A to pivo tam bude patřit!
31. 12. 2012
Poprvé v historii udělila AHR ČR svou mimořádnou cenu
v roce 2007 v mém rodném Táboře (viz www.e-vsudybyl.cz, článek: „Asociace
hotelů a restaurací České republiky ocenila režiséra Jiřího Menzela“).
V dalších letech pak tuto cenu přiřkla osobnostem jako je český prezident
Václav Klaus či guru českého hotelnictví Pavel Hlinka a také institucím,
které se výrazně zasloužily o popularizaci a prestiž českého
hotelnictví a gastronomie. S předsedou představenstva a generálním
ředitelem společnosti Pivovary Staropramen, a. s., Zbyňkem Kovářem
hovořím v nádherném EuroAgentur hotelu Tereziánský dvůr v Hradci
Králové vzápětí poté, co z rukou prezidenta Asociace hotelů a
restaurací ČR převzal Mimořádnou cenu AHR ČR pro rok 2012.
Pane předsedo, Václav Stárek při předávání ceny zmínil roli
Pivovarů Staropramen coby generálního partnera AHR ČR, avšak jejím
laureátem jste se stali díky úspěšnému konceptu „Potrefená husa“,
který skvěle reprezentuje českou gastronomii.
Pro Pivovary Staropramen je to určitě velká čest, přestože provozování
vlastního konceptu restaurací není náš klíčový byznys. Nicméně před
čtrnácti lety jsme se rozhodli, že pro naši značku Staropramen vybudujeme
moderní restauraci, kde bude pivo hrát ústřední roli a bude se zde podávat
zajímavým způsobem v té nejvyšší kvalitě. Že to nebude jen místo, kam
můžete zajít s chlapy na pár piv, ale podnik, do něhož budete moci
přijít s obchodním partnerem, přítelkyní, manželkou, a nebudete se za to
stydět. A to pivo tam bude patřit! Tehdy to byl odvážný krok. Díky
úspěchu naší první Husy jsme potom (ačkoliv jsme neplánovali řetězec)
začali přemýšlet, jak šířit značku Staropramen tímto způsobem. Dnes
máme jednatřicet restaurací „Potrefená husa“, a je pro nás velkou ctí,
že se nám za ně dostalo ocenění od špičkových odborníků. Že jako
„pivovarští“ jsme schopni na tomto gastronomickém trhu konkurovat
vynikající kvalitou.
Pivovary Staropramen jsou největším nebo určitě jedním
z největších exportérů českého piva. Značky vašich nápojů jsou
hodně oblíbené a řada z nich razí trendy a překračuje rekordy. Co vás
tedy vede k tomu podporovat oborovou asociaci, jejíž doménou je velká
gastronomie?
Jsme partnerem Asociace hotelů a restaurací ČR hlavně proto, že se jedná
o sdružení obchodních partnerů a zákazníků, kteří nám pomáhají
uplatňovat naši produkci na trhu. Asociaci nepodporujeme jen finančně, ale
snažíme se aktivně přispívat i k obsahovému zabezpečení jejích road
show a konferencí. Vysíláme na ně své řečníky a snažíme se vybírat
témata tak, aby byla zajímavá pro top management hotelů a pro restauratéry.
V rámci naší filosofie být našim zákazníkům partnerem v podnikání se
tak snažíme předávat naše zkušenosti. Z větší části se samozřejmě
jedná o rady související s pivem samotným. Nejde však jen o pivní
témata. Této konference se zúčastnili kolegové z našich oddělení
nákupu a z marketingu. Přednášeli například o tom, jakým způsobem
pracujeme s médii a se sociálními sítěmi.
Letos tu máte obchodního sládka, jenž nejen že se s jiskrou a
velkým ohlasem u auditoria zhostil role moderátora prezentací garantovaných
dodavatelů AHR ČR, ale měl i poutavě koncipovanou přednášku
o prehistorii a historii pivovarnictví a inovacích, o jejichž zavedení se
Pivovary Staropramen zasloužily.
Libor Vávra je člověk s velkou vášní pro pivo. V naší firmě a
pivovarnictví pracuje dlouho. Prošel od výroby po obchod. Dnes působí na
pozici, které říkáme obchodní sládek. Jinak řečeno, je expertem, který
má za úkol hlídat kvalitu točeného piva v síti a pomáhat našim
zákazníkům. Je osobností, která pivu rozumí a dokáže o něm vyprávět
způsobem, jakým jsou nejlepší sommeliéři schopni hovořit o víně.
Pomáhá tím naší firmě, ale také celému oboru.