Asten Hotels je moderní, dynamickou společností uvedenou na hotelový trh v dubnu roku 2012, zabývající se řízením, pronájmem a zastupováním luxusních butikových hotelů. Společnost založili a aktivně vedou pan Jiří Gajdošík a pan Vladan Hájek. Asten Hotels vytváří portfolio luxusních hotelů v Česku a na Slovensku a klade si za cíl být spolehlivým partnerem pro náročnou individuální klientelu, firemní hosty a také pro odbornou veřejnost. Rozmanitostí destinací, šíří a kvalitou služeb, aktivit a znalostí místních poměrů vychází Asten Hotels vstříc náročné firemní i individuální klientele, ať už zákazník hledá zázemí pro výjezdní zasedání, incentivní eventy, výroční konference, rodinné oslavy, nezapomenutelné svatby anebo golfové turnaje.
Asten Hotels – záměr, který přerostl
13. 04. 2014
Se spolumajitelem řetězce Asten Hotels Jiřím Gajdošíkem se
potkáváme 20. března 2014.
Jirko, proč jsi ty, Hoteliér roku, a krom dalších vysoce
prestižních profesních ocenění, držitel dvojích zlatých hodinek za
opakované získání „Leaders Club Award“ – The Leading Hotels of the
World, opustil roli generálního ředitele úspěšných hotelů a začal
v hotelnictví podnikat na svůj vrub?
Když chlap v zaměstnaneckém poměru dosáhne „skorovšeho“, nastává
čas, kdy si řekne: „Tak abych si to taky vyzkoušel.“ Určitě je v tom
trochu ješitnosti. Chuť zhodnotit to, co za profesní život načerpal. Asten
Hotels jsme založili dva, jako společníci. Já a Vladan Hájek, který je
z byznysu luxusního retailu. Naší firmě to prospívá, protože Vladan
přináší na hotelnictví pohled zvenčí. Úžasně se doplňujeme. V hotelu
Savoy ve Špindlerově Mlýně např. prodáváme ručně vyráběné lyže ze
Švýcarska v cenovém rozpětí od sta tisíc do dvou set dvaceti tisíc
korun. Za půldruhého roku, co Savoy provozujeme, jsme prodali dvanáctery. Do
našeho portfolia patří i hotel Belevue Karlov v Benešově, který
designoval architekt Lábus. Stojí tam uprostřed města. Je to z Prahy
fantasticky dojezdová destinace a za férové ceny. Obrat hotelu Belevue Karlov
jsme záhy zmnohonásobili. Jeho špičkových služeb a zázemí si rychle
zvykly využívat i ty nejnáročnější top managementy renomovaných
nadnárodních společností.
Asten Hotels jste zakládali jako contract management firmu pro
butikové hotely, avšak záměr se vám jaksi vymkl z rukou. Přerostl sám
sebe. Asi tak, jako ve hře Divadla Járy Cimrmana „Hospoda Na Mýtince“
hraběti Ferdinandu von Zepelin výrobek na bázi gumopryže, jenž se ukázal
být vhodný toliko ku létání.
Profit v malém butikovém hotelu pro majitele a provozovatele není nic moc
velkého. Proto jsme ustoupili od myšlenky management contractu pro malé
hotely a rozhodli se, že je budeme brát do nájmu. Dnes máme dva pronajaté.
V dalších dvou ale stále ještě na základě management contractu
působíme a pro další čtyři hotely jsme sales agentem. Např. pro Chateau
Mcely, Arkadia v Bratislavě nebo nově Villa Memories Zlín. V některém
hotelu děláme jen korporátní segment, v jiném všechno. Záleží na
domluvě. Nicméně naše budoucnost směřuje k tomu, abychom Asten Hotels
stabilizovali dalším pilířem, kterým jsou z geografického hlediska Praha
a Karlovy Vary a eventuálně cizina.
Nájemce, to je terno! Vybydlí hotel a zmizí v propadlišti
dějin.
Volba nájemce je na prozíravosti majitele hotelu. Majiteli hotelů jsou často
investoři, kteří nemají s hotelnictvím nic společného. Pokud s někým
mají uzavřen kontrakt o provozování hotelu, mívají tendenci zasahovat do
procesu jeho provozování. Ale provozovat hotel je něco jiného než vést
např. stavební firmu. K provozování hotelu formou pronájmu přispěla
náhoda. Hotel Savoy ve Špindlerově Mlýně byl čtvrt roku zavřený a muselo
se najít řešení. Tím byl pouze nájem. Destinaci Krkonoše věříme, a tak
jsme si řekli, vyzkoušíme to. 1. února 2014 jsme pak v Praze do nájmu
převzali hotel v excelentní lokaci. Z oken většiny pokojů hotelu Klárov
je výhled na Pražský hrad. Vkládáme tam náš servis, kvalitu a
interiérový design.
Kam v Česku směřuje hotelový byznys?
Tam, kam kdo chce. Těžíme z toho, že na trhu chyběl někdo, kdo by se
orientoval na vyšší segment. Většina hotelových společností se
zaměřuje na masovost. My si řekli, že vytvoříme společnost, u níž bude
dominovat kontinuita garance kvality servisu. Za poslední dobu jsem navštívil
hodně hotelů, které jsou v žalostném stavu. Jejich majitelé zanedbávají
komplexní péči o produkt. Nejen o lidské zdroje, ale i hardware. Co mě
šokuje nejvíc, je, když investor postaví nádherný hotel v místě, které
je neatraktivní.
No, když na to dostal peníze z Evropské unie…
Ale pak ať nechodí za námi, abychom mu tam, kde si postavil „pomník“,
vydělávali peníze. To nejde. Hotel musí investovat do všech korků.
Založili jsme proto Asten Hotels Academy, což je naše tréninková odnož. Za
dvanáct měsíců jsme byli schopni vyškolit personál čtyř hotelů. Coby
školitele tam vysíláme špičkové experty. Je báječné, když např.
odborníka, který šéfuje jedné z nejlepších restaurací v Praze,
dostanete do mimopražského regionu. Pak je vysoce pravděpodobné, že se
frekventantům semináře podaří zvýšit kvalitu servisu, a to je směr,
který razíme.