Anketa cestovních kanceláří a agentur
21. 12. 2000
Některým top managerům cestovních kanceláří a agentur jsme
položili tři otázky týkající se roku 2000:
1. Co Vás potěšilo?
2. Co Vás nechalo chladným?
3. Co Vás mrzí nebo dokonce naštvalo?
- Že jsem mohl založit Horizon Travel a pokračovat v v tom, co jsem dělal dřív. Že pracuji v České republice a že to funguje.
- Že si někteří Češi pořád myslí, že se v Tunisku válčí, že je tam bída a že tam kradou blondýnky. Ale když srovnám, jak Češi Tunisko brali v letech 1991–93 a jak jej berou dnes, není to nejhorší.
- Že nám nikdo nerozbil výlohy v době zasedání Mezinárodního měnového fondu. Všechna shromáždění se houfovala v bezprostředně u naší kanceláře na křižovatce ulic Žitná/Sokolská a přitom nic… Byly zde všechny možné televizní štáby. Mohla to být účinná reklama.
- Nové sídlo Exim Toursu a vynikající závěr sezóny.
- Začátek sezóny.
- Nic.
- Že jsme v pohodě přestáli stěhování firmy a že si mě mí přátelé našli. Že jsme pro ně mohli zorganizovat i několik incentivních akcí a vrátili se k incomingu. Že máme hezké webové stránky.
- Povinné jištění cestovních kanceláří. Že nás nutí dělat další administrativní kroky a ti, kvůli kterým se celý cirkus dělá jsou dávno vysmátí.
- Situace v Izraeli.
- Naše dcera. Narodila se v prosinci 1999. Byla tím pravým impulsem do roku 2000. Přinesla mi nejvíce radosti a štěstí.
- Naše politická scéna.
- Některé mezilidské vztahy. Závist, konkurenční praktiky. U nás je totiž zvykem, dávat svoji kreativní neschopnost za vinu konkurenci. Pokud se někomu daří, najde se vždycky dost lidí, kteří se to snaží překazit, pro které není nic dost špatné, aby to nebylo dobré k eliminování úspěchu druhého.
- Neuvěřitelný nárůst klientely. Ať je to Asie, Afrika, obě Ameriky, Austrálie. Skoky jsou v desítkách a u některých destinací ve stovkách procent nahoru.
- Politická situace.
- Obrovský nárůst práce. Naše kancelář odvádí práci naplno v maximální kvalitě, což obnáší to, že se nás tady z osmi zaměstnanců sejde ještě o půlnoci šest.
- Že se stále více ubytovatelů zapojuje do projektů Atis „Dovolená s dětmi“ a „Dovolená pro zralý věk“, označených v našem katalogu speciálními logy. V nich jsme pro klienty, spolu s vybranými ubytovateli, připravili nadstandardní pobytové podmínky.
- Katalogy tuzemských pobytů konkurenčních CK zrovna tak, jako nemohoucnost MMR ČR připravit závaznou prováděcí vyhlášku k Zákonu o některých službách v cestovním ruchu.
- Stále velmi citelná závist líných a neschopných vůči těm pracovitým a schopným. Můžu to pochopitelně doplnit o neochotu velkého množství prodejců komunikovat se zákazníky. Degradují se tím na pouhé „vydavače katalogů“, místo co by fungovali pro zákazníka jako „cestovní poradce“.
- Nebudu hovořit o soukromém životě. V podnikání pak loňská sezóna. Ač se zpočátku jevila špatně (hlavně květen a červen), byla nakonec velice úspěšná.
- Různé výstřelky, drby a pomluvy. Soustřeďuji se na svoji věc a jdu za ní. Nemám kdy sledovat, co kdo o mě říká. Obdobně už ignoruji i mnohé signály ze strany našich politiků.
- Že např. uplatňování Zákona č. 159 Sb. v praxi nemá hlavu ani patu. Že se to ve finále ministerstvu vymklo z rukou. To není dobře. Jak pro zákazníky, tak pro cestovky. Ještě dnes nikdo doopravdy neví, jak to bude, nepřijdeme-li o své akontace v zahraničí a kolik budeme platit za jištění. Vůbec se mi zdá, že budeme závislí na podmínkách stanovených pojišťovnami.
Vlastimil Světlík – Helios.Via
- Důvěra mých kolegyň a kolegů v AČCKA při volbě nového prezídia.
- Kladný hospodářský výsledek.
- Že jsem o rok starší.
Martin Fanta – AD International
- Vzkříšení Všudybylu.
- Některé změny podnikání v cestovním ruchu v souvislosti se zákonem
159/1999.
3. Nevyřešený systém vynucování práva v ČR. ( zlodějům stále
úsměv nemizí,
na slušnost se často doplácí )