American Express Groups & Events
30. 06. 2008
Společnost American Express
byla založena v roce 1850. Široká veřejnost ji zná především jako
firmu celosvětově působící v oblasti platebních nástrojů –
platebních karet a cestovních šeků American Express. Mezi hlavní aktivity
American Expressu ale již dlouhá léta patří také Business Travel..
Business Travel
Ve sféře cestovního ruchu American Express působí již od dvacátých let
minulého století a patří k největším společnostem celosvětově
zajišťujícím služební cesty firemní klientele. V roce 2007 měl
American Express Business Travel na globální úrovni obrat 24,6 miliard
dolarů. K obsluze zákazníků využívá vlastních 2200 kanceláří ve
130 zemích světa.
V České republice
působí od roku 1991. O tři roky později zde zahájil činnost v oblasti
Business Travel. Po celou dobu svého působení na českém trhu patří mezi
nejvýznamnější dodavatele těchto služeb. Roku 2001 zde začal poskytovat
i servis v oblasti incentivní turistiky, a to prostřednictvím oddělení
American Express Groups & Events. Výhoda American Express Groups &
Events spočívá v tom, že má lokálně vytvořenou velmi silnou pozici a
současně staví na svém postavení v rámci Evropy, kde disponuje více než
dvěma sty pracovníky ve dvaadvaceti zemích. A navíc, díky své
celosvětové síti, v globálním měřítku čerpá ze synergií
mezinárodní spolupráce.
Groups & Events
Činnost American Express Groups & Events v České republice zabezpečuje
vysoce akční flexibilní tým lidí, kteří jsou klientům k dispozici sedm
dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně. Zaměstnanci oddělení American
Express Groups & Events zajišťují prvotřídní služby kdykoli a kdekoli
na světě. Realizacím Groups & Events vždy předchází důkladná a
často i časově náročná příprava.
Incentiva
Pracovníci incentivního oddělení provádějí činnosti, které svou povahou
spadají do kategorie project managementu. Vyberou vhodnou destinaci a navrhnou
program tak, aby odpovídal cílům zadavatele a zkontaktují místní
dodavatele. Ať již se jedná o společnosti zajišťující transfery,
hotely, restaurace nebo průvodce, vždy to jsou prověření partneři
poskytující kvalitní služby. Přitom zákazníci American Express Groups
& Events mohou využívat služeb všech možných typů dopravců, od
malých soukromých letadel až po charterové letecké společnosti, nebo od
provozovatelů luxusních limuzín až po autobusové dopravce. Pro některé
akce je zajišťováno ubytování v pětihvězdičkových hotelech, jindy se
spí jednoduše pod stanem ve volné přírodě. Záleží na zákazníkovi, jak
chce akci koncipovat a pro koho je určena.
Realizace akcí
vždy odpovídají zadání, a to nejenom tematicky, ale i jejich stanovenému
rozpočtu. Snahou American Express Groups & Events není jen zajistit
prvotřídní akci, na kterou pak účastníci dlouho rádi vzpomínají, ale
také se postarat o to, aby za její realizaci zákazník nezaplatil víc, než
je zapotřebí. American Express Groups & Events tím firemní klientele
pomáhá dosahovat významných úspor. Zajišťuje pro ni výhodné tarify a
obecně, prostřednictvím domluvy výhodných podmínek a správným výběrem
koncových dodavatelů, dociluje toho, aby zákazník za své peníze dostal co
nejvíc. Řadu služeb předplácí a po realizaci zákazníkům vystavuje
přehledné konsolidované vyúčtování. Tím jeho práce na akci zdaleka
nekončí. Klientovi zpravidla poskytujeme asistenci přímo na místě, a to
prostřednictvím českých zaměstnanců American Expressu nebo partnerů.
Poté, co se účastníci vrátí z akce, zajišťuje zpětnou vazbu.
Průzkumem spokojenosti zjišťuje, co se zákazníkům líbilo, s čím byli
spokojeni a co by se mělo v budoucnu vylepšit.
Místa realizací
Akce jsou pořádány v České republice i v zahraničí. V České
republice American Express Groups & Events nejčastěji zajišťuje
konference. Organizuje team buildingové firemní programy, promo akce, dětské
dny. V zahraničí jde zpravidla o zajištění účastí na konferencích,
incentivní akce a tematické zájezdy. Mezi nejatraktivnější realizace
z hlediska destinací lze počítat incentivní programy v Nepálu či Tibetu,
africké safari nebo třeba plavby lodí po Amazonce. Možnosti i akční
rádius American Expressu jsou téměř neomezené.
Klientela
Klienty oddělení Groups & Events jsou společnosti všech typů a
velikostí. Od firem s lokální působností až po velké nadnárodní
korporace. Patří sem např. někteří telefonní operátoři, dopravní
společnosti, farmaceutické firmy, profesní svazy nebo i výrobní závody, a
také náročná individuální klientela. American Express Groups & Events
zajišťuje veškeré typy akcí od prostých registrací na kongresy
s doprovodnými službami až třeba po organizaci galavečeří pro stovky
hostů. Patří sem i incentivní zájezdy, organizace promo akcí, team
buildingové aktivity apod. I přes vysokou konkurenci v této oblasti služeb
a stále se zvyšující požadavky zákazníků na kvalitu a cenu pořádaných
akcí, American Express Groups & Events získává další a další stálé
zákazníky. Službami v oblasti Groups & Events tak úspěšně doplňuje
hlavní cestovní produkt společnosti American Express, kterým je management
služebních cest.
Jan Čáp , General Manager Business Travel for Czech Republic
& Slovakia
Jan Čáp ve společnosti American Express pracuje od roku 1999. Nastoupil jako
obchodní manažer pro Českou republiku. Od roku 2005 pracoval v pozici
regionálního obchodního ředitele pro oblast východní Evropy, zahrnující
Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Polsko. Od podzimu loňského roku
zastává pozici General Managera Business Travel pro Českou republiku a
Slovensko.