Menu

Bezdotykový elektronický prodej letenek na webových stránkách cestovních kanceláří

11. 07. 2006

Internet se bez diskuze
stal nepostradatelným partnerem v mnoha oblastech našeho života. Přes internet dennodenně čerpáme obrovské množství informací z nejrůznějších oborů i o aktuálním dění kolem nás. Cestovní ruch se zařadil mezi odvětví s nejširším využitím internetu, a to nejen jako informačního zdroje pro nabídky a popisy nejrůznějších produktů, ale zejména jako zásadního distribučního kanálu pro prodej cestovních produktů a služeb. Zejména prodej letenek přes internet roste velice dynamickým tempem. Za zvýšením prodeje letenek přes internet stojí v České republice celá řada úspěšných aplikací, které pracují se zdrojovými daty z GDS (globálních distribučních systémů). Amadeus nicméně největší nárůst prodejů zaznamenal on-line internetový systém Amadeus E-commerce local solution (Symphony). Na počátku vývoje tohoto systému stála v té době revoluční myšlenka, která výrazně přispěla ke zbourání posledních bariér pro dokončení on-line rezervací letenek na internetu. Jedná se o oceňovací algoritmus on-line ceník, který dokáže zobrazit kompletní nabídku nejlevnějších dostupných tarifů nejen na požadované termíny odletu a návratu, ale i v intervalu sedmi dnů před a po zadaných termínech letů. Díky automatickému procesu analýzy tarifních podmínek systém dokáže podobně jako letenkář vyhodnotit optimální kombinace leteckých spojení za nejnižší dostupné tarify. Pro zákazníky preferující nízkou cenu letenky dále slouží v Symphony oceňovací algoritmus Master Pricer. Jedná se o robotický nástroj GDS Amadeus, který nabízí on-line aplikacím až dvěstě variant optimálního spojení za co možná nejlevnější cenu v požadovaných termínech pro odlet a návrat. V případě, že zákazník preferuje letový řád před cenou, systém Symphony provede ocenění vybraného itineráře cesty nejlevnějším aplikovatelným tarifem. Výhodou celého systému je právě jeho modularita, která umožňuje cestovním kancelářím vybrat si jednotlivé moduly systému podle jejich zaměření. Oblíbeným nástrojem je modul speciálních nabídek. Speciální nabídky tarifů mohou cestovní kanceláře propagovat jak na svých internetových stránkách, tak i na různých dalších portálech. Po kliknutí na speciální nabídku se zobrazí kalendář s vyznačenými termíny, kdy je možné za tuto cenu letět, a zákazník může on-line dokončit rezervaci letenky.

Letošní rok přinesl zásadní průlom
ve filozofii prodeje letenek na internetu. Podíl elektronických letenek nezadržitelně roste a to je voda na mlýn elektronické distribuce letenek. Amadeus nabízí cestovním kancelářím aktivovat službu „bezdotykového“ nákupu letenek. Součástí tohoto konceptu je způsob platby e-payment, kdy zákazník zaplatí za letenku on-line s využitím externí platební brány. Takto může zaplatit buď kreditní kartou nebo on-line převodem z bankovního účtu klienta přímo na internetu v plně zabezpečeném prostředí 3Dsecure. Po potvrzení platby Symphony systém vystaví automaticky elektronickou letenku pomocí služby autoticketing a zašle ji e-mailem klientovi. K letence je možné on-line zakoupit i cestovní pojištění proti zrušení cesty a krytí léčebných výloh při cestách do zahraničí od Evropské cestovní pojišťovny. Tento nový elektronický fenomén zajišťuje cestovním kancelářím non-stop prodej letenek 24 hodin denně 7 dní v týdnu bez výrazného navýšení provozních nákladů.

Modul firemních profilů
Mezi další žhavé novinky systému Symphony patří modul firemních profilů. Pro cestovní kanceláře obsluhující velké korporátní zákazníky se tak otvírají nové příležitosti být svým největším zákazníkům ještě blíž po ruce. Pro firemní zákazníky mohou cestovní kanceláře s podporou GDS Amadeus vytvořit on-line rezervační systém šitý firmám na míru a zpřístupnit ho například na podnikovém intranetu. Tento unikátní systém umožňuje nastavit a respektovat cestovní politiku firmy. Nastavením pravidel pro itinerář je možné omezit dostupné odletové a příletové destinace, dny v týdnu pro odlet a návrat, preferovaný čas odletu a návratu, cestovní třídu atd. Další firemní pravidla mohou modelovat například nabídku letového řádu. Pokud firma má k dispozici speciální korporátní tarif, zobrazí se tento tarif na prvním místě v nabídce. Všechny ostatní tarify jsou seřazeny vzestupně podle celkové ceny. Tarifní systém je doplněn o praktickou funkcionalitu Upsell, která zobrazuje strukturovanou informaci o tarifních podmínkách a řadí tarify do kategorií podle tarifní podmínky Penalty (pokuta). Uživatel má kompletní přehled o podmínkách, za jakých může letenku refundovat, případně měnit termín odletu a návratu. Systém definuje určité úrovně přístupu podle zařazení uživatelů v organizační struktuře firmy a jim přiřazuje jejich role. Nejvyšší úrovní přístupu je role travel managera, který může rezervovat letenky pro všechny zaměstnance firmy. I složitá organizační struktura firmy se dá jednoduše rozebrat podle stromové struktury do firemního profilu. Pro pohyb v rámci organizační struktury firmy slouží přehledná navigace v uživatelsky komfortním prostředí prohlížeče. Vybrané informace je možné automaticky přenášet z profilů vytvořených cestovní kanceláří přes terminály GDS Amadeus. Takto je k dispozici například korporátní kreditní karta, jejíž číslo může být maskováno nebo úplně skryto. Firma si může rovněž nakonfigurovat různé dodatečné položky a řádně je zobrazit v PNR Takto se může ve formě poznámky (RM nebo OSI) v PNR objevit například požadavek na rezervaci půjčení auta či nejrůznější další požadavky.
Pro více informací o nejnovější nabídce špičkových nástrojů na on-line prodej letenek, prosíme, kontaktujte obchod@amadeus-nmc.cz nebo tel.: 234 704 321.

www.amadeus-nmc.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001