Menu

A to pivo tam bude patřit!

31. 12. 2012

Poprvé v historii udělila AHR ČR svou mimořádnou cenu v roce 2007 v mém rodném Táboře (viz www.e-vsudybyl.cz, článek: „Asociace hotelů a restaurací České republiky ocenila režiséra Jiřího Menzela“). V dalších letech pak tuto cenu přiřkla osobnostem jako je český prezident Václav Klaus či guru českého hotelnictví Pavel Hlinka a také institucím, které se výrazně zasloužily o popularizaci a prestiž českého hotelnictví a gastronomie. S předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Pivovary Staropramen, a. s., Zbyňkem Kovářem hovořím v nádherném EuroAgentur hotelu Tereziánský dvůr v Hradci Králové vzápětí poté, co z rukou prezidenta Asociace hotelů a restaurací ČR převzal Mimořádnou cenu AHR ČR pro rok 2012.
Pane předsedo, Václav Stárek při předávání ceny zmínil roli Pivovarů Staropramen coby generálního partnera AHR ČR, avšak jejím laureátem jste se stali díky úspěšnému konceptu „Potrefená husa“, který skvěle reprezentuje českou gastronomii.
Pro Pivovary Staropramen je to určitě velká čest, přestože provozování vlastního konceptu restaurací není náš klíčový byznys. Nicméně před čtrnácti lety jsme se rozhodli, že pro naši značku Staropramen vybudujeme moderní restauraci, kde bude pivo hrát ústřední roli a bude se zde podávat zajímavým způsobem v té nejvyšší kvalitě. Že to nebude jen místo, kam můžete zajít s chlapy na pár piv, ale podnik, do něhož budete moci přijít s obchodním partnerem, přítelkyní, manželkou, a nebudete se za to stydět. A to pivo tam bude patřit! Tehdy to byl odvážný krok. Díky úspěchu naší první Husy jsme potom (ačkoliv jsme neplánovali řetězec) začali přemýšlet, jak šířit značku Staropramen tímto způsobem. Dnes máme jednatřicet restaurací „Potrefená husa“, a je pro nás velkou ctí, že se nám za ně dostalo ocenění od špičkových odborníků. Že jako „pivovarští“ jsme schopni na tomto gastronomickém trhu konkurovat vynikající kvalitou.

Pivovary Staropramen jsou největším nebo určitě jedním z největších exportérů českého piva. Značky vašich nápojů jsou hodně oblíbené a řada z nich razí trendy a překračuje rekordy. Co vás tedy vede k tomu podporovat oborovou asociaci, jejíž doménou je velká gastronomie?
Jsme partnerem Asociace hotelů a restaurací ČR hlavně proto, že se jedná o sdružení obchodních partnerů a zákazníků, kteří nám pomáhají uplatňovat naši produkci na trhu. Asociaci nepodporujeme jen finančně, ale snažíme se aktivně přispívat i k obsahovému zabezpečení jejích road show a konferencí. Vysíláme na ně své řečníky a snažíme se vybírat témata tak, aby byla zajímavá pro top management hotelů a pro restauratéry. V rámci naší filosofie být našim zákazníkům partnerem v podnikání se tak snažíme předávat naše zkušenosti. Z větší části se samozřejmě jedná o rady související s pivem samotným. Nejde však jen o pivní témata. Této konference se zúčastnili kolegové z našich oddělení nákupu a z marketingu. Přednášeli například o tom, jakým způsobem pracujeme s médii a se sociálními sítěmi.

Letos tu máte obchodního sládka, jenž nejen že se s jiskrou a velkým ohlasem u auditoria zhostil role moderátora prezentací garantovaných dodavatelů AHR ČR, ale měl i poutavě koncipovanou přednášku o prehistorii a historii pivovarnictví a inovacích, o jejichž zavedení se Pivovary Staropramen zasloužily.
Libor Vávra je člověk s velkou vášní pro pivo. V naší firmě a pivovarnictví pracuje dlouho. Prošel od výroby po obchod. Dnes působí na pozici, které říkáme obchodní sládek. Jinak řečeno, je expertem, který má za úkol hlídat kvalitu točeného piva v síti a pomáhat našim zákazníkům. Je osobností, která pivu rozumí a dokáže o něm vyprávět způsobem, jakým jsou nejlepší sommeliéři schopni hovořit o víně. Pomáhá tím naší firmě, ale také celému oboru.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001