Menu

Zájem o Česko stále roste

21. 08. 2017

Během prvního pololetí letošního roku přijelo do hotelových ubytovacích zařízení (do těch, která Českému statistickému úřadu zasílají výkazy) v Česku celkem 4,6 mil. zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 12,8 %. O 13 % vzrostl i počet přenocování těchto turistů, průměrná doba přenocování činila v prvním pololetí 3,6 dne.

„K výraznému nárůstu příjezdů turistů přispěla řada faktorů. Jednak marketingové aktivity příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj CzechTourism na daných trzích, image bezpečné destinace a také stabilní vývoj kurzu koruny i po ukončení intervencí ČNB,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. 
U významných trhů, které vykazují nad sto tisích příjezdů ročně, nejvíce rostly příjezdy turistů z Číny (+ 56 %), Ruska (+ 51 %) a Jižní Korey (+ 39 %). Dvouciferný nárůst příjezdů zaznamenaly statistiky také u turistů z Polska, Itálie, Francie, Izraele, Tchaj-wanu, Švédska a Ukrajiny.

Největší nárůsty v absolutních číslech:
Rusko + 91 tis.
Čína + 76 tis.
Korea + 57 tis.
Německo + 52 tis.
Polsko + 33 tis.

„Pro udržení a případně i navýšení stávající návštěvnosti České republiky zahraničními turisty uspořádala agentura CzechTourism na konci června již druhý výroční incomingový workshop s mezinárodními nákupčími – Czech Republic Travel Trade Day. V rámci této akce CzechTourism propojil přes 70 zahraničních nákupčí (touroperátorů a cestovních kanceláří) z celkem 27 zemí, kteří přijeli s cílem rozšířit svou nabídku služeb a zájezdů do České republiky, s osmi desítkami českých podnikatelů a zástupců regionů“, komentovala příznivý trend v příjezdech turistů ředitelka CzechTourism Monika Palatková. Po konání této akce v roce 2016 vznikly nové balíčky nabídek například v Koreji, Rakousku nebo Německu, Rusko a Skandinávie přidaly do itinerářů nové možnosti ubytování v Česku. Strategií agentury CzechTourism do dalších let je rozšiřování portfolia, zaměření na nové, perspektivní trhy, které dlouhodobě vykazují stabilní růst. Z tohoto důvodu agentura letos na jaře otevřela zahraniční zastoupení 2. stupně například v Indii a Izraeli.
Připravila vedoucí tiskového oddělení ČCCR – CzechTourism Martina Fišerová.

www.czechtourism.cz