Menu

Charakteristický přístup společnosti Corinthia k pohostinnosti přichází ze středomořského ostrova Malta, ovlivněného kulturami, myšlenkami a zážitky ze všech světových stran napříč třemi kontinenty.

Business v naší branži je především o komunikaci

22. 04. 2006

Pane řediteli, v poslední době jste do Corinthia Panorama Hotelu hodně investovali.
Bezesporu. A mohu začít např. čtyřiadvacátým relaxačním patrem Top Deck, pak přejít na pokojovou část, kde jsme vytvořili zbrusu nový produkt, a to executive a business patra, a dostat se až do vstupní haly hotelu, jejíž část jsme loni na podzim přestavěli a kde vznikl executive lounge, který je určen především pro business klientelu a je naší chloubou. V současné době připravujeme projekt renovace mediterranean restaurace Piazza, která proběhne v červenci a srpnu, kdy tomuto provozu dáme charakter hypermoderní designové restaurace. Nejen v poslední době, ale za poslední čtyři roky jsme do Panoramy hodně investovali, a proto si dovolím, možná neskromně, ale určitě s hrdostí prohlásit, že náš hotel je velmi hezký.

Pankrác a jeho blízké okolí je sídlem renomovaných firem včetně zastoupení zahraničních společností a přesídlují sem mnohé další. Corinthia Panorama Hotel nejen kvůli strategické poloze, vyhlášenému panoramatickému výhledu z bazénu v nejvyšším patře, ale i díky konferenčnímu zázemí a gastronomickým střediskům a možnostem parkování je častým místem pracovních jednání ubytovaných i přišedších hostů.
Přibližně třicet procent našich hostů tvoří zákazníci, kteří se formují ze segmentu business. Z převážné většiny jsou z firem, které mají sídla v bezprostředním okolí Corinthia Panorama Hotelu. Proto svůj marketing zaměřujeme především na ně, ale samozřejmě i na firemní klientelu působící v rámci celé Prahy obecně, abychom s ní upevňovali vzájemná propojení. On totiž business v naší branži je především o komunikaci, o onom úsměvu, o němž v minulém vydání Všudybylu hovořil generální ředitel akciové společnosti Slovenské liečebné kúpele Piešťany pan Klaus Pilz. Invence podniku, vysoká úroveň hotelových středisek i služeb a odpovídající ceny jsou totiž v nejvyšší hotelové lize samozřejmostí. Proto investujeme nemalé prostředky i do dovednostních a interaktivních tréninků personálu, aby Corinthia Panorama Hotel trvale zůstával místem, na nějž se firemní klientela ráda obrací. Ostatně i to je důvodem, proč restauraci Piazza budeme renovovat zrovna v letních měsících – v době tzv. nejvyšší turistické sezony. Její klientelu totiž z více než padesáti procent tvoří manažeři a zaměstnanci firem, kteří v tomto období zpravidla čerpají své dovolené a zasloužené prázdniny. O jejich přízni našemu hotelu vypovídá i na sto padesát členských karet našeho Health & Fitness Centra Top Deck ve čtyřiadvacátém pat­ře.

Rok 2005 byl pro český hotelový průmysl zřejmě nejúspěšnějším rokem v polistopadové historii.
Mohu-li to aplikovat na období, po které působím v Corinthia Panorama Hotelu, pak rok 2005 byl za posledních pět let obchodně nejúspěšnější. Zaznamenali jsme v něm dvanáctiprocentní nárůst firemní klientely. V business mixu jsme se dostali v závěru loňského roku až na třicet procent podílu tohoto segmentu. Loni se u nás udály i různé zajímavé kongresové akce a v Panoramě jsme ubytovávali i účastníky kongresových akcí, jejichž hlavní jednací scéna byla mimo Corinthia Panorama Hotel. V červenci, srpnu a září jsme zaznamenali historicky největší příliv turistů ze Španělska. I tím byl rok 2005 výjimečný. Zároveň se nám v tomto roce podařilo dokončit nákladné investiční projekty, které jsem již zmiňoval.

Jaký podle vás bude rok 2006?
Letošní rok, ve srovnání s loňským, ve svých prvních měsících jakoby trochu ztrácí na dechu. Hodně to bylo způsobeno klimatickými podmínkami, jež zde panovaly až do poloviny března, kdy neustále sněžilo a mrzlo. Vyhlídky na příští měsíce jsou ale pozitivní, a dokonce se jeví, že druhý kvartál 2006 se tváří ještě lépe než druhý loňský čtvrtrok. Druhou polovinu roku si ale nedovolím předpovídat. U knihování je v současné době trend, zejména u akcí kongresové turistiky, že organizátoři často rezervují jen v horizontu jednoho dvou měsíců či v podobně krátkých termínech před příjezdem účastníků takovýchto akci.

Potkali jsme se na mezinárodním veletrhu ITB v Berlíně. Jaký na vás udělal dojem?
Letošní ITB se mi jevilo malinko podprůměrné, a to počty návštěvníků v národních expozicích. To mne docela překvapilo. Nicméně naše společnost Corinthia Hotels International měla stánek v hale věnované renomovaným hotelovým řetězcům, kde tomu bylo naopak. Oproti loňskému a předloňskému ITB tu bylo daleko rušněji. Získali jsme zde řadu nových obchodních kontaktů. Takže z hlediska užitečnosti naší přítomnosti na ITB mám dobré pocity. Z čeho mám již řadu let méně uspokojivé, je česká národní expozice, kterou jsem také navštívil. Jsem přesvědčen, že potřebuje osvěžit, zkompaktnit, aby bylo zřejmé, že Česko je v rámci národní expozice rozděleno do sektorů podle regionů. Ty by měly být jednotně označené a v nich vyprofilované turistické cíle, popř. hotely a agentury. V současnosti, a nerad bych, aby to vyznělo nějak zle, na mne stánek působí chaoticky. Nedává návštěvníkovi, který k němu přijde a nezná naši zemi, jasný vzkaz. Postrádá hlavní motto a od něho se odvíjející koncept. Tím expozice, bohužel, ztrácí na celkovém efektu. Už to, že samo umístění stánku v tak obrovském a těžko přehledném labyrintu hal a koridorů, jakým disponuje Messe Berlin, nikdy samo o sobě nemůže být samospasitelně atraktivní. Už samo pojetí stánku by proto mělo zaujmout. Já osobně bych šel do moderního techno designu, který bude zosobňovat směr, kterým se Česká republika ubírá, a to nové investice, flexibilní firmy, stoupající výkony v hospodářském sektoru, široká nabídka atraktivních cílů, lokalit, destinací v rámci regionu apod. Bohužel současná podoba nevyvolává, alespoň na první dojem, v člověku nic výjimečného. Vzhledem k tomu, že velmi dávám na první dojem, vidím zde veliký prostor ke změnám, a nejen já osobně.

Poslední dobou pozoruji, že se řada politiků stylizuje do rolí podporovatelů rozvoje průmyslu cestovního ruchu.
Určitě tu došlo k posunu, a já jej zaznamenávám poslední dva roky. Je to pozitivní a rozhodně je to dobře, protože je to směr, kterým se musí ubírat i jimi řízení výkonní úředníci. Je to dobře pro veškerou českou populaci, protože cestovní ruch, respektive turisté – nadlimitní spotřebitelé – jim přímo či zprostředkovaně do České republiky přináší obrovskou poptávku po službách a zboží včetně investiční výstavby a dalších, od cestovního ruchu jakoby odtažitých, odvětví. Tedy nejen obrovskou poptávku po pracovních silách, ale i obrovské tržby.

V Praze vzniká stále víc a víc nových hotelů. Je to správně?
Je-li to správně, či není… Je to tak! Je zřejmé, že Praha je schopna absorbovat ještě další nová ubytovací zařízení, což vytváří silné konkurenční prostředí. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že jakýkoliv konkurenční hotel, který se v Praze otevře, do města naláká další klientelu, a je na nás všech, když zde bude, jakým způsobem ji dokážeme uchopit a zpracovat tak, aby se sem zase ráda vracela a především aby odjížděla s co nejlepšími dojmy. Nemyslím si, že je negativní, že přibývá konkurence.



www.corinthia.cz/panorama

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001