup a vybírat z nepřebrané katalogové nabídky.

Je-li kdo úspěšný, je tomu proto, že si to zaslouží…
K udržení silné pozice Čedoku na českém trhu neodmyslitelně přispívá síť našich provizních prodejců. Z tohoto důvodu se snažíme i nadále rozšiřovat tento prodejní potenciál, který v současné době čítá více než sedm set obchodních zástupců. Čedok prodejcům nabízí komunikaci pomocí specializované telefonní linky provizního prodeje, kam prodejci volají zdarma a mají zajištěno přednostní odbavení pracovníky call centra před běžnými klienty. Navíc mohou tento komunikační kanál využívat každý den až do 22 hodin včetně sobot a nedělí. Rozšiřuje se i možnost rezervací provizních prodejců po internetu s výhodou okamžitého přístupu k požadovaným informacím. Kromě atraktivních provizí, které v případě superprovize mohou dosáhnout až 15 %, jsme na rok 2005 pro naše obchodní zástupce opět vyhlásili soutěž o hodnotné ceny. Pro novou sezonu pro obchodní zástupce rovněž plánujeme řadu atraktivních studijních cest i možnost čerpat rodinnou dovolenou s výraznou slevou z cen zájezdů, které si vyberou.

Co byste českému outgoingovému trhu přál do roku 2005?
To vyplývá z předchozích úvah: touroperátory, kteří dovedou reálně plánovat svůj odbytový potenciál, aby se nestávalo, že cestovní kancelář přecení své síly a nakoupí více kapacit, než je schopna reálně prodat a posléze své zájezdy nabízí hluboko pod úrovní pořizovacích nákladů, a poškozuje tak celý trh.





www.cedok.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001