Barceló Hotels & Resorts
Barceló pro firemní klientelu
27. 01. 2007
Společnost Barceló Hotels & Resorts patří mezi 30 největších
hotelových společností na světě. V současné době nabízí přibližně
31 tisíc pokojů ve 122 hotelích a je zastoupena ve 14 zemích světa.
Hotel Barceló Praha****
se 198 pokoji a 15 suite, v klidné obytné a obchodně administrativní
zóně v Praze 4 na Pankráci (městskou hromadnou dopravou 15 minut od
centra), je ideální pro obchodní i turistickou klientelu. Prosvětlené
elegantní pokoje skýtají panoramatické výhledy na Prahu (klimatizace,
koupelna s vanou a vysoušečem vlasů, telefon s přímou volbou, barevná
TV/SAT, pay TV, bezpečnostní schránka, minibar). Suite jsou prostornější
(některé mají dvě ložnice), kromě standardního vybavení je hostům
k dispozici kávový/čajový servis. Hotel zajišťuje
čtyřiadvacetihodinový room servis, prádelnu, směnárnu, informace
o kulturním dění, rezervaci vstupenek, organizaci okružních cest a
výletů, zprostředkování půjčovny vozidel, zajištění kurýrní služby,
posílání faxů, cybercorner, konfirmaci letenek, zajišťování informací
o dopravním spojení, hotelový taxiservis, catering atd. V ? la carte
restauraci „Mediterráneo“ se lze setkat s fascinujícím světem
rozmanitých chutí, druhů a vůní a vynikajícím výběrem španělských
i středoevropských vín (otevřena denně na business snídaně, obědy a
večeře). V restauraci „Buffet“ je možné ochutnat rozmanité studené
i teplé speciality. Příjemné prostředí lobby baru „Las Brisas“ spolu
s perfektní obsluhou přispívá ke zdárnému průběhu obchodních schůzek
a skýtá příjemné posezení i pro neformální setkání s přáteli.
Lobby bar také nabízí malá občerstvení: sendviče, malé saláty,
španělské speciality – tapas i výtečné cukrářské výrobky. Nové
konferenční centrum s variabilním uspořádáním v konfiguraci čtyři,
tři nebo dva sály či jeden velký sál plus dva salonky umožňuje
pořádání akcí až pro 450 účastníků.
S generálním ředitelem pražského hotelu Barceló Praha panem
Ericem Staubem jsme se potkali při příležitosti zprovoznění nových
konferenčních prostor. Pane řediteli, jak ilustrují obrázky, hotel Barceló
Praha zkrásněl.
V průběhu loňského roku u nás probíhalo rozšíření a modernizace
konferenčních interiérů. Firemní a obchodní klientela je totiž hlavním
důvodem, proč jsme úpravy realizovali. Hotel Barceló Praha firemní
klientele poskytoval zázemí i v minulosti, a i v současné době ji
vnímáme jako vysoce perspektivní. Se stejným cílem, tedy co nejlépe
uspokojovat její potřeby, bude letos probíhat modernizace pokojů. Upgrade
hotelu jsme zahájili částečnou modernizací lobby. Pokračovali jsme
interiéry restaurací „Buffet Praha“ a „Mediterráneo“. Rád bych
využil této příležitosti a poděkoval společnosti Amber Interier, zejména
její majitelce paní Andree Dufkové, za vysoce tvůrčí spolupráci. Moc mne
potěšilo, když jsem zjistil, že interiéry hotelu Barceló Praha navrhovala
a realizovala firma, která se podílela na tvorbě soukromých prostor
Kramářovy vily – sídla českých ministerských předsedů.
Nové konferenční prostory zabírají plochu cca 430 m2. Jedná se o čtyři
vzájemně propojitelné sály. Můžeme tak vytvořit čtyři, tři nebo dva
sály či jeden velký sál. Jsou vybaveny audiovizuální technikou poslední
generace. Kromě sálů máme dva salonky pro menší akce, porady, obchodní
schůzky apod. Vedle restaurace, v níž se již v minulosti odehrávaly
svatby, bankety apod., se teď budou obdobné společenské a rodinné události
konat i v nových sálech. Jejich koncipováním jsme se snažili maximálně
reflektovat potřeby firem, které v našem okolí sídlí a i těch, které
vzhledem k perspektivnosti lokality sídlit brzy budou. Už od předešlých
let ve společných prostorách, jako je hala, lobby či restaurace, a na třech
ubytovacích patrech poskytujeme WiFi připojení pro hotelové hosty zcela
zdarma. Ve prospěch podpory prodeje nových konferenčních prostor a orientace
na firemní klientelu jsme reorganizovali obchodní oddělení hotelu. Začali
jsme spolupracovat s panem Milošem Zářeckým, který řídí oddělení
Sales a Marketingu. Koncem ledna nebo začátkem února budeme realizovat „Den
otevřených dveří“ nejen pro zvané, ale i pro příchozí. Pro
představitele firem, kteří budou mít zájem navštívit nové konferenční
prostory a seznámit se s jejich dispozicemi. Ten samý den, zřejmě
v odpoledních hodinách, se uskuteční zahajovací koktejl.
Našim národům českému a španělskému (k nimž, „jak
ilustrují“ naše příjmení německého původu – „Kainc“ a
„Staub“, náležíme) po dlouhou dobu vládla dynastie Habsburků.
Když žijete a pracujete v cizině, a i když máte spolupracovníky na
vysoké profesionální úrovni, jste limitován odlišným kulturním
prostředím. I z toho důvodu jsem si dal osobní závazek začít se učit
česky. Samozřejmě, že i díky pobytu v České republice si uvědomuji
řadu obdobných rysů Česka a Španělska. Když jsme loni v hotelu Barceló
Praha organizovali mezinárodní malířskou soutěž, předseda umělecké
poroty prof. Štěpánek vždy zdůrazňoval význam společných historických
kořenů Španělského království a Zemí koruny české. V příštím roce
plánujeme zúčastnit se mnoha akcí organizovaných španělským kulturním
oddělením při Velvyslanectví Španělského království v České
republice, jejichž cílem je nejenom propagovat španělskou kulturu, ale
především zlepšovat vzájemné česko-španělské vztahy. Samozřejmě,
stěžejní činností společnosti Barceló Hotels & Resorts, a tedy
i hotelu Barceló Praha, je hotelnictví. S otevřením nových
konferenčních prostor se změnila nabídka hotelu Barceló Praha, a to, jak
jsem již zmínil, zejména ve prospěch firemní a obchodní klientely.
Prostřednictvím dalších gastronomických událostí chceme pokračovat
i v propagaci španělské kuchyně. Ty se budou odvíjet buď podle sezony
nebo tematicky. Líbilo by se nám mít vyhrazen jeden den v týdnu gastronomii
některé z oblastí Španělska. Rádi bychom u nás zahájili tradici
nedělních brunchů. Jejich konání budeme oznamovat s předstihem.
Když jsme spolu dělali první interview pro Všudybyl (čtvrté
vydání 2005 str. 14 – 16), „Úsměv pro Prahu“ (viz stejnojmenné
heslo pro fulltextový vyhledávač Internetového časopisu lidí a o lidech
v cestovním ruchu www.e-vsudybyl.cz),
zmiňoval jste, že společnost Barceló Hotels & Resorts hodlá odtud
s podporou Prahy expandovat do střední Evropy. Jak jsou tyto ambice
naplňovány?
Do portfolia mé působnosti patří oblast Evropy od Pyrenejí na východ.
Plány společnosti Barceló Hotels & Resorts jsou vysoce ambiciózní.
Pracujeme na tom, abychom v centru Prahy otevřeli další hotel. Vzhledem
k atraktivitám Brna, a zejména jeho výrazné akceleraci v rámci evropské
integrace s dalšími evropskými metropolemi díky rozvoji letecké přepravy
a zkvalitnění železničního spojení, se díváme i na možnosti investovat
právě zde. Smlouvy o smlouvách budoucích máme podepsány v Německu ve
Frankfurtu nad Mohanem. V Německu dokonce probíhají jednání o koupi celé
hotelové sítě. Rozběhlé projekty jsou na Slovensku v Bratislavě,
v Maďarsku v Budapešti. V teritoriu mé působnosti, v důležitých
evropských metropolích, chceme do roku 2010 otevřít nejméně deset nových
městských hotelů. Projektů je mnoho. Vedeme řadu jednání a intenzivně
vyhledáváme příležitosti expanze. Mohl bych zmínit Berlín nebo Varšavu,
kde již smlouvy o spolupráci a o otevření nových hotelů máme
podepsané. Roli Prahy ilustruje skutečnost, že již téměř rok tyto
aktivity koordinuje expansion manager společnosti Barceló Hotels & Resorts
pan Lukáš Noga. Jeho cílem je vyhledávat příležitosti zejména v nově
integrovaných zemích Evropské unie. Hotelová společnost Barceló Hotels
& Resorts realizuje projekty nejenom v rámci střední Evropy, ale
probíhají i jednání o nových projektech, např. v Římě, Londýně či
Bruselu.