Menu

Jednatel společnosti Absorb Jiří Včelka se v oboru dopravy luxusními osobními vozy a v hotelovém limousine servisu pohybuje již více než 20 let. V roce 2004 založil společnost Absorb, s. r. o. Rok nato podnikání rozšířil o služby společnosti destinačního managementu pro destinace Praha a Česko. Absorb se záhy stal specialistou na zabezpečování programů šitých na míru, jako jsou incentivy, konference, exkurze, společenská i pracovní setkání, studijní cesty, účasti na společenských, sportovních a kulturních událostech a akcích.
Provozuje parkoviště a garáže pro hotel Hilton Prague, které má asi 600 stání pro osobní vozy a 10 pro autobusy. Parkoviště má výbornou polohu v podzemí a vedle hotelu Hilton Prague v Praze 8. Služby společnosti Absorb je možné využít pro soukromé akce, svatby, návštěvy významných návštěv, obchodních partnerů, příjezdy a odjezdy početných skupin, filmová natáčení atp. Cílem je zajistit klientům maximální komfort a exkluzivitu. Absorb nabízí i pronájem parkovacích míst formou nebytových prostor s veškerou exkluzivitou a asistencí pro daný termín, a to v Praze 1, 7, a 8.

Absorb převzal v Hiltonu 25 superbů

03. 11. 2015

S jednatelem společnosti Absorb, s. r. o., Jiřím Včelkou se potkáváme 30. července 2015 v kongresových prostorách hotelu Hilton Prague na slavnostním setkání s předáváním pětadvaceti vozů ŠKODA Superb za účasti vedení firem ŠKODA Auto, Škofin, Hilton Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Autokomplex Menčík, Absorb a pozvaných hostů. Po oficiální části programu zahrnující vystoupení představitelů jmenovaných společností, slavnostní předání klíčů od vozidel a za probíhajícího doprovodného programu včetně zkušební jízdy novými vozy jsem šéfa Absorbu požádal o rozhovor.
Pane Včelko, dvacet pět premiérových limuzín Superb 2015 předaných za přítomnosti „Leonarda da Vinci“ mladoboleslavské Škodovky Petera Olaha, který se, podle svých slov, k designu tohoto vozu nechal inspirovat výsostně českým atributem – českým křišťálem, to je velkolepý dárek k dvacátému výročí vašeho podnikání ve smluvní přepravě.
Lepší auto na smluvní přepravu hostů a klientů, dle mého názoru, dosud nebylo vymyšleno! Používáme už třetí generaci vozů ŠKODA Superb. Všechny tři modelové řady skýtají velkorysý vnitřní prostor pro pasažéry i řidiče a mají i veliký zavazadlový prostor. Během své praxe jsem měl možnost vyzkoušet pro tyto účely vozy nejvyšších tříd všech značek a musím konstatovat, že ŠKODA Superb v tomto ohledu vyhrává. To, co mladoboleslavská automobilka dokázala při realizaci třetí řady ŠKODA Superb, považuji za designovou a technologickou revoluci! Superb poskytuje, ba v některých ohledech i předčí to, co nabízejí nejvyšší řady jiných značek. Přitom je tento skvělý vůz o polovinu levnější než jiné vozy stejné kategorie. Se superbem máme jen výborné zkušenosti!

Značný podíl na úspěchu Absorbu má, kromě řidičů a vašich dalších skvělých zaměstnanců, osmý rok spolupráce s Hiltonem.
Pro hotely Hilton v České republice zajišťujeme dopravu jejich hostů, provozujeme garážová a parkovací stání a zajišťujeme služby společnosti destinačního managementu (DMC) – komplexní servis hotelovým hostům pokrývající široké spektrum jejich požadavků a potřeb. Od příletu do Česka po odlet. Každý klient má od nás přiděleného asistenta, který o něj pečuje. Nejen o transfery, ale i o zajištění pracovních a dalších setkání, večeří, vstupů na výstavy, veletrhy, sportovní události či o zabezpečení zážitkových programů. Měli jsme tu klienty, pro něž jsme napřílad zajišťovali lety balonem, jízdy armádním tankem atd. Od prvního kontaktu hosta s hotelem je mu náš asistent k dispozici. Host přes něj komunikuje svá přání a požadavky. Nejen kolik lidí chce kam přepravit, ale i pro kolik osob je třeba zajistit pozvání na večeři, nějaký program apod. V oboru podnikám přes dvacet let a mohu konstatovat, že tak vysoké nároky na kvalitu služeb poskytovaných hotelovým hostům umocněné sofistikovaným profesionálním partnerským i lidským přístupem hotelové společnosti jsem jinde nezažil, což plně souzní s podnikatelskou filozofií Absorbu. Ta vychází z faktu, že cestování je zážitkem, který souvisí nejen s naplňováním hlavních cílů a s velkými podněty, ale odvíjí se i od detailů, protože ty ovlivňují celkový dojem z cesty (pobytu). Špičkový servis je schopnost dotahovat věci do detailů. Že se to zaměstnancům Absorbu daří, bylo asi hlavním důvodem, proč si jej nejen Hilton, ale i další světové značky zvolily za svého lokálního partnera pro Prahu a Česko. Společnost Absorb zajištovala dopravu členům doprovodu všech amerických prezidentů, kteří Českou republiku navštívili po sametové revoluci. Pro zahraniční i domácí partnery jsme totiž zárukou nekompromisní kvality služeb. Tím jsme se etablovali i do role společnosti destinačního managementu. Tedy firmy podílející se na budování destinace, která spolu s činností dopravní a eventové agentury zajišťuje plejádu rozmanitých akcí a setkání pro domácí i zahraniční zákazníky a obchodní partnery.

Proč jméno Absorb?
Kdysi jsem se nechal angažovat jako ředitel v jedné ze společností zabývajících se VIP smluvní přepravou. Její majitelé ale razili diametrálně odlišnou filozofii, než je ta, o níž jsem hovořil před chvílí. Kvůli jejich špatnému přístupu jsem z ní záhy odešel. A když jsem odcházel, prohlásil jsem, že absorbuji všechny klienty, kteří odpadnou od firem s takovýmto přístupem.

Slavnostní setkání Absorb pořádal se svými partnery.
Ano a při té příležitosti jim poděkoval za spolupráci. S automobilkou ŠKODA Auto (zprvu hlavně prostřednictvím jejich dealerů) spolupracuji téměř dvacet let. V poslední době jsme vstoupili do jednání přímo s jejím vedením. Chtěli bychom být zaštiťovatelem potřeb ŠKODA Auto, co se týká limousine servisu včetně DMC servisu pro jejich VIP klienty. Protože ve vozech poskytujeme bezplatné wi-fi připojení, které pro nás zajišťuje náš další partner, společnost T-Mobile Czech Republic, rovněž jsme pozvali představitele T-Mobilu. V rámci slavnosti byl vyzdvižen veliký osobní vklad zakladatele společnosti Autokomplex Menčík pana Menčíka seniora, který tu byl se svými dvěma syny. Přes jejich firmu totiž odebíráme veškeré vozy a zároveň u nich provádíme servis vozidel. Setkání se vydařilo. Mám z něho radost. I prostřednictvím Všudybylu bych proto chtěl za perfektní zázemí a za nádherný dort se superbem ještě jednou poděkovat hotelu Hilton Prague. A generálnímu řediteli Michaelu Speckingovi za vstřícnost a absolutně korektní obchodní partnerství. Velmi si toho vážíme.

A čeho si nevážíte? Co znevažuje oblast, v níž podnikáte?
Legislativní mantinely, které komplikují smluvní dopravu luxusními osobními vozy, hotelový limousine servis, dopravní VIP a navazující služby. Od roku 2012 totiž došlo ke zrušení koncese na smluvní přepravu. Ta byla sloučena s koncesí na provozování taxislužby dle zákona o silniční dopravě č. 111/1994 Sb. a vyhlášky č. 478/2000 Sb., kterou jsou stanoveny povinnosti provozovatele taxislužby. To znamená, že od roku 2012 jsou všichni smluvní dopravci taxikáři, jen s tím rozdílem, že na vozech nemáme černobílé pruhy a ve vozech taxametr. Novela, která tento stav navodila, zavedla chaos. Taxikáři se bouří a chtějí jezdit za ceny smluvní přepravy navzdory tomu, že tomu neodpovídá šíře a úroveň jejich služeb, kvalita lidských zdrojů ani vybavení. Jejich vozový park nezřídka čítá vozy starší i patnácti dvaceti let. Oblečení některých taxikářů, jejich jednání s klienty je někdy velmi nestandartní, téměř denně jsme svědky toho, že klienti, kteří přijedou do hotelu s nějakou taxi službou, volají policii kvůli předraženému jízdnému. Řidiči taxi, aby si vydělali, ve svých vozech často téměř bydlí. Samozřejmě je mezi nimi většina slušných a pracovitých lidí, bohužel chování některých jednotlivců vytváří však celkový negativní dojem. Proč je tomu tak? Protože trhy s taxi službou ovládají dispečinky. Ty diktují, za kolik se bude jezdit a za jakých podmínek. Řešení je při tom velmi jednoduché. Pokud by každý dispečink mohl zadávat práci jen svým vozům – tedy těm, které vlastní a tyto by řídili řidiči – zaměstnanci těchto dispečinků problém by přestal existovat. Toto vše jen dokazuje, že smluvní doprava je potřebná, důkazem je i to, že hotelové řetězce, obchodní společnosti i soukromé subjekty a osoby odmítají s jednotlivými dispečinky taxi služeb uzavírat smlouvy.
Šofér naší společnosti musí luxusní limuzínu řídit v nažehleném kvalitním černém společenském obleku. Musí hovořit jedním či více světovými jazyky. Naše vozy jsou staré maximálně do jednoho roku. Nechápu, z jakého důvodu řidič smluvní přepravy musí dělat zkoušky z místopisu hlavního města Prahy? Proč musí mít průkaz o způsobilosti řidiče taxislužby? Proč musí vědět, jaká je pokuta za stání mimo štafl taxislužby apod.? Proč když společnost podnikající ve smluvní přepravě musí mít vozy registrovány na sebe a být zaměstnavatelem řidičů, musí mít naše vozy registrovány jako vozy taxi, jejichž vlastníky jsou zpravidla sami řidiči taxikáři – OSVČ (osoby samostatně výdělečně činné), byť jezdí v barvách některého radiodispečinku? V praxi to je potom tak, že pokud smluvní přepravce získá zakázku na větší počet vozů, než kolik vlastní, nemůže ji realizovat, protože s na sebe nezaregistrovanými vozy nesmí podnikat. Nikdo mu totiž nepůjčí automobily s tím, aby si je na tři čtyři pět dní zaregistroval na svou společnost. Na základě čeho byla devalvována pravidla pro VIP smluvní přepravu tak, že jsou dnes v Česku identická s pravidly pro taxislužbu? To je to, co nás trápí a co se snažíme změnit. Aby legislativa odlišila, co je taxislužba a co smluvní přeprava – smluvní vztah dvou subjektů na základě vzájemně uzavřené smlouvy, co se týče destinací, rozsahu i ceny odvedené práce.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

festival krumlov 34
czech semicon
food art festival