Charakteristický přístup společnosti Corinthia k pohostinnosti přichází ze středomořského ostrova Malta, ovlivněného kulturami, myšlenkami a zážitky ze všech světových stran napříč třemi kontinenty.
Business v naší branži je především o komunikaci
22. 04. 2006
Pane řediteli, v poslední době jste do Corinthia Panorama Hotelu
hodně investovali.
Bezesporu. A mohu začít např. čtyřiadvacátým relaxačním patrem Top
Deck, pak přejít na pokojovou část, kde jsme vytvořili zbrusu nový
produkt, a to executive a business patra, a dostat se až do vstupní haly
hotelu, jejíž část jsme loni na podzim přestavěli a kde vznikl executive
lounge, který je určen především pro business klientelu a je naší
chloubou. V současné době připravujeme projekt renovace mediterranean
restaurace Piazza, která proběhne v červenci a srpnu, kdy tomuto provozu
dáme charakter hypermoderní designové restaurace. Nejen v poslední době,
ale za poslední čtyři roky jsme do Panoramy hodně investovali, a proto si
dovolím, možná neskromně, ale určitě s hrdostí prohlásit, že náš
hotel je velmi hezký.
Pankrác a jeho blízké okolí je sídlem renomovaných firem
včetně zastoupení zahraničních společností a přesídlují sem mnohé
další. Corinthia Panorama Hotel nejen kvůli strategické poloze,
vyhlášenému panoramatickému výhledu z bazénu v nejvyšším patře, ale
i díky konferenčnímu zázemí a gastronomickým střediskům a možnostem
parkování je častým místem pracovních jednání ubytovaných
i přišedších hostů.
Přibližně třicet procent našich hostů tvoří zákazníci, kteří se
formují ze segmentu business. Z převážné většiny jsou z firem, které
mají sídla v bezprostředním okolí Corinthia Panorama Hotelu. Proto svůj
marketing zaměřujeme především na ně, ale samozřejmě i na firemní
klientelu působící v rámci celé Prahy obecně, abychom s ní upevňovali
vzájemná propojení. On totiž business v naší branži je především
o komunikaci, o onom úsměvu, o němž v minulém vydání Všudybylu
hovořil generální ředitel akciové společnosti Slovenské liečebné
kúpele Piešťany pan Klaus Pilz. Invence podniku, vysoká úroveň hotelových
středisek i služeb a odpovídající ceny jsou totiž v nejvyšší
hotelové lize samozřejmostí. Proto investujeme nemalé prostředky i do
dovednostních a interaktivních tréninků personálu, aby Corinthia Panorama
Hotel trvale zůstával místem, na nějž se firemní klientela ráda obrací.
Ostatně i to je důvodem, proč restauraci Piazza budeme renovovat zrovna
v letních měsících – v době tzv. nejvyšší turistické sezony. Její
klientelu totiž z více než padesáti procent tvoří manažeři a
zaměstnanci firem, kteří v tomto období zpravidla čerpají své dovolené
a zasloužené prázdniny. O jejich přízni našemu hotelu vypovídá i na
sto padesát členských karet našeho Health & Fitness Centra Top Deck ve
čtyřiadvacátém patře.
Rok 2005 byl pro český hotelový průmysl zřejmě
nejúspěšnějším rokem v polistopadové historii.
Mohu-li to aplikovat na období, po které působím v Corinthia Panorama
Hotelu, pak rok 2005 byl za posledních pět let obchodně nejúspěšnější.
Zaznamenali jsme v něm dvanáctiprocentní nárůst firemní klientely.
V business mixu jsme se dostali v závěru loňského roku až na třicet
procent podílu tohoto segmentu. Loni se u nás udály i různé zajímavé
kongresové akce a v Panoramě jsme ubytovávali i účastníky kongresových
akcí, jejichž hlavní jednací scéna byla mimo Corinthia Panorama Hotel.
V červenci, srpnu a září jsme zaznamenali historicky největší příliv
turistů ze Španělska. I tím byl rok 2005 výjimečný. Zároveň se nám
v tomto roce podařilo dokončit nákladné investiční projekty, které jsem
již zmiňoval.
Jaký podle vás bude rok 2006?
Letošní rok, ve srovnání s loňským, ve svých prvních měsících jakoby
trochu ztrácí na dechu. Hodně to bylo způsobeno klimatickými podmínkami,
jež zde panovaly až do poloviny března, kdy neustále sněžilo a mrzlo.
Vyhlídky na příští měsíce jsou ale pozitivní, a dokonce se jeví, že
druhý kvartál 2006 se tváří ještě lépe než druhý loňský čtvrtrok.
Druhou polovinu roku si ale nedovolím předpovídat. U knihování je
v současné době trend, zejména u akcí kongresové turistiky, že
organizátoři často rezervují jen v horizontu jednoho dvou měsíců či
v podobně krátkých termínech před příjezdem účastníků
takovýchto akci.
Potkali jsme se na mezinárodním veletrhu ITB v Berlíně. Jaký na
vás udělal dojem?
Letošní ITB se mi jevilo malinko podprůměrné, a to počty návštěvníků
v národních expozicích. To mne docela překvapilo. Nicméně naše
společnost Corinthia Hotels International měla stánek v hale věnované
renomovaným hotelovým řetězcům, kde tomu bylo naopak. Oproti loňskému a
předloňskému ITB tu bylo daleko rušněji. Získali jsme zde řadu nových
obchodních kontaktů. Takže z hlediska užitečnosti naší přítomnosti na
ITB mám dobré pocity. Z čeho mám již řadu let méně uspokojivé, je
česká národní expozice, kterou jsem také navštívil. Jsem přesvědčen,
že potřebuje osvěžit, zkompaktnit, aby bylo zřejmé, že Česko je
v rámci národní expozice rozděleno do sektorů podle regionů. Ty by měly
být jednotně označené a v nich vyprofilované turistické cíle, popř.
hotely a agentury. V současnosti, a nerad bych, aby to vyznělo nějak zle, na
mne stánek působí chaoticky. Nedává návštěvníkovi, který k němu
přijde a nezná naši zemi, jasný vzkaz. Postrádá hlavní motto a od něho
se odvíjející koncept. Tím expozice, bohužel, ztrácí na celkovém efektu.
Už to, že samo umístění stánku v tak obrovském a těžko přehledném
labyrintu hal a koridorů, jakým disponuje Messe Berlin, nikdy samo o sobě
nemůže být samospasitelně atraktivní. Už samo pojetí stánku by proto
mělo zaujmout. Já osobně bych šel do moderního techno designu, který bude
zosobňovat směr, kterým se Česká republika ubírá, a to nové investice,
flexibilní firmy, stoupající výkony v hospodářském sektoru, široká
nabídka atraktivních cílů, lokalit, destinací v rámci regionu apod.
Bohužel současná podoba nevyvolává, alespoň na první dojem, v člověku
nic výjimečného. Vzhledem k tomu, že velmi dávám na první dojem, vidím
zde veliký prostor ke změnám, a nejen já osobně.
Poslední dobou pozoruji, že se řada politiků stylizuje do rolí
podporovatelů rozvoje průmyslu cestovního ruchu.
Určitě tu došlo k posunu, a já jej zaznamenávám poslední dva roky. Je to
pozitivní a rozhodně je to dobře, protože je to směr, kterým se musí
ubírat i jimi řízení výkonní úředníci. Je to dobře pro veškerou
českou populaci, protože cestovní ruch, respektive turisté – nadlimitní
spotřebitelé – jim přímo či zprostředkovaně do České republiky
přináší obrovskou poptávku po službách a zboží včetně investiční
výstavby a dalších, od cestovního ruchu jakoby odtažitých, odvětví. Tedy
nejen obrovskou poptávku po pracovních silách, ale i obrovské tržby.
V Praze vzniká stále víc a víc nových hotelů. Je to
správně?
Je-li to správně, či není… Je to tak! Je zřejmé, že Praha je schopna
absorbovat ještě další nová ubytovací zařízení, což vytváří silné
konkurenční prostředí. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že
jakýkoliv konkurenční hotel, který se v Praze otevře, do města naláká
další klientelu, a je na nás všech, když zde bude, jakým způsobem ji
dokážeme uchopit a zpracovat tak, aby se sem zase ráda vracela a především
aby odjížděla s co nejlepšími dojmy. Nemyslím si, že je negativní, že
přibývá konkurence.