Menu

Asten Hotels je moderní, dynamickou společností uvedenou na hotelový trh v dubnu roku 2012, zabývající se řízením, pronájmem a zastupováním luxusních butikových hotelů. Společnost založili a aktivně vedou pan Jiří Gajdošík a pan Vladan Hájek. Asten Hotels vytváří portfolio luxusních hotelů v Česku a na Slovensku a klade si za cíl být spolehlivým partnerem pro náročnou individuální klientelu, firemní hosty a také pro odbornou veřejnost. Rozmanitostí destinací, šíří a kvalitou služeb, aktivit a znalostí místních poměrů vychází Asten Hotels vstříc náročné firemní i individuální klientele, ať už zákazník hledá zázemí pro výjezdní zasedání, incentivní eventy, výroční konference, rodinné oslavy, nezapomenutelné svatby anebo golfové turnaje.

Asten Hotels – záměr, který přerostl 

13. 04. 2014

Se spolumajitelem řetězce Asten Hotels Jiřím Gajdošíkem se potkáváme 20. března 2014.
Jirko, proč jsi ty, Hoteliér roku, a krom dalších vysoce prestižních profesních ocenění, držitel dvojích zlatých hodinek za opakované získání „Leaders Club Award“ – The Leading Hotels of the World, opustil roli generálního ředitele úspěšných hotelů a začal v hotelnictví podnikat na svůj vrub?
Když chlap v zaměstnaneckém poměru dosáhne „skorovšeho“, nastává čas, kdy si řekne: „Tak abych si to taky vyzkoušel.“  Určitě je v tom trochu ješitnosti. Chuť zhodnotit to, co za profesní život načerpal. Asten Hotels jsme založili dva, jako společníci. Já a Vladan Hájek, který je z byznysu luxusního retailu. Naší firmě to prospívá, protože Vladan přináší na hotelnictví pohled zvenčí. Úžasně se doplňujeme. V hotelu Savoy ve Špindlerově Mlýně např. prodáváme ručně vyráběné lyže ze Švýcarska v cenovém rozpětí od sta tisíc do dvou set dvaceti tisíc korun. Za půldruhého roku, co Savoy provozujeme, jsme prodali dvanáctery. Do našeho portfolia patří i hotel Belevue Karlov v Benešově, který designoval architekt Lábus. Stojí tam uprostřed města. Je to z Prahy fantasticky dojezdová destinace a za férové ceny. Obrat hotelu Belevue Karlov jsme záhy zmnohonásobili. Jeho špičkových služeb a zázemí si rychle zvykly využívat i ty nejnáročnější top managementy renomovaných nadnárodních společností.
 
Asten Hotels jste zakládali jako contract management firmu pro butikové hotely, avšak záměr se vám jaksi vymkl z rukou. Přerostl sám sebe. Asi tak, jako ve hře Divadla Járy Cimrmana „Hospoda Na Mýtince“ hraběti Ferdinandu von Zepelin výrobek na bázi gumopryže, jenž se ukázal být vhodný toliko ku létání.
Profit v malém butikovém hotelu pro majitele a provozovatele není nic moc velkého. Proto jsme ustoupili od myšlenky management contractu pro malé hotely a rozhodli se, že je budeme brát do nájmu. Dnes máme dva pronajaté. V dalších dvou ale stále ještě na základě management contractu působíme a pro další čtyři hotely jsme sales agentem. Např. pro Chateau Mcely, Arkadia v Bratislavě nebo nově Villa Memories Zlín. V některém hotelu děláme jen korporátní segment, v jiném všechno. Záleží na domluvě. Nicméně naše budoucnost směřuje k tomu, abychom Asten Hotels stabilizovali dalším pilířem, kterým jsou z geografického hlediska Praha a Karlovy Vary a eventuálně cizina.
 
Nájemce, to je terno! Vybydlí hotel a zmizí v propadlišti dějin.
Volba nájemce je na prozíravosti majitele hotelu. Majiteli hotelů jsou často investoři, kteří nemají s hotelnictvím nic společného. Pokud s někým mají uzavřen kontrakt o provozování hotelu, mívají tendenci zasahovat do procesu jeho provozování. Ale provozovat hotel je něco jiného než vést např. stavební firmu. K provozování hotelu formou pronájmu přispěla náhoda. Hotel Savoy ve Špindlerově Mlýně byl čtvrt roku zavřený a muselo se najít řešení. Tím byl pouze nájem. Destinaci Krkonoše věříme, a tak jsme si řekli, vyzkoušíme to. 1. února 2014 jsme pak v Praze do nájmu převzali hotel v excelentní lokaci. Z oken většiny pokojů hotelu Klárov je výhled na Pražský hrad. Vkládáme tam náš servis, kvalitu a interiérový design.
 
Kam v Česku směřuje hotelový byznys?
Tam, kam kdo chce. Těžíme z toho, že na trhu chyběl někdo, kdo by se orientoval na vyšší segment. Většina hotelových společností se zaměřuje na masovost. My si řekli, že vytvoříme společnost, u níž bude dominovat kontinuita garance kvality servisu. Za poslední dobu jsem navštívil hodně hotelů, které jsou v žalostném stavu. Jejich majitelé zanedbávají komplexní péči o produkt. Nejen o lidské zdroje, ale i hardware. Co mě šokuje nejvíc, je, když investor postaví nádherný hotel v místě, které je neatraktivní.
 
No, když na to dostal peníze z Evropské unie…
Ale pak ať nechodí za námi, abychom mu tam, kde si postavil „pomník“, vydělávali peníze. To nejde. Hotel musí investovat do všech korků. Založili jsme proto Asten Hotels Academy, což je naše tréninková odnož. Za dvanáct měsíců jsme byli schopni vyškolit personál čtyř hotelů. Coby školitele tam vysíláme špičkové experty. Je báječné, když např. odborníka, který šéfuje jedné z nejlepších restaurací v Praze, dostanete do mimopražského regionu. Pak je vysoce pravděpodobné, že se frekventantům semináře podaří zvýšit kvalitu servisu, a to je směr, který razíme.
 


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001