Menu

Obhájení diplomové práce patří mezi nezapomenutelné okamžiky každého studenta, který úspěšně zakončuje studium na vysoké škole. Mezi čerstvými absolventy Vysoké školy obchodní v Praze letos zazářila Martina Lancingerová, která zúročila nabyté vědomosti a zaměřila se v diplomové práci na gastronomický potenciál jižní Moravy. „Přidanou hodnotu závěrečných prací našich studentů často tvoří inspirativní a prakticky zaměřené návrhy,“ komentuje Iveta Hamarneh, vedoucí katedry ekonomiky cestovního ruchu na VŠO.

Jak by mohla chutnat jižní Morava

29. 11. 2016

Na cestách lidé hledají
především autentické zážitky vycházející z místní identity a kultury. Nachází je často v gastronomii, která ztělesňuje všechny tradiční hodnoty spojené s novými trendy v oblasti cestovního ruchu. K rostoucímu zájmu dnes navíc přispívá i snaha objevovat zdravé způsoby stravování. Absolventka Vysoké školy obchodní Martina Lancingerová tohoto trendu využila a představila ve své diplomové práci zvané Potenciál Jihomoravského kraje pro gastronomický cestovní ruch příležitosti, které mají přispět k těsnějšímu propojení vinařských produktů s místními akcemi. Cílem práce bylo představit možnosti, jak přilákat do kraje ještě více návštěvníků.

Za vínem nemusíte jen do sklípku
Jelikož se pěstování vinné révy těší na jižní Moravě dlouholeté tradici, není divu, že se většina místních společenských akcí pojí s ochutnáváním tohoto královského moku. Mezi konkrétními opatřeními na podporu regionální gastronomie uvedla absolventka VŠO například zavedení menu, jež by se inspirovalo krajskými specialitami. Podle Lancingerové by restaurace, které by speciální menu servírovaly, turisté našli v unikátním průvodci zvaném Tak chutná jižní Morava. Kvůli zvýšení atraktivity pro mladší generaci by se menu společně s fotografiemi pokrmů zveřejnila i na sociálních sítích.
Jako další příležitosti jmenovala Lancingerová exkurze, kam by lidé chodili ochutnat tradiční speciality kraje, mezi něž patří například pálenka, sýry, pečivo a v neposlední řadě také víno. Za prohlídku by návštěvník zaplatil přibližně 200 korun. Výnos by se rozdělil mezi majitele výrobny a organizaci destinačního managementu. Ta by výnos vložila zpět do podpory gastronomického cestovního ruchu. Další oživení cestovního ruchu by pomohly zajistit tematické plavby přes Baťův kanál, workshopy ve vinařstvích a na statcích nebo muzea starých řemesel se speciálními akcemi Udělej si sám.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

for kids