Proč novela zákona č. 159/1999 Sb.

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR předkládá dílčí novelu zákona č.159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu.


Archiv vydání

2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001

































EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. je držitelem značky Czech Made a mnoha prestižních ocenění. Provozuje 43 hotelů a 8 gastronomických zařízení v Praze a dalších atraktivních místech Česka a 3 hotely na Slovensku. Její součástí je incomingová agentura, která jen loni přivezla přes 350 tisíc zahraničních turistů. Kongresové oddělení EuroAgentur Hotels & Travel se zabývá zabezpečením kompletních služeb. Např., Evropského týdne jakosti, ubytování pro Mistrovství světa v ledním hokeji nebo Mistrovství světa v basketbale aj. EuroAgentur Culinary Team mj. zajišťoval VIP catering na Letních olympijských hrách v Pekingu, České dny v Číně, Dny české kuchyně v Paříži, Limě či Taškentu aj. Mezi stálými klienty EuroAgentur Hotels & Travel jsou světoví touroperátoři (TUI, Neckermann, Thomas Cook, Wolff, Best Western International) a další významné firmy (T-Mobile, Siemens, Unilever, Pfizer, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Český olympijský výbor, Český svaz ledního hokeje aj.).

Obě strany musí být vítězi

Josef Bára

O franšíze jednáme s majiteli mnoha hotelů. Řada z nich stále bohužel přesně neví, co franšíza je, a tak se stáváme i průkopníky tohoto typu podnikání. Někteří se domnívají, že si koupíme část jejich kapacity a budeme garantovat předem přesně stanovený příliv peněz. Franšíza je ale o síle značky, viz např. McDonald. Určitě ale nechceme jít tak daleko, aby standardy musely být naprosto přesně nalinkované, jako v tomto případě. Je to o tom, že proškolíme zaměstnance, pomůžeme s marketingem, účastníme se několika veletrhů ročně, investujeme do kampaní na internetu, pomůžeme dosáhnout nižších cen u dodavatelů atd. Všem, kdo o franšíze přemýšlí, doporučuji se u nás informovat. Základem franšízingu je win win strategie. Obě strany získají přínos, obě strany vítězí.

S předsedou představenstva a generálním ředitelem akciové společnosti EuroAgentur Hotels & Travel, a.s., Josefem Bárou se potkáváme 30. září 2011.
Josefe, značka EuroAgentur Hotels & Travel je pro české i zahraniční partnery a klienty zárukou kvality a stability. Změnilo se s novými majiteli vaše směřování?
Naše filozofie je stále stejná. Maximalizovat příliv klientů a zlepšovat služby. Jak jsi naznačil, už víc než rok nejsme téměř rodinnou firmou, takže i struktura řízení je maličko jiná, avšak dál expandujeme. Rozšiřujeme portfolio partnerské spolupráce v oblasti management kontraktů. Smlouva o řízení totiž nachází uplatnění tam, kde se majitelé hotelů nechtějí dělit o zisk a nechtějí je pronajímat. Už proto, že ceny pronájmů šly hodně dolů. Zároveň děláme maximum pro podporu franšízy. Menší hotely to vítají. S ohledem na momentální situaci si mnohé nevědí rady, jak dál. Nebráníme se ani filozofii, kterou razil předchozí majitel – dlouhodobým nájemním smlouvám, popř. koupi hotelových objektů.

Máš ještě kdy na šachy?
Šachy mám rád. Je to fenomén, který mi v byznysu hodně pomáhá. Člověk přemýšlí několik tahů dopředu a předjímá: co ty, co já. V hlavě si rozehraje jedenáct variant. Nezřídka je to pak ta dvanáctá. Třeba nyní v říjnu spoluorganizujeme šachový vlak. Letošní trasa je Praha – Vídeň – Budapešť – Bratislava – Krakov – Praha. Po cestě hrajeme šachy a v metropolích, kde nocujeme, máme volný program. Druhý rok hraji soutěž za gymnázium PORG a jednou ročně se aktivně účastním česko-slovenského zápasu manažerů. Byl už dvakrát v Bratislavě a jednou v Brně. Teď bude u nás v designovém konferenčním EuroAgentur Hotelu Tereziánský dvůr v Hradci Králové, který se řadí mezi nejmodernější čtyřhvězdičkové v Česku. Elegantně spojuje historickou budovu z 18. století s moderní přístavbou kongresového sálu s restaurací. Výjimečnost Tereziánského dvora oceňuje nejen náročná kongresová klientela, ale i turisté, rodiny s dětmi a gurmáni.

Když jsem ti volal, byl jsi zrovna v Rusku. Zlepšená práce Ministerstva zahraničních věcí ČR a zvýšená průchodnost našich konzulátů v Ruské federaci se odvděčila růstem zahraničního inkasa České republiky.
Na klientelu Společenství nezávislých států, zejména ruskou, se hodně zaměřujeme. V rámci cestovní kanceláře jsme vyčlenili pracoviště, které se zabývá výhradně ruským trhem. Veletrh v Moskvě byl úspěšný. Nárůsty se pohybují kolem padesáti procent. Dostáváme se na čísla z roku 2008. Potenciál zahraničního obchodu na trzích SNS je obrovský. Více než u padesáti procent rezervací je požadováno kompletní naplánování a zabezpečení pobytů. Vízová podpora, transfery, ubytování, okružní jízdy, zážitkové a poznávací programy a někdy i letenky.

Kam se bude hotelnictví ubírat?
Nedávno jsem četl rozhovor s šesti bankéři působícími v České republice. Jednou z otázek bylo, kolik bude stát dolar za pět let. Jejich odhady byly mezi dvanácti a dvaceti korunami. Kdyby ses zeptal šesti hoteliérů na vývoj hotelnictví, bude v jejich odpovědích zhruba stejná diference. Věřím, že se situace zlepší, ačkoliv už se asi nevrátí relace roku 2005, kdy jsme centrum Prahy prodávali za 160 eur. Dnešní průměrné ceny kolem 80 eur v hlavní sezoně v centru Prahy jsou málo. Jsem optimista a věřím, že během tří čtyř let bude celoroční průměrná cena v hotelech v centru Prahy 90 eur.