Nechci si vymýšlet nějaký příběh,říká hejtman Jiří Čunek

Zlínský kraj je rozlohou 3 963 km2 devátým největším krajem České republiky. Má převážně kopcovitý charakter. Tvoří ho okresy Zlín, Uherské Hradiště, Vsetín a Kroměříž.


Archiv vydání

2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001
























































ITB Berlin 2017

Ve dnech 8.–12. března 2017 proběhl v Německu jeden z největších veletrhů cestovního ruchu světa, ITB Berlin. O vyjádření jsem požádal několik vystavovatelů na stáncích Slovenska a Česka.

Na ITB Berlin jezdím rád, protože je jedním z nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu na světě. Prezentujeme tu Letiště České Budějovice, které po dokončení modernizace bude mít šanci rozšířit rodinu veřejných mezinárodních letišť České republiky. Pevně věřím, že ten poslední stavební krok zahájíme už v tomto roce. Čeká nás dobudování příletového/o­dletového terminálu, osazení světelného i rádiového naváděcího systému tak, aby u nás mohla bez problémů v jakémkoli počasí přistávat velká dopravní letadla. S naším velvyslancem v Německu panem Podivínským jsem tu měl možnost hovořit o případném propojení jihu Čech s některým z německých letišť. Konečně velké množství německých cestovatelů směruje do Jihočeského kraje, ať už z nostalgie, či za pohostinností a krásou jižních Čech. A v opačném směru by propojení Letiště České Budějovice s některým z větších německých letišť Jihočechům víc otevřelo možnost létat do celého světa.
Předseda představenstva a ředitel Jihočeského letiště České Budějovice, a. s.,
Ing. Ladislav Ondřich

Co se týká hotelu Imperial a Spa Resortu Sanssouci, těžíme z toho, že lidé chtějí cestovat tam, kde je to zajímavé. Karlovým Varům na ITB Berlin nahrává i fakt, že expozice agentury CzechTourism je zajímavější než v uplynulých letech, takže návštěvníci, kteří přicházejí ke stánku České republiky, tu snadno nacházejí to své. Jak jsem již naznačil, ptají se i na hotely v západočeských lázních. Jsem rád, že zájem německé klientely o Karlovy Vary roste. Veletrh je časově rozdělen na část pro odbornou veřejnost a na část pro veřejnost laickou – cestovatele. ITB Berlin tak vnímám jako zajímavou platformu nejen z hlediska kontaktu s německými hosty, ale i z hlediska navazování nových obchodních kontaktů a udržování a rozšiřování stávajících. Víc než měsíc předem si proto s obchodními partnery domlouváme veletržní setkání.
Miloslav Smrž, Sales & Marketing Manager Imperial Karlovy Vary, a. s.

Ráda bych vzpomenula vaše vyjádření, pane Kainci, před osmnácti lety, kdy jste řekl, že vám Slovensko připadá větší a rozmanitější než Česká republika. Určitě jste nechtěl ublížit vaší úžasné zemi. V té době ještě Slovensko nemělo žádné dálnice, a tak dopravní cesty kopírovaly ty historické, jejichž trasování umožnila horská údolí a krajinný reliéf. Konstatoval jste, že za každou další dolinou se vám otevírá jiný podmanivý obraz. Tak to vnímáme my, kteří milujeme Slovensko. Chceme je ale nejen pro sebe, proto je prezentujeme potenciálním hostům. ITB Berlin není klasický veletrh cestovního ruchu na německém trhu. Je globální platformou, na níž se jako nikde jinde na světě prezentuje většina zemí a turistických destinací a potkávají se profesionálové cestovního ruchu z celého světa. Setkáváme se tu s partnery a navazujeme nové kontakty. O víkendu pak berlínské výstaviště patří německým cestovatelům, tedy pro Slovensko nesmírně významné cílové skupině.
Ing. Beata Lukáčová, odbor vzťahov so zahraničnými trhmi Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky

Generálního ředitele Čedoku JUDr. Jana Koláčného jsem se zeptal, které destinace se letos nejlépe prodávají.
Na prvním místě Řecko a cenově a i jinak velice atraktivní Albánie. Infrastruktura albánských přímořských letovisek, vybudovaná v posledních letech, už je na standardní evropské úrovni. Tradičně velký zájem je o Chorvatsko a Bulharsko. Svoji popularitu si udržují Španělsko a Itálie. V meziročním srovnání rychle roste zájem o Egypt. V souvislosti s tím, že Čedoku výrazně vzrostly prodeje na letní sezonu, si poděkování zaslouží nejenom naše a franšízové prodejny, ale i agenturní prodejci. Viditelně je zajímá a dobře se jim prodává rozšířená nabídka Čedoku, a tak i u nich zaznamenáváme výrazné nárůsty prodejů.