GfK bude pro CzechTourism měřit cestovní ruch v regionech
08. 10. 2017
Vítězem tendru „Domácí a příjezdový cestovní ruch – tracking“, organizovaného Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism se stala výzkumná agentura GfK Czech.
GfK Czech bude ve spolupráci se společností
MindBridge Consulting realizovat projekt, jehož cílem je zajištění
kontinuální zpětné vazby od návštěvníků turistických regionů a
oblastí, se zaměřením na profil návštěvníků, chování v rámci
návštěvy a na spokojenost s turistickou infrastrukturou a službami. Během
tohoto a příštího roku uskuteční 34 tisíc rozhovorů ve více než
90 lokalitách všech turistických regionů Česka. Zatímco v minulosti
předcházející projekt „Příjezdový cestovní ruch“ sledoval pouze
zahraniční návštěvníky, v nové a modernizované podobě bude vedle této
kategorie návštěvníků věnována pozornost i domácímu cestovního ruchu.
Bude sledován profil návštěvníků a jejich spokojenost s turistickou
infrastrukturou a službami v cestovním ruchu v jednotlivých regionech.
„Touto cestou získáme cenné informace například o tom, odkud
návštěvníci přijeli, za jakým účelem, jaká místa navštívili či
navštíví, jaký způsob dopravy a ubytování zvolili, kolik při svém
pobytu utratí a za co, jaké aktivity je nejvíce zajímají a jaké typy
služeb využívají, s čím byli spokojeni a kde naopak vidí problémová
místa a prostor pro zlepšení,“ říká Tomáš Drtina, ředitel
společnosti GfK Czech, s.r.o.
Výsledky projektu budou průběžně vyhodnocovány, výstupy by měly
přispět k posilování kvality cestovního ruchu v Česku. Soňa Machová,
vedoucí oddělení marketingového výzkumu agentury CzechTourism a hlavní
koordinátorka celého projektu, dodává: „Do projektu je kromě naší
agentury a kolegů z MMR zapojen i Český statistický úřad a řada
dalších odborníků z oblasti cestovního ruchu. Cílem je, aby výstupy
z výzkumu sloužily širšímu okruhu uživatelů a byly zdrojem dat také pro
destinační společnosti působící v turistických regionech po celé
České republice.“
Připravila Andrea Patočková.
www.gfk.com/cz
twitter.com/GfK_Czech