Menu

American Express Groups & Events

30. 06. 2008

Společnost American Express
byla založena v roce 1850. Široká veřejnost ji zná především jako firmu celosvětově působící v oblasti platebních nástrojů – platebních karet a cestovních šeků American Express. Mezi hlavní aktivity American Expressu ale již dlouhá léta patří také Business Travel..

Business Travel
Ve sféře cestovního ruchu American Express působí již od dvacátých let minulého století a patří k největším společnostem celosvětově zajišťujícím služební cesty firemní klientele. V roce 2007 měl American Express Business Travel na globální úrovni obrat 24,6 miliard dolarů. K obsluze zákazníků využívá vlastních 2200 kanceláří ve 130 zemích světa.

V České republice
působí od roku 1991. O tři roky později zde zahájil činnost v oblasti Business Travel. Po celou dobu svého působení na českém trhu patří mezi nejvýznamnější dodavatele těchto služeb. Roku 2001 zde začal poskytovat i servis v oblasti incentivní turistiky, a to prostřednictvím oddělení American Express Groups & Events. Výhoda American Express Groups & Events spočívá v tom, že má lokálně vytvořenou velmi silnou pozici a současně staví na svém postavení v rámci Evropy, kde disponuje více než dvěma sty pracovníky ve dvaadvaceti zemích. A navíc, díky své celosvětové síti, v globálním měřítku čerpá ze synergií mezinárodní spolupráce.

Groups & Events
Činnost American Express Groups & Events v České republice zabezpečuje vysoce akční flexibilní tým lidí, kteří jsou klientům k dispozici sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně. Zaměstnanci oddělení American Express Groups & Events zajišťují prvotřídní služby kdykoli a kdekoli na světě. Realizacím Groups & Events vždy předchází důkladná a často i časově náročná příprava.

Incentiva
Pracovníci incentivního oddělení provádějí činnosti, které svou povahou spadají do kategorie project managementu. Vyberou vhodnou destinaci a navrhnou program tak, aby odpovídal cílům zadavatele a zkontaktují místní dodavatele. Ať již se jedná o společnosti zajišťující transfery, hotely, restaurace nebo průvodce, vždy to jsou prověření partneři poskytující kvalitní služby. Přitom zákazníci American Express Groups & Events mohou využívat služeb všech možných typů dopravců, od malých soukromých letadel až po charterové letecké společnosti, nebo od provozovatelů luxusních limuzín až po autobusové dopravce. Pro některé akce je zajišťováno ubytování v pětihvězdičkových hotelech, jindy se spí jednoduše pod stanem ve volné přírodě. Záleží na zákazníkovi, jak chce akci koncipovat a pro koho je určena.

Realizace akcí
vždy odpovídají zadání, a to nejenom tematicky, ale i jejich stanovenému rozpočtu. Snahou American Express Groups & Events není jen zajistit prvotřídní akci, na kterou pak účastníci dlouho rádi vzpomínají, ale také se postarat o to, aby za její realizaci zákazník nezaplatil víc, než je zapotřebí. American Express Groups & Events tím firemní klientele pomáhá dosahovat významných úspor. Zajišťuje pro ni výhodné tarify a obecně, prostřednictvím domluvy výhodných podmínek a správným výběrem koncových dodavatelů, dociluje toho, aby zákazník za své peníze dostal co nejvíc. Řadu služeb předplácí a po realizaci zákazníkům vystavuje přehledné konsolidované vyúčtování. Tím jeho práce na akci zdaleka nekončí. Klientovi zpravidla poskytujeme asistenci přímo na místě, a to prostřednictvím českých zaměstnanců American Expressu nebo partnerů. Poté, co se účastníci vrátí z akce, zajišťuje zpětnou vazbu. Průzkumem spokojenosti zjišťuje, co se zákazníkům líbilo, s čím byli spokojeni a co by se mělo v budoucnu vylepšit.

Místa realizací
Akce jsou pořádány v České republice i v zahraničí. V České republice American Express Groups & Events nejčastěji zajišťuje konference. Organizuje team buildingové firemní programy, promo akce, dětské dny. V zahraničí jde zpravidla o zajištění účastí na konferencích, incentivní akce a tematické zájezdy. Mezi nejatraktivnější realizace z hlediska destinací lze počítat incentivní programy v Nepálu či Tibetu, africké safari nebo třeba plavby lodí po Amazonce. Možnosti i akční rádius American Expressu jsou téměř neomezené.

Klientela
Klienty oddělení Groups & Events jsou společnosti všech typů a velikostí. Od firem s lokální působností až po velké nadnárodní korporace. Patří sem např. někteří telefonní operátoři, dopravní společnosti, farmaceutické firmy, profesní svazy nebo i výrobní závody, a také náročná individuální klientela. American Express Groups & Events zajišťuje veškeré typy akcí od prostých registrací na kongresy s doprovodnými službami až třeba po organizaci galavečeří pro stovky hostů. Patří sem i incentivní zájezdy, organizace promo akcí, team buildingové aktivity apod. I přes vysokou konkurenci v této oblasti služeb a stále se zvyšující požadavky zákazníků na kvalitu a cenu pořádaných akcí, American Express Groups & Events získává další a další stálé zákazníky. Službami v oblasti Groups & Events tak úspěšně doplňuje hlavní cestovní produkt společnosti American Express, kterým je management služebních cest.

Jan Čáp , General Manager Business Travel for Czech Republic & Slovakia
Jan Čáp ve společnosti American Express pracuje od roku 1999. Nastoupil jako obchodní manažer pro Českou republiku. Od roku 2005 pracoval v pozici regionálního obchodního ředitele pro oblast východní Evropy, zahrnující Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Polsko. Od podzimu loňského roku zastává pozici General Managera Business Travel pro Českou republiku a Slovensko.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001