Zájem o Česko stále roste
21. 08. 2017
Během prvního pololetí letošního roku přijelo do hotelových ubytovacích zařízení (do těch, která Českému statistickému úřadu zasílají výkazy) v Česku celkem 4,6 mil. zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 12,8 %. O 13 % vzrostl i počet přenocování těchto turistů, průměrná doba přenocování činila v prvním pololetí 3,6 dne.
„K výraznému nárůstu příjezdů turistů přispěla řada faktorů.
Jednak marketingové aktivity příspěvkové organizace Ministerstva pro
místní rozvoj CzechTourism na daných trzích, image bezpečné destinace a
také stabilní vývoj kurzu koruny i po ukončení intervencí ČNB,“
uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
U významných trhů, které vykazují nad sto
tisích příjezdů ročně, nejvíce rostly příjezdy turistů z Číny (+
56 %), Ruska (+ 51 %) a Jižní Korey (+ 39 %). Dvouciferný nárůst
příjezdů zaznamenaly statistiky také u turistů z Polska, Itálie,
Francie, Izraele, Tchaj-wanu, Švédska a Ukrajiny.
Největší nárůsty v absolutních číslech:
Rusko + 91 tis.
Čína + 76 tis.
Korea + 57 tis.
Německo + 52 tis.
Polsko + 33 tis.
„Pro udržení a případně i navýšení stávající návštěvnosti
České republiky zahraničními turisty uspořádala agentura CzechTourism na
konci června již druhý výroční incomingový workshop s mezinárodními
nákupčími – Czech Republic Travel Trade Day. V rámci této akce
CzechTourism propojil přes 70 zahraničních nákupčí (touroperátorů a
cestovních kanceláří) z celkem 27 zemí, kteří přijeli s cílem
rozšířit svou nabídku služeb a zájezdů do České republiky, s osmi
desítkami českých podnikatelů a zástupců regionů“, komentovala
příznivý trend v příjezdech turistů ředitelka CzechTourism Monika
Palatková. Po konání této akce v roce 2016 vznikly nové balíčky
nabídek například v Koreji, Rakousku nebo Německu, Rusko a Skandinávie
přidaly do itinerářů nové možnosti ubytování v Česku. Strategií
agentury CzechTourism do dalších let je rozšiřování portfolia, zaměření
na nové, perspektivní trhy, které dlouhodobě vykazují stabilní růst.
Z tohoto důvodu agentura letos na jaře otevřela zahraniční zastoupení
2. stupně například v Indii a Izraeli.
Připravila vedoucí tiskového oddělení ČCCR – CzechTourism
Martina Fišerová.
www.czechtourism.cz