Budeme pokračovat v nastoupené cestě
31. 01. 2004
Pan Lotfi Mani je ředitelem Tuniského národního úřadu pro
cestovní ruch. Koncem loňského roku jsme se potkali v rámci
předvánočního setkání ONTT s novináři v hotelu Ambassador v Praze.
Letos začátkem roku 2004 pak na mezinárodních veletrzích GO v Brně a na
Slovakiatouru v Bratislavě, kde jsem jej požádal o rozhovor.
Slováci i Češi rádi a hodně cestují. Jejich možnosti se rozšiřují
spolu s tím, jak se jim zvyšuje životní úroveň. Ruku v ruce s jejich
sílící kupní silou se zvyšují počty těch, kteří upřednostňují
leteckou dopravu oproti pozemní. To je v podstatě voda na náš mlýn,
protože Tunisko je typickou leteckou destinací.
Ano, pro Slováky i Čechy je Tunisko zavedenou typickou středomořskou
destinací. Navíc nadprůměrně pohostinnou. U nás Čechů a ostatně
i Slováků platí mnohem více než u řady dalších národů, že láska
prochází žaludkem. Z hlediska kvality gastronomie, chutnosti a
v neposlední řadě množství jídla a cenových relací je Tunisko vysoce
konkurenční.
Tunisko má nejen vynikající gastronomii, ale i řadu dalších atraktivních
oblastí, kvůli kterým k nám turisté z celého světa rádi
přijíždějí. Jsme bezpečnou a pohostinnou zemí s čistým mořem,
spoustou slunečních dnů, krásnou pouští a řadou antických památek. To
vše dohromady tvoří sílu tuniského cestovního ruchu.
Nejen tyto danosti, pane řediteli. Od té doby, co jste na slovenský a
český trh nastoupili, realizujete cílevědomou strategii propagace
cestovního ruchu Tuniska. Jak jinak si vysvětlit trvale se zvyšující
oblíbenost Tuniska u českých a slovenských obyvatel?
Určitě i tím, že se o něm ví a že si u Čechů a Slováků zasloužilo
dobrou pověst. V roce 2003 Tunisko navštívilo zhruba devadesát tisíc
občanů České republiky a dvaadvacet tisíc obyvatel Slovenské
republiky.
Co se týče podkladů k statistikám v cestovním ruchu,
předpokládám, že si je u vás netahá mág z rukávu…
Každý cestující do Tuniska na palubě letadla nebo v tranzitním prostoru
vyplňuje vstupní formulář, v němž uvádí základní údaje – jméno,
příjmení, ve kterém hotelu bude ubytován apod. V hotelu opět vyplní
obdobný. Tyto dva formuláře se porovnávají a tvoří základ oficiálních
statistik, o něž se opírá marketing destinace, na jehož základě
realizujeme cílenou propagaci země.
S čím Tunisko v oblasti cestovního ruchu přichází v roce 2004?
Sám jste uvedl, že jsme zavedenou destinací, proto budeme pokračovat
v nastoupené cestě. Co se týče novinek, letos na přelomu ledna a února se
u nás např. koná Evropský pohár národů ve fotbale. Dojde k otevření
nového pouštního golfového resortu u města Tozeur. Dochází k rozvoji
dalších letovisek, např. Hergla, kde vyrůstají nové hotely, zábavní
parky apod. Nicméně, především budeme pracovat na upevňování postavení
Tuniska coby významné a oblíbené turistické destinace.
Tuniský národní úřad pro cestovní ruch
Sokolská 39
120 00 Praha 2
tel.: 224 941 824, 224 942 424
fax: 224 941 825
e-mail:
onttpraha@mbox.vol.cz