Čedok rozšiřuje síť obchodních zástupců
05. 02. 2005
Začátek roku bývá dobou intenzivních jednání a uzavírání
smluv mezi cestovními kancelářemi a provizními prodejci. Nejinak tomu bylo
na mezinárodním veletrhu GO v Brně, na Slovakiatouru v Bratislavě a
nejinak tomu bude i na Holiday World v Praze. Ředitele marketingu cestovní
kanceláře Čedok a.s. Tomáše Brejchy jsem se zeptal, jaký byl pro Čedok
rok 2004 z hlediska spolupráce s provizními prodejci.
Více než třicet procent prodejů cestovní kanceláře Čedok se v roce
2004 uskutečnilo prostřednictvím našich obchodních zástupců. Tento trend
budeme maximálně podporovat i v letošním roce. Řekl bych, že je to
výhodné pro obě strany. Těžíme přitom ze synergie vzájemné důvěry
nejen jako obchodní partneři mezi sebou navzájem, ale i důvěry, kterou
požíváme u koncových zákazníků. Majitelé úspěšných cestovních
agentur si ji zasluhují nejen proto, že prodávají zájezdy, ale že jsou
poradci svých klientů, s nimiž zpravidla udržují dlouhodobé přátelské
vztahy. Zájezd není jen tak ledajaké zboží. Koupit zájezd je vždy věcí
důvěry ve věci příští, protože to, co si klient koupil, vyzkouší až
během cesty a pobytu. I ve sféře prodeje zájezdů je proto obrovskou
marketingovou výhodou mít určitou historii a nabízet značkové zboží.
Z tohoto pohledu zase na oplátku Čedok umožňuje svým obchodním
zástupcům profitovat ze své pětaosmdesátileté tradice.
Tradice je tradice, ale provize je provize…
Provize u Čedoku může dosáhnout až 15 %. V kombinaci srovnatelné
cenové úrovně s letní sezonou 2004 proto očekáváme výrazný nárůst
zájmu o naše produkty v období předprodeje na úkor poslední minuty.
V této době je provize pro naše obchodní zástupce nejvyšší. Obchodní
zástupci ale spatřují výhody i v naší univerzální a sortimentně
nejrozsáhlejší nabídce na českém trhu, která zahrnuje všechny hlavní
produkty, které trh očekává. Na rok 2005 jsme pro své obchodní zástupce
opět vyhlásili motivační soutěž o hodnotné ceny. Pro letní sezonu pro
ně plánujeme řadu atraktivních studijních cest i možnost čerpat rodinnou
dovolenou s výraznou slevou z cen zájezdů, které si vyberou. Sleva může
být až ve výši 100 %!
V letní sezoně zahajujete prodej vlastních produktů
i u destinací, kam jste dosud prodávali zájezdy jiných touroperátorů.
Ano, jde především o zájezdy na Kypr a na ostrov Madeiru. Výhodou pro
naše obchodní zástupce je nekrácená provize z ceny. Stále žádanější
službou je dovolená na míru. Zájem trhu o tento typ produktu se
pochopitelně odráží i ve stoupající poptávce přes naši
celorepublikovou síť obchodních zástupců. Mohu říci, že zájem
o služby Čedoku „na klíč“, jak ze strany klientů, tak následně
i našich prodejců, stoupá už proto, že komunikace s centrem provizního
prodeje Čedoku je velmi jednoduchá. Bezplatná linka 800 100 311, jejímž
prostřednictvím s námi komunikují, je v provozu včetně sobot a nedělí
až do 22:00. Neustále rozšiřujeme možnost přímých rezervací
prostřednictvím internetu. Jinak je také internet používán jako doplněk
ke katalogům, protože je zde možné nalézt hotelové stránky obsahující
další podrobné obrázky hotelových kapacit a resortů, které se do
katalogů nevejdou. Samozřejmostí jsou pomůcky na podporu prodeje. Mezi
nejčastější patří světelné butony, stojany do interiérů a exteriérů,
plakáty, tiskopisy atd.a pochopitelně katalogy. V případě, že prodejci
prodali více než 50 míst do zahraničí, pro ně zajišťujeme první rozvoz
katalogů zdarma.