10 úspěšných let Clarion Congress Hotelu Prague
27. 04. 2018
Čtyřhvězdičkový Clarion Congress Hotel Prague zahájil provoz
v březnu roku 2008 a stále si udržuje pozici jednoho z největších a
nejmodernějších kongresových hotelů v Česku. Rozhovor s jeho
generálním ředitelem Ing. Miroslavem Bukvou, MBA, před hlavní turistickou
sezonou začínám konstatováním, že to vypadá tak, jako by hlavní
turistická sezona byla v jejich Clarionu permanentně.
Náš hotel, jak napovídá název, je především kongresový, a tak tu tzv.
hlavní turistickou sezonu až tak moc neprožíváme. V lednu a únoru, kdy
má většina hotelů díky turistické mimosezoně sníženou obsazenost,
býváme až po střechu plní díky spoustě firemních akcí. Trochu jiné to
naopak bývá v prosinci. Přestože je o adventu Praha plná turistů, přece
jen v období před Vánoci málokdo pořádá konferenci nebo kongres. Zato je
ale hodně firemních předvánočních setkání. Počátkem Velikonoc pak
začíná hlavní sezonní období, kdy jsme obsazeni nejen kongresovými hosty,
ale i turisty.
Desáté výročí od otevření váš hotel zastihlo ve
stavebním nasazení. Řada vašich středisek už zkrásněla…
Zahájili jsme velký facelift spojený s rekonstrukcemi, které probíhají za
provozu. Je pro nás velkou výzvou udělat vše tak, aby se to hostů dotýkalo
co nejméně. Od ledna jsme již provedli první část obměny našeho vzhledu.
Týkala se hotelového lobby včetně recepce, která byla zprovozněna
o Velikonocích. Zhruba půldruhého měsíce bude trvat upgrade druhé části
lobby, kdy zrekonstruujeme lobby bar a související prostory. Během léta, kdy
je méně kongresů, čekají stavební práce hlavní hotelovou restauraci.
Snídaně budeme v tu dobu podávat v kongresových prostorách. A ty pak
chceme zrekonstruovat příští rok v průběhu léta.
Pokud mluvím o rekonstrukci, jedná se především o výměnu obložení
stěn, podhledů, koberců a vybavení, které během uplynulých 10 let
provozu utrpělo nejvíce. Věříme, že po dokončení těchto prací bude
Clarion Congress Hotel Prague přímo zářit novotou.
Jak to bude v Česku s hotelovým průmyslem?
Nedostatek lidských zdrojů se projevuje i v hotelnictví. Rodiče
deváťáků chtějí, aby jejich děti hlavně získaly maturitu a pak ještě
dál studovaly. A to bez ohledu na nadání a schopnosti dětí. Málokteré
rodiče zajímá, že by jejich potomci měli raději manuálně pracovat, když
jsou šikovní, zruční a mají talent něco vytvářet. Do toho zde máme
trend, kdy i do hotelnictví čím dál větší měrou vstupuje digitalizace a
automatizace. Její prvky prostupují všemi hotelovými provozy. V neposlední
řadě i hotelovou recepcí. V té naší budeme mít tzv. asistovanou
registraci neboli samoobslužné terminály, jež částečně zastoupí práci
recepčních. Samozřejmě klasická hotelová recepce bude fungovat i nadále.
Díky tomuto technologickému řešení budou mít hosté (například
korporátní, kteří náš hotel znají a navštěvují opakovaně) možnost
rychlé samoobslužné registrace. Host do automatu naskenuje pas, podepíše se
na monitoru, platební kartou uhradí ubytování a card dispensor mu vydá
kartu od pokoje. Automat nám částečně umožní nahradit lidskou pracovní
sílu, především v noci. O to více vítáme vzdělané zaměstnance,
kteří s těmito IT systémy dokážou pracovat a posunovat hotelnictví
kupředu. Hotelnictví totiž už dávno není o zpracovávání výhradně
faxových či telefonických rezervací. Vše se přesunuje na internet, na
němž vytváříme produkty, které hosty zajímají, včetně balíčků
služeb. Vše je přímočařejší a rychlejší.
Pane řediteli, řada institucí ráda vyzdvihuje spolupráci
s CPI Hotels a vaším hotelem.
Je pravda, že jsme hodně aktivní na poli firemní společenské
zodpovědnosti. Ta zahrnuje řadu činností směrem k ochraně přírody a
životního prostředí, k vstřícnosti k obyvatelům bydlícím v našem
okolí a také k podpoře společensky prospěšných aktivit. Věřím, že
i proto se o našem hotelu mluví častěji.
Náš hotel podporuje například Integrační školičku Smíšek, která
pečuje o děti, jež neměly to štěstí narodit se do prostředí vhodného
pro harmonický rozvoj. Jejich rodiče nezvládají své kompetence v oblasti
péče zpravidla proto, že sami vyrůstali v sociálně slabém prostředí
nebo dětském domově. Provozní ekologické programy pak náš hotel
zaměřuje na snižování uhlíkové stopy, omezování spotřeby energií,
snižování používání detergentů a minimalizaci odpadů spojenou
s recyklací a opakovaným využíváním materiálů. K iniciativám
cíleným na lidské zdroje patří především rozsáhlý program benefitů,
motivačních, růstových a vzdělávacích plánů, podpora vzdělávacích a
sportovních aktivit pro zaměstnance i jejich rodiny. Ostatně osobně rád
podporuji andragogiku. Jako starší člověk si uvědomuji, jak je
celoživotní vzdělávání důležité. Život zkrátka není o tom, že se
odmaturuje a tím to končí.
Cílem podnikání je tvorba zisku. V hotelnictví k němu vede
spokojenost hostů, která víceméně odvisí od profesionality a míry
spokojenosti zaměstnanců hotelu.
Hotelnictví je práce s lidmi pro lidi, proto je velmi citlivá na mezilidské
vztahy a korektní jednání. Společenská odpovědnost je tak zcela zásadním
parametrem vedoucím k úspěchu. Proto jsou naše veškeré činnosti
v oblasti udržitelného podnikání a společenské odpovědnosti zaměřeny
jak na podporu činnosti jiných subjektů, tak na vlastní hotelové
zaměstnance. Jednoduše bych řekl – být náročný, ale i férový a
ohleduplný ke všem lidem, ať už v hotelu, nebo i mimo něj.
To, čeho si proto na vedení CPI Hotels nesmírně vážím, je to, že mnohé
z vydělaných peněz investuje zpátky do našeho provozu. Za uplynulé roky
toho akcionáři CPI Hotels v tomto směru udělali opravdu hodně. A nejen ve
prospěch vysočanského Clarion Congress Hotelu Prague. CPI Hotels rekonstruuje
celou řadu svých dalších hotelů, a pro Clarion hotely chystá nové
vyšší standardy splňující nejnovější požadavky. Rozhlédnete-li se po
konkurenčních hotelích, objevíte mezi nimi některé „unavené“ a
vybydlené. Jejich majitele zajímá pouze zisk a nemají zájem do hotelu
zpátky reinvestovat. To rozhodně není případ CPI Hotels. A tak to vnímá
i náš personál. Ví, že díky této strategii akcionářů, včetně
probíhajícího upgradu svého hotelu, mají a budou mít možnost pracovat
v zařízení, které si udržuje punc nového, voňavého hotelu, v němž
mezi námi zaměstnanci vládnou dělné vstřícné mezilidské vztahy. Hotelu,
do nějž se hosté rádi vracejí.