Jednatel společnosti Absorb Jiří Včelka se v oboru dopravy
luxusními osobními vozy a v hotelovém limousine servisu pohybuje již více
než 20 let. V roce 2004 založil společnost Absorb, s. r. o. Rok nato
podnikání rozšířil o služby společnosti destinačního managementu pro
destinace Praha a Česko. Absorb se záhy stal specialistou na zabezpečování
programů šitých na míru, jako jsou incentivy, konference, exkurze,
společenská i pracovní setkání, studijní cesty, účasti na
společenských, sportovních a kulturních událostech a akcích.
Provozuje parkoviště a garáže pro hotel Hilton Prague, které má asi
600 stání pro osobní vozy a 10 pro autobusy. Parkoviště má výbornou
polohu v podzemí a vedle hotelu Hilton Prague v Praze 8. Služby
společnosti Absorb je možné využít pro soukromé akce, svatby, návštěvy
významných návštěv, obchodních partnerů, příjezdy a odjezdy početných
skupin, filmová natáčení atp. Cílem je zajistit klientům maximální
komfort a exkluzivitu. Absorb nabízí i pronájem parkovacích míst formou
nebytových prostor s veškerou exkluzivitou a asistencí pro daný termín, a
to v Praze 1, 7, a 8.
Absorb převzal v Hiltonu 25 superbů
03. 11. 2015
S jednatelem společnosti Absorb, s. r. o., Jiřím Včelkou se
potkáváme 30. července 2015 v kongresových prostorách hotelu Hilton
Prague na slavnostním setkání s předáváním pětadvaceti vozů ŠKODA
Superb za účasti vedení firem ŠKODA Auto, Škofin, Hilton Czech Republic,
T-Mobile Czech Republic, Autokomplex Menčík, Absorb a pozvaných hostů. Po
oficiální části programu zahrnující vystoupení představitelů
jmenovaných společností, slavnostní předání klíčů od vozidel a za
probíhajícího doprovodného programu včetně zkušební jízdy novými vozy
jsem šéfa Absorbu požádal o rozhovor.
Pane Včelko, dvacet pět premiérových limuzín Superb
2015 předaných za přítomnosti „Leonarda da Vinci“ mladoboleslavské
Škodovky Petera Olaha, který se, podle svých slov, k designu tohoto vozu
nechal inspirovat výsostně českým atributem – českým křišťálem, to
je velkolepý dárek k dvacátému výročí vašeho podnikání ve smluvní
přepravě.
Lepší auto na smluvní přepravu hostů a klientů, dle mého názoru, dosud
nebylo vymyšleno! Používáme už třetí generaci vozů ŠKODA Superb.
Všechny tři modelové řady skýtají velkorysý vnitřní prostor pro
pasažéry i řidiče a mají i veliký zavazadlový prostor. Během své
praxe jsem měl možnost vyzkoušet pro tyto účely vozy nejvyšších tříd
všech značek a musím konstatovat, že ŠKODA Superb v tomto ohledu
vyhrává. To, co mladoboleslavská automobilka dokázala při realizaci třetí
řady ŠKODA Superb, považuji za designovou a technologickou revoluci! Superb
poskytuje, ba v některých ohledech i předčí to, co nabízejí nejvyšší
řady jiných značek. Přitom je tento skvělý vůz o polovinu levnější
než jiné vozy stejné kategorie. Se superbem máme jen výborné
zkušenosti!
Značný podíl na úspěchu Absorbu má, kromě řidičů a
vašich dalších skvělých zaměstnanců, osmý rok spolupráce
s Hiltonem.
Pro hotely Hilton v České republice zajišťujeme dopravu jejich hostů,
provozujeme garážová a parkovací stání a zajišťujeme služby
společnosti destinačního managementu (DMC) – komplexní servis hotelovým
hostům pokrývající široké spektrum jejich požadavků a potřeb. Od
příletu do Česka po odlet. Každý klient má od nás přiděleného
asistenta, který o něj pečuje. Nejen o transfery, ale i o zajištění
pracovních a dalších setkání, večeří, vstupů na výstavy, veletrhy,
sportovní události či o zabezpečení zážitkových programů. Měli jsme
tu klienty, pro něž jsme napřílad zajišťovali lety balonem, jízdy
armádním tankem atd. Od prvního kontaktu hosta s hotelem je mu náš
asistent k dispozici. Host přes něj komunikuje svá přání a požadavky.
Nejen kolik lidí chce kam přepravit, ale i pro kolik osob je třeba zajistit
pozvání na večeři, nějaký program apod. V oboru podnikám přes dvacet
let a mohu konstatovat, že tak vysoké nároky na kvalitu služeb
poskytovaných hotelovým hostům umocněné sofistikovaným profesionálním
partnerským i lidským přístupem hotelové společnosti jsem jinde nezažil,
což plně souzní s podnikatelskou filozofií Absorbu. Ta vychází z faktu,
že cestování je zážitkem, který souvisí nejen s naplňováním hlavních
cílů a s velkými podněty, ale odvíjí se i od detailů, protože ty
ovlivňují celkový dojem z cesty (pobytu). Špičkový servis je schopnost
dotahovat věci do detailů. Že se to zaměstnancům Absorbu daří, bylo asi
hlavním důvodem, proč si jej nejen Hilton, ale i další světové značky
zvolily za svého lokálního partnera pro Prahu a Česko. Společnost Absorb
zajištovala dopravu členům doprovodu všech amerických prezidentů, kteří
Českou republiku navštívili po sametové revoluci. Pro zahraniční
i domácí partnery jsme totiž zárukou nekompromisní kvality služeb. Tím
jsme se etablovali i do role společnosti destinačního managementu. Tedy
firmy podílející se na budování destinace, která spolu s činností
dopravní a eventové agentury zajišťuje plejádu rozmanitých akcí a
setkání pro domácí i zahraniční zákazníky a obchodní partnery.
Proč jméno Absorb?
Kdysi jsem se nechal angažovat jako ředitel v jedné ze společností
zabývajících se VIP smluvní přepravou. Její majitelé ale razili
diametrálně odlišnou filozofii, než je ta, o níž jsem hovořil před
chvílí. Kvůli jejich špatnému přístupu jsem z ní záhy odešel.
A když jsem odcházel, prohlásil jsem, že absorbuji všechny klienty,
kteří odpadnou od firem s takovýmto přístupem.
Slavnostní setkání Absorb pořádal se svými
partnery.
Ano a při té příležitosti jim poděkoval za spolupráci. S automobilkou
ŠKODA Auto (zprvu hlavně prostřednictvím jejich dealerů) spolupracuji
téměř dvacet let. V poslední době jsme vstoupili do jednání přímo
s jejím vedením. Chtěli bychom být zaštiťovatelem potřeb ŠKODA Auto, co
se týká limousine servisu včetně DMC servisu pro jejich VIP klienty.
Protože ve vozech poskytujeme bezplatné wi-fi připojení, které pro nás
zajišťuje náš další partner, společnost T-Mobile Czech Republic, rovněž
jsme pozvali představitele T-Mobilu. V rámci slavnosti byl vyzdvižen veliký
osobní vklad zakladatele společnosti Autokomplex Menčík pana Menčíka
seniora, který tu byl se svými dvěma syny. Přes jejich firmu totiž
odebíráme veškeré vozy a zároveň u nich provádíme servis vozidel.
Setkání se vydařilo. Mám z něho radost. I prostřednictvím Všudybylu
bych proto chtěl za perfektní zázemí a za nádherný dort se superbem
ještě jednou poděkovat hotelu Hilton Prague. A generálnímu řediteli
Michaelu Speckingovi za vstřícnost a absolutně korektní obchodní
partnerství. Velmi si toho vážíme.
A čeho si nevážíte? Co znevažuje oblast, v níž
podnikáte?
Legislativní mantinely, které komplikují smluvní dopravu luxusními
osobními vozy, hotelový limousine servis, dopravní VIP a navazující
služby. Od roku 2012 totiž došlo ke zrušení koncese na smluvní přepravu.
Ta byla sloučena s koncesí na provozování taxislužby dle zákona
o silniční dopravě č. 111/1994 Sb. a vyhlášky č. 478/2000 Sb., kterou
jsou stanoveny povinnosti provozovatele taxislužby. To znamená, že od roku
2012 jsou všichni smluvní dopravci taxikáři, jen s tím rozdílem, že na
vozech nemáme černobílé pruhy a ve vozech taxametr. Novela, která tento
stav navodila, zavedla chaos. Taxikáři se bouří a chtějí jezdit za ceny
smluvní přepravy navzdory tomu, že tomu neodpovídá šíře a úroveň
jejich služeb, kvalita lidských zdrojů ani vybavení. Jejich vozový park
nezřídka čítá vozy starší i patnácti dvaceti let. Oblečení
některých taxikářů, jejich jednání s klienty je někdy velmi
nestandartní, téměř denně jsme svědky toho, že klienti, kteří přijedou
do hotelu s nějakou taxi službou, volají policii kvůli předraženému
jízdnému. Řidiči taxi, aby si vydělali, ve svých vozech často téměř
bydlí. Samozřejmě je mezi nimi většina slušných a pracovitých lidí,
bohužel chování některých jednotlivců vytváří však celkový negativní
dojem. Proč je tomu tak? Protože trhy s taxi službou ovládají dispečinky.
Ty diktují, za kolik se bude jezdit a za jakých podmínek. Řešení je při
tom velmi jednoduché. Pokud by každý dispečink mohl zadávat práci jen
svým vozům – tedy těm, které vlastní a tyto by řídili řidiči –
zaměstnanci těchto dispečinků problém by přestal existovat. Toto vše jen
dokazuje, že smluvní doprava je potřebná, důkazem je i to, že hotelové
řetězce, obchodní společnosti i soukromé subjekty a osoby odmítají
s jednotlivými dispečinky taxi služeb uzavírat smlouvy.
Šofér naší společnosti musí luxusní limuzínu řídit v nažehleném
kvalitním černém společenském obleku. Musí hovořit jedním či více
světovými jazyky. Naše vozy jsou staré maximálně do jednoho roku.
Nechápu, z jakého důvodu řidič smluvní přepravy musí dělat zkoušky
z místopisu hlavního města Prahy? Proč musí mít průkaz o způsobilosti
řidiče taxislužby? Proč musí vědět, jaká je pokuta za stání mimo
štafl taxislužby apod.? Proč když společnost podnikající ve smluvní
přepravě musí mít vozy registrovány na sebe a být zaměstnavatelem
řidičů, musí mít naše vozy registrovány jako vozy taxi, jejichž
vlastníky jsou zpravidla sami řidiči taxikáři – OSVČ (osoby samostatně
výdělečně činné), byť jezdí v barvách některého radiodispečinku?
V praxi to je potom tak, že pokud smluvní přepravce získá zakázku na
větší počet vozů, než kolik vlastní, nemůže ji realizovat, protože
s na sebe nezaregistrovanými vozy nesmí podnikat. Nikdo mu totiž nepůjčí
automobily s tím, aby si je na tři čtyři pět dní zaregistroval na svou
společnost. Na základě čeho byla devalvována pravidla pro VIP smluvní
přepravu tak, že jsou dnes v Česku identická s pravidly pro taxislužbu?
To je to, co nás trápí a co se snažíme změnit. Aby legislativa odlišila,
co je taxislužba a co smluvní přeprava – smluvní vztah dvou subjektů na
základě vzájemně uzavřené smlouvy, co se týče destinací, rozsahu
i ceny odvedené práce.