Česká republika posiluje své propagační aktivity v Indii
15. 09. 2017
Ve čtvrtek 14. září 2017 za účasti ředitelky ČCCR – CzechTourism Moniky Palatkové, COO VFS Global Vinay Malhotra a velvyslance ČR v Indii, J. E. Milana Hovorky, proběhla slavnostní inaugurace zahraniční kanceláře CzechTourism v Mumbai.
Pobočka České centrály cestovního ruchu – CzechTourismoperovaná
společností VFS Global funguje již od letošního února a byla otevřena
v rámci akčního plánu agentury CzechTourism na posílení propagace České
republiky v Indii, která patří mezi hlavní strategické trhy
v regionu. „Spolupráci s VFS Global jsme odstartovali již na konci
roku 2016 a velmi se nám osvědčila. Jsem potěšena, že mohu při této
příležitosti oznámit rozšíření našich společných aktivit do dalšího
pro nás strategického teritoria – regionu Blízkého Východu. Dnes jsme
uzavřeli smluvní partnerství, na jehož základě bude VFS Global v regionu
realizovat několik propagačních akcí zaměřených na segment leisure
i MICE“, uvedla Monika Palatková, ředitelka Czech Tourist
Authority – CzechTourism.
Za posledních pět let se počet indických turistů přijíždějících do
České republiky téměř ztrojnásobil. V roce 2016 jich do ČR přijelo
66 tisíc a strávili zde 159 tisíc nocí. Podobně rostou i výdaje
indických klientů. V České republice utrácejí nadprůměrně
v porovnání s ostatními – o cca 30 % – kolem 4 000 Kč na osobu a
den. Typický indický turista navštěvuje Českou republiku v kombinaci
s dalšími dvěma až třemi evropskými zeměmi, které navštívil již
dříve. Právě na tento segment zkušených cestovatelů, kteří se
zajímají více o kulturu než o nakupování a mají chuť objevovat nové
věci, bude CzechTourism směřovat svou propagaci.
„Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými
destinacemi indických turistů v Evropě. Do roku 2021 by měl počet
výjezdů z Indie do regionu Střední a Východní Evropy vzrůst o 60 %.
Tato příznivá predikce výjezdů potvrzuje, že založení naší širší
působnosti v tomto teritoriu je krok správným
směrem,“ komentovala změny v síti zahraničních poboček
ředitelka odboru zahraničních zastoupení, Klára Vysloužilová.
K růstu počtu indických turistů napomáhá také aktivita Velvyslanectví
České republiky a dostupnost vízových center, kterých je po Indii již
16. „Počet vydaných víz roste v posledních letech exponenciálně,
jen za první dva měsíce roku 2017 bylo vydáno 1.945 víz oproti 504 ve
stejném období roku 2014. Jsem velmi rád, že se společnými silami daří
přilákat do České republiky čím dál tím více indických
návštěvníků a věřím, že spolupráce mezi VFS Global a CzechTourism bude
i nadále takto úspěšná a podaří se nám společně zorganizovat ještě
mnoho zajímavých aktivit“, upřesňuje Milan Hovorka, velvyslanec
České republiky v Indii.
První velkou společnou akcí zahraničního zastoupení CzechTourism v Indii
je roadshow „Czech Republic – Land of Stories“, která se koná 11. –
15. září 2017 ve městech New Delhi, Bengalúru a Mumbai. Akce, jejímž
generálním partnerem je letecká společnost Turkish Airlines, představí
indickým partnerům turistické atraktivity a produktové novinky České
republiky a umožní navázat obchodní kontakty se sedmi zúčastněnými
českými společnostmi, které se specializují na služby pro indickou
klientelu.
„Rádi bychom, aby Česká republika nebyla vnímána jen jako Praha, ale
chceme představit také nové regiony a produkty. V roce 2017, který je rokem
baroka, jsme již indickým touroperátorům ukázali krásy jižní Moravy
s nekonečnými vinicemi a bohatou kulturou včetně památek UNESCO. Rok
2018 bude pro celou Českou republiku dobou oslav, jelikož právě v roce
2018 uběhne 100 let od založení prvního samostatného státu a
ústředním tématem budou památky a místa spjatá s touto dobou.
Nemůžeme nezmínit rodící se fenomén pražských kaváren, velkých značek
jako Baťa, Škoda nebo Tatra, ale samozřejmě i mnoha krásných tradic.
Našim cílem tedy bude nejenom v rámci zářijové roadshow, ale i během
našich aktivit v nadcházejících měsících ukázat jaké atraktivity a
zážitky by si indičtí turisté v České republice neměli nechat
ujít“, shrnul své další plány Arzan Khambatta, Head of CzechTourism
India.
Zastoupení CzechTourism v Mumbai realizuje propagaci České republiky
v Indii jako atraktivní turistické destinace v srdci Evropy v souladu
s oficiální marketingovou kampaní agentury CzechTourism, která od roku
2013 jednotně představuje Českou republiku jako zemi příběhů.
Připravila Michaela Klofcová.
Czech Tourist Authority – CzechTourism India
e-mail: india@czechtourism.com
tel.: +91 22 6718 9680
20th Floor, Tower A, Urmi Estate, 95
Ganpatrao Kadam Marg, Lower Parel (W)
Mumbai 400 013, India
www.czechtourism.cz