Azur Reizen
už i do Bizerty, na Krétu a Rhodos
27. 01. 2007
V souvislosti s hlavním tématem druhého vydání Všudybylu
2007 jsem navštívil majitele cestovní kanceláře Azur Reizen Mgr. Adela
Dridi. Pane řediteli, dostal se mi do rukou váš nový katalog. Nabízíte
v něm tuniské destinace Tabarku a Bizertu, Egypt, Turecko a řecké ostrovy
Krétu a Rhodos. Stabilně velký zájem českých klientů o Řecko je
podivuhodný. Tendence zákazníků v rámci české outgoingové turistiky
totiž směřují k nákupům služeb all inclusive. V Řecku ale je
relativně drahá pracovní síla, a tak zdejší all inclusive pobyty bývají
dražší, a přitom ne až tak velkoryse koncipované jako např. v Egyptě,
Turecku nebo Tunisku.
Je tomu tak z důvodů, které jste naznačil. V této členské zemi
Evropské unie, co se jídla týče (a řecká kuchyně je vynikající) a
servisu vůbec, panují poněkud jiné pořizovací cenové relace než
v ostatních destinacích, kam Azur Reizen vozí své klienty. Nicméně
o dovolené v Řecku je mezi Čechy trvale vysoký zájem. Právě proto jsme
svoji nabídku rozšířili o dva řecké ostrovy Krétu a Rhodos.
Jaký byl pro Azur Reizen rok 2006?
Stejně zdařilý jako rok 2005. Celkem sedmnáct tisíc klientů. Mj. proto,
že jsme neposílili svou kapacitu letecké přepravy ani nezvětšili počet
destinací. Letos, v roce 2007, jsme však tyto základní kroky, nezbytné pro
expanzi, učinili rozšířením nabídky o Krétu a Rhodos.
Hovoříme spolu na stánku Azur Reizen na Mezinárodním veletrhu
průmyslu cestovního ruchu GO na Výstavišti v Brně. Jednou z jeho
zajímavostí je prezentace programu: „Zapněte si svůj bluetooth“.
To je na českém trhu novinka. Prostřednictvím tohoto programu klientům
(včetně potenciálních) předáváme řadu informací. Kdo si u některé
z našich poboček zapne bluetooth, dostane na mobilní telefon přehled
veškerých slev. Kolemjdoucí si tak mohou nahrát informace o lastminutové
nabídce nebo o právě probíhající výherní soutěži o zájezdy. Tento
způsob komunikace je vysoce účinný zejména u mladé klientely, která si
zvykla stahovat přes bluetooth informace, neboť tento přenos dat je pro ni
nejlevnější.
Prezentujete zde svůj klub Azurra s tím, že největších
obchodních výhod lze dosáhnout při zakoupení pobytu v něm do
30. dubna.
Azur Reizen je jednou z mála cestovních kanceláří, která je důsledná
při dodržování avizovaných obchodních výhod vázaných na dětské
klienty. Když nabízíme poukaz pro dítě za jednu korunu, je to skutečně za
jednu korunu. Náš dětský zákazník (samozřejmě v doprovodu rodičů nebo
dvou dospělých osob) má v ceně jedné koruny zahrnutu letenku, ubytování
v hotelu, letištní taxu, pojištění i palivový příplatek. Nehrajeme si
tedy se slovíčky a neslibujeme „dítě zdarma“, a klient pak k tomuto
„bezplatnému“ pobytovému poukazu musí doplatit letenku, jídlo,
letištní taxu atd. Kompletní cena za dítě je u Azur Reizen jedna
koruna česká.
Azur Reizen je oblíbenou cestovní kanceláří i u provizních
prodejců.
Svým obchodním zástupcům se trvale snažíme usnadňovat spolupráci
s námi. Tzn., aby naše zájezdy mohli rezervovat při co nejvyšším
uživatelském komfortu. Technickým řešením a podporou snižujeme jejich
i své provozní náklady. Se současným rezervačním a distribučním
systémem pracujeme čtvrtým rokem. Autorizovaní provizní prodejci mohou
rezervovat a svému klientovi prodat náš zájezd přímo z webu, aniž by
s námi museli nějak jinak komunikovat. Obdobný servis poskytujeme
i konečnému zákazníkovi. I ten se prostřednictvím svého počítače
může seznamovat nejen s aktuální nabídkou cestovní kanceláře Azur
Reizen, ale vybrat si a koupit zájezd. Pokud si přeje dodat voucher a letenky
domů a nestát frontu na letišti, stačí aby v rámci našeho systému
kliknul na požadavek, a my mu je pošleme na jeho e-mailovou adresu a on si je
vytiskne. To je další podstatnou výhodou pro zákazníky, kteří
u cestovní kanceláře Azur Reizen nakupují on-line.
Azur Reizen se daří nabízet pobytová místa, která jiní nemají.
Velmi exoticky pro mě zní název tuniského letoviska Bizerta.
Bizertu zatím nedělá téměř žádná další česká cestovní kancelář.
Přitom se nachází pouze šedesát kilometrů od letiště hlavního města
Tuniska a vede k ní solidní nová dálnice. Tunisko dělá hodně českých
cestovních kanceláří, ale my jsme zde, obdobně jako kdysi Tabarku, začali
nabízet novou destinaci – Bizertu. Díky tomu, že máme ve svých
tuniských pobytových místech velkou koncentraci klientů, můžeme pro ně
dělat mnoho věcí na míru včetně zajištění česky hovořících
animátorů, kteří působí i v dětských klubech.
Tunisko bylo pro mne a moji rodinu, obzvláště v době, kdy byly
mé děti hodně malé, zemí zaslíbenou. Pro mne zejména z hlediska kvality,
pestrosti kuchyně a množství jídla.
Pro Tunisko jsou cestovní ruch a zemědělství strategickými hospodářskými
odvětvími. Je zemí oplývající ovocem a zeleninou a zároveň je nesmírně
pohostinné. Turistům proto nabízí to nejlepší, co má. Tedy i aby se
najedli tak pořádně, jako sami Tunisané.
No „pořádně“ se umí najíst nejen Tunisané. V Česku si my
Češi stále ještě nejvíce považujeme takové restaurace, kde dávají tak
obrovské porce, že nejdou sníst. Pro české turisty, rekreující se v jen
trochu slušných hotelích, je tedy Tunisko zemí zaslíbenou i z hlediska
lásky procházející žaludkem.
Když se český turista dostane do kontaktu s rozmanitou tuniskou
gastronomií, obvykle mívá snahu ochutnat od každého něco. Velmi často si
proto dává několikachodovou večeři nebo oběd, než přijde na to, co mu
nejvíc chutná. A potom? Potom obvykle také. Až do konce pobytu. My to svým
klientům přejeme a umožňujeme jim, najíst se, co hrdlo ráčí.
Azur Reizen létá z více míst České republiky.
Létáme ze tří českých mezinárodních letišť. Z Prahy, Brna a Ostravy.
Do Tuniska máme přímé lety do Tabarky, Tunisu a Monastiru. Do Egypta
létáme s ČSA do Hurghady a do Sharm al Sheiku. Na řecké ostrovy létáme
letadly SmartWings a s ČSA z Prahy. Do Turecka také pouze z Prahy s ČSA
do Antálie, Bodrumu a Dalamanu.
Kamenem úrazu u on-line prodejů zájezdů bývá placení.
Když děláme on-line prodej, je to opravdový on-line. Není to na bázi
e-mailování si, že nám klient pošle svoji žádost, na niž mu odpovíme, a
on potvrdí, zdali to chce nebo ne. V našem systému si zákazník vybere, co
chce, a e-mailem obdrží pokyny, kde a jakým ze způsobů může zaplatit.
Pokud nechce platit bankovním převodem, může tak učinit na některé
z našich poboček.
V Česku se stává běžnou praxí užívat si dovolené u moře a
zájezd platit na splátky.
S tím Azur Reizen počítá. Spolupracujeme s finančním domem, jehož
prostřednictvím je možné zaplatit před odjezdem pouze třicet procent
celkové ceny zájezdu a zbytek doplatit na sedm splátek bez navýšení ceny.
Této možnosti hojně využívají mladí lidé a rodiny
s malými dětmi.