Maďarská farmaceutická společnost Gedeon Richter působí na našem území od roku 1956. Její současné české zastoupení, Gedeon Richter Marketing ČR, patří mezi středně velké společnosti s více než stovkou zaměstnanců a ročním obratem kolem 650 mil Kč. Obchoduje s přípravky výhradně na lékařský předpis. Ročně na trh uvede sedm až devět nových. Má dominantní postavení v segmentu hormonální a pohotovostní antikoncepce (Postinor, Escapelle), v segmentu neurologie je známá přípravky pocházejícími z originálního výzkumu – nootropika, centrální myorelanxancia. Svoji pozici firma posiluje také v segmentu kardiovaskulárních léčiv (především na léčbu hypertenze a dyslipidemie) a psychiatrických onemocnění (antidepresiva, antiepileptika). Nejnovějším segmentem, do kterého Gedeon Richter vstoupila, je onkologie, kde se podílí především na terapii chronických i průlomových bolestí spojených s nádorovým onemocněním. Celkem má v Česku registrováno na šedesát léčivých přípravků ve zhruba dvou stech provedeních. Za důležitou považuje sociální zodpovědnost. Kromě vzdělávání ve zdravotnictví proto podporuje i akce cílící na posilování společenské odpovědnosti zdravotníků a veřejnosti.
Aby prostředí motivovalo společně sdílet
15. 05. 2014
S generálním ředitelem společnosti Gedeon Richter Marketing
ČR PharmDr. Františkem Gyürüsi a jejím obchodním ředitelem PharmDr.
Josefem Roušalem se potkávám 23. dubna 2014.
Pane Gyürüsi, právě pracuji na vydání, jehož hlavním tématem je
MICE – meetings, incentives, congresses & exhibitions industry. Vaše
společnost je, na rozdíl od většiny ostatních, které se v tomto vydání
prezentují, na straně příjemců těchto služeb.
Je to tak. Zaměstnanci naší firmy se třikrát ročně scházejí na
výjezdních seminářích, jejichž cílem je i upevnění vztahů ve
společnosti. Během roku totiž naši lidé většinou pracují samostatně
v terénu. Na těchto akcích se jim dostává odborného školení,
informujeme je o novinkách a kampaních na následující období. Setkání
mají také společenskou část, kde je prostor pro volnočasové aktivity a
stmelování týmu.
Jaké parametry očekáváte od zařízení, v nichž se tato
setkání odehrávají?
Máme kolem stovky zaměstnanců. Hotel nebo resort tedy musí disponovat
potřebnou ubytovací kapacitou – cca 35 jednolůžkových pokojů a
dalších 40 dvoulůžkových. Máme vysoké nároky na kvalitu služeb,
konferenčních prostor a technického zázemí i na vstřícné proklientské
chování personálu. Potřebujeme konferenční sál pro sto lidí, dále tři
menší sály pro zhruba pětatřicet osob a pak sedm jednacích místností pro
patnáct až dvacet osob. Preferujeme zařízení mimo velká města nebo
nanejvýš na jejich periferii. Ideální je odloučené místo, aby
zaměstnance motivovalo držet se pohromadě a společně sdílet program.
Vítáme zázemí pro teambuilding, pro integrační programy, večerní zábavu
s grilováním apod., pro sportovní aktivity, jako je třeba tenis, a ještě
raději pro kolektivní sporty.
Pane Roušale, jak vnímáte cestovní ruch?
Jako zaměstnanec farmaceutické společnosti jako užitečnou oblast. Máme
totiž řadu příležitostí využívat jeho aktivit – už proto, že
organizujeme hodně akcí v oblasti MICE. Nejen celofiremních, ale
i místních setkání. V Česku totiž působí několik našich
samostatných týmů s odlišným zaměřením.
Jako občan pak v rámci dovolených a víkendů platformy cestovního ruchu
využívám nejen k tomu, abych si odpočinul, ale i k cestám za zážitky a
poznáváním.
Pane Gyürüsi, seznámili jsme se na maďarské ambasádě.
Takže co cestovní ruch, Česko a Maďarská republika?
Oba moje rodiče jsou Maďaři. Prarodiče totiž, obdobně jako nejspíš i ti
vaši, pocházeli z Rakouska-Uherska. Po jeho rozbití část naší rodiny
zůstala na jižním Slovensku, větší část v Maďarsku. Hranice nás sice
rozdělily, ale jako rodina stále držíme při sobě. Cestovní ruch má
i dnes, v době globalizace, velký význam, protože umožňuje poznávat
regionální specifika. Proto je důležité, aby se zachovávaly místní
zvyklosti, kultura, kuchyně atp. a aby právě na nich, na těchto lokálních
atraktivitách a cílech, cestovní ruch stavěl. A to se týká asi každé
turistické destinace, včetně českých a maďarských. Geograficky je
Maďarsko Česku blízkou zemí. Kulturně je ale jiné, a to i v oblasti
gastronomie. Pro obyvatele Česka je proto hodně zajímavé, což ilustruje
skutečnost, že jej navštěvuje čím dál víc českých turistů. Je tomu
tak i proto, že obdobně jako Česko, i Maďarsko dělá svému cestovnímu
ruchu dobrou reklamu. Česko své rozmanitosti a příběhům a Maďarsko
termálním lázním, gastronomii a skvělým vínům.