A ač po tolik set let se tajili, sami toliko (sedm jich)
v napravování filozofie pracujíce, nyní však, poněvadž již
k dokonalosti vše přivedeno, a nadto vědí, že všemu světu reformací
nastává, déle již tajiti že se nechtějí: nýbrž zjevně se ohlašujíce,
s jedním každým drahými tajemstvími svými se zděliti hotovi jsou, kohož
by jen hodného seznali.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L. P. 1623
A nadto vědí, že všemu světu reformací nastává
26. 04. 2012
Česká republika je nejen prázdninovou destinací, investičními pobídkami přilákaných tzv. strategických investorů, kteří tu mají daňové prázdniny, aby vytvářeli pracovní místa. Je i nádhernou zemí disponující nepřebernou silou bonitních turistických cílů a atraktivit. To, co Česku rovněž bohužel nechybí, je absence poptávky, aby cestovní ruch na tento stát, jeho reformy a konkurenceschopnost daleko víc vydělával. Přítomnost a peníze turistů sice vyvolávají širokou škálu rozvojových hospodářských synergií, tedy i potřebu zřizovat obrovská množství nedotovaných pracovních míst, avšak doposud nikdo nebyl dost „strategicky strategický“, aby některou z českých vlád motivoval cestovní ruch (dnes největšího zaměstnavatele v Evropské unii) vnímat jako strategického zaměstnavatele i u nás a deklarovat jej jako sféru zájmu své hospodářské a zejména zahraniční obchodní politiky. Tedy mít potřebu budovat a šířit dobré jméno České republiky a nenechat českou ekonomiku každoročně přicházet o stamiliardy korun zahraničního a domácího inkasa. A jak způsobit, aby české národní hospodářství využívalo daleko větší část svého potenciálu a aktiva této země nemizela v cizině? Tak na to už pět set let před naším letopočtem znal odpověď Konfucius: „Udělejte, aby se poctivost vyplácela víc než krádež, a nebude krádeží.“ No, ale má svět, natož naše republika, na až tak zásadní reformaci?
Jaromír Kainc