Po propuštění těch pozustali tu politici (raddy královské a
panské, doktoři práv, prokurátoři, rychtáři etc.), stěžujíce sobě na
nedokonalost práv psaných, že podlé nich ne všecky mezi lidmi se
sbíhající rozepře (ačkoli již na statisíce casus1 vypsaných mají)
rozhodnuty býti mohou. A tím že jest, že aneb nemohou dokonále mezi lidmi
řádu držeti; aneb přidají-li kdy pro vysvětlení práva a skončování
pře z svého co, že se to od nerozumných za natahování2 práva
převrácení pře pokládá, a odtud i k nim nelíbost i společné různice
tím víc rostou. Protož že žádají aneb rady, jak dělati, aneb proti
všetečným lidským soudům ochrany. Těm když vystoupiti3 poručeno, šel
potaz:4 a tu jaká od které z rad královny přímluva byla, dlouho by
připomínati bylo. Protož samo o tom snešení povím, kteréž jim po
zavolání jich zase oznámeno. Jmenovitě, aby nová práva na všecky
příhody dokonále se trefující sepsána býti mohla, k tomu Její Milost
královna že cesty nevidí: protož aby při prvnějších právích a
navyklostech zustáno bylo.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1624
1 případů 2 překrucování 3 odejít 4 konala se porada
Aby při prvnějších právích a navyklostech zustáno bylo
17. 04. 2009
Jak ilustruje doba, byznys není s to donekonečna zaznamenávat meziroční nárůsty. Co se dopravy týče, stěžejním cílem České republiky jako tranzitní země i jako turistické destinace je nedopustit odklonění turistických a přepravních tras ze svého území a nenechat si sebrat zakázky. Trh je limitován a sousední země teď o ně bojují o to víc. Jedním ze strategických cílů dopravní politiky i zahraniční diplomacie České republiky proto je udržet pro své firmy a pro svou zemi rovné podmínky s jejich zahraničními rivaly. Jenom velmi naivní člověk by totiž věřil, že původní členské státy nás chtěly do Evropské unie hlavně proto, aby českým firmám usnadnily přístup na své trhy. Opak je pravdou, což tato doba umocňuje.
Jaromír Kainc, nakladatel Všudybylu