•
Česká republika mapou, obrazem a slovem • tíha propagace zajímavých
turistických cílů České republiky nemůže ležet pouze na státu •
v zemích s vyspělým turistickým průmyslem stát pouze nastavuje mantinely
a propagaci realizuje ve spolupráci se soukromými podnikatelskými subjekty
• ACR Alfa vznikla s podnikatelským záměrem propagovat turistické
možnosti České republiky • elektronická verze publikace • CD ROM
umožňuje elegantní a efektivní vyhledávání dat • Internetový
turistický průvodce Českou republikou www.vitejte.cz • ACR Alfa se
prostřednictvím Euroregionů začíná rozhlížet za hranice Česka
•
ACR Alfa předala obchodním radům zastupitelských úřadů nové knihy
26. 01. 2002
18. prosince loňského roku se v hotelu Kampa pod záštitou
prezidenta Hospodářské komory České republiky RNDr. Zdeňka Somra
uskutečnil společenský večer obchodních radů zastupitelských úřadů.
V jeho závěru společnost ACR Alfa předala obchodním radům nové vydání
knihy „Praha a turistické perly České republiky“. Při té
příležitosti jsem o rozhovor požádal jednatelku a ředitelku společnosti
Blanku Langerovou. Vaší publikaci „Praha a turistické perly České
republiky“ se od zahraničních ambasád dostalo příznivé odezvy. Proč se
vaše společnost k tomuto aktu rozhodla?
Protože tíha propagace zajímavých turistických cílů České republiky,
představení současných projektů a produktů v oblasti cestovního ruchu,
kvalitního a důstojného ubytování a české gastronomie nemůže ležet
pouze na státu.
Proč?
Z pragmatických důvodů. I v zemích s vyspělým turistickým průmyslem
to není stát sám o sobě. I tam především nastavuje mantinely a
propagaci sebe sama realizuje ve spolupráci se soukromými podnikatelskými
subjekty. A navíc, v zahraničí by měli o turistické destinaci Česko a
jejích přednostech, specifikaci a zajímavostech vědět co nejvíce, protože
se to zúročí v počtu návštěvníků, kteří do Česka přivezou
finanční prostředky.
Jaké trendy by tedy měly převládat v oblasti propagace turistické
destinace Česko?
Neustále se setkávám s názorem, že se má propagací turistické destinace
ČR zabývat pouze stát prostřednictvím institucí k tomu určených.
S tím naprosto nesouhlasím. Jak udělat hodně muziky za málo peněz? Jít
cestou kvality. Možnosti vidím ve spolupráci státních institucí se
soukromými subjekty. To je předmětem dlouhodobých i současných projektů
Agentury ACR Alfa s.r.o. Společnost vznikla s podnikatelským záměrem
propagovat turistické možnosti České republiky. Fungujeme již třetím
rokem. Snažíme se ve všech našich projektech a produktech krok za krokem
propagovat kulturní a historické dědictví České republiky včetně
památek UNESCO. Historická a lázeňská města nebo města ojedinělá pro
svou specifičnost. Hrady, zámky, muzea, galerie, kláštery, poutní místa,
historické osobnosti a slavné rodáky, přírodní a krajinné krásy.
A navíc, tradiční kulturní a sportovní akce mezinárodního významu ve
spojení se současnou infrastrukturou cestovního ruchu – hotelnictvím a
gastronomií. Součástí propagace je i poskytování kvalitního
informačního turistického servisu.
Jaké jsou vaše poslední počiny?
Poslední výstupy našeho dlouhodobého cíle tvoří tři současné
turistické produkty:
Díky tomu, že u každého představovaného objektu či služby uvádíme kompletní adresu včetně e-mailu a webové stránky, umožňujeme případnému zájemci čerpat aktuální informace o daném objektu. Informační hodnota publikace se zúročuje v bezplatném a nepřetržitém webovém servisu na internetové adrese www.vitejte.cz.
S vašimi publikacemi se lze setkat nejen na domácích, ale také na
zahraničních veletrzích.
Ano, veškeré uvedené produkty jsou k dispozici na mnoha veletrzích a
výstavách, kulturních akcích i setkáních s významnými zahraničními
hosty. Mnohé firmy je už používají jako dárky pro obchodní partnery či
pro svůj zahraniční top management. Přední kongresové hotely mají naše
knihy na hotelových pokojích. Dávají tak šanci zahraničnímu
návštěvníkovi seznámit se s celou Českou republikou. Některé hotely
předávají publikaci jako dárek V.I.P. hostům. V současnosti je pro tyto
účely k dispozici CD ROM.
V roce 2002 budeme prostřednictvím turistických produktů sponzory mnoha
významných akcí a událostí měst, regionů, krajů, zejména
mezinárodního významu.
Letošní rok se začalo platit eurem. Je přelomovým v oblasti
evropské integrace.
Rovněž ACR Alfa se začíná v propagaci turistické destinace Česká
republika rozhlížet přibližně do 70 kilometrů za hranice Česka, a to
prostřednictvím stávajících Euroregionů, které jsou našimi vstupními
branami do Evropské unie. Pro obohacení publikace vytvořila firma ACR Alfa ve
spolupráci se zahraničními partnery mapy kulturně historických objektů
třinácti současných Euroregionů obepínající českou státní hranici.
Jsme přesvědčeni, že právě tento prostor naším vstupem do Evropské unie
výrazně obohatí možnosti různých forem turismu po obou stranách státní
hranice.
Co závěrem?
Veškeré propagační produkty firmy ACR Alfa s.r.o. vznikly díky sdružení
finančních prostředků státní, obecní a soukromé sféry. Bez této
podpory a pochopení by takto pojatá forma propagace České republiky nemohla
být realizována. Ráda bych všem, kteří se o ni zasloužili,
poděkovala.
ACR Alfa s.r.o.
Boleslavova 141/3
140 00 Praha 4
tel.: 02/612 157 03–14
fax: 02/612 156 95
e-mail: info@acr-alfa.cz