Menu

CzechTourism připravil fam trip pro významné indické touroperátory

26. 07. 2017

V rámci výročního incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day 2017 uspořádala agentura CzechTourism pro zástupce významných indických touroperátorů poznávací cestu po regionech České republiky.

„Pro Českou republiku je Indie strategicky logickým zacílením na jednu z největších oblastí s potenciální klientelou v oblasti cestovního ruchu. To dokládají i statistické údaje z loňského roku, kdy do České republiky přijelo téměř 68 tisíc turistů z této země, přičemž zde strávili 162 tisíc nocí. A podobně rostou i výdaje indických klientů,“ říká ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. V České republice indičtí návštěvníci utrácejí nadprůměrně v porovnání s ostatními – o cca 30 %, a to kolem 4 000 Kč na osobu a den.

„Indie je v současnosti jedním z trhů, které agentura CzechTourism považuje za dynamicky rostoucí co do počtu příjezdů, tak i přenocování. Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými destinacemi indických turistů v Evropě a do roku 2021 by měl počet výjezdů z Indie do regionu Střední a Východní Evropy vzrůst až o 60 %. Za posledních 5 let se počet indických turistů přijíždějících do České republiky téměř ztrojnásobil,“ komentuje ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Za účelem podpoření tohoto trendu byl v rámci výročního incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day v druhé polovině června uspořádán fam trip pro zástupce nejvýz­namnějších touroperátorů se zaměřením na outgoing v Indii / SOTC Travel Services, Mercury Travels Limited, FCM Travel Solutions /Flight Shop/ a Fountainhead Entertainment/.

 „Na základě předchozí zkušenosti, ale také doporučení od indických zástupců agentury CzechTourism, byly pro prezentaci destinace zvoleny vybrané turistické atraktivity České republiky. Fam trip měl za cíl představit region Jižní Morava, především pak vinařskou oblast kolem města Mikulov a pro Indy velice atraktivní Lednicko-Valtický areál. Poznávání jihu Moravy bylo zakončeno v Brně, odkud poté skupina pokračovala do hlavního města Prahy a následně do Plzně,“ dodává ředitelka zahraničních zastoupení Klára Vysloužilová.

Celý čtyřdenní program fam tripu byl indickými touroperátory velice kladně hodnocen a v budoucnu by mělo dle slov účastníků dojít k zařazení České republiky do nabídky dalších indických cestovních kanceláří. „Česká republika je pro naše klienty velice žádaná destinace a předpokládám, že například zámek Lednice by mohl představovat zajímavou lokaci pro pořádání netradičních konferencí či firemních akcí našich klientů. Tato studijní cesta mi určitě poskytla velice užitečné podklady pro přípravu balíčků, děkuji za profesionální přípravu tohoto fam tripu,“ zhodnotil studijní cestu Manoj Nair ze společnosti FCM Travel Solutions.

Agentura CzechTourism predikuje, že počet příjezdů turistů z Indie v následujících letech stále poroste. Tuto vizi by také mělo podpořit otevření zahraničního zastoupení CzechTourism tzv. 2. stupně v Bombaji, odkud jsou od února 2017 prostřed­nictvím lokální PR agentury veškeré plánované aktivity realizovány.

Martina Fišerová


www.czechtourism.cz