Menu

CzechTourism posiluje propagaci Česka v Indii, Izraeli a na Blízkém východě

04. 08. 2017

Na začátku roku CzechTourism posílil svou přítomnost na dvou strategických trzích a uzavřel smluvní spolupráci s partnery v Indii a Izraeli. Lokální PR agentury operují od února z Bombaje a Tel Avivu, a to jako zahraniční zastoupení CzechTourism druhého stupně. Pobočky zveřejnily plán aktivit a jsou připraveny zahájit spolupráci s českými podnikateli a regiony.

„Nárůst počtu turistů z Asie, především z Číny, za poslední roky ukazuje, jakým směrem bychom měli zaměřit propagaci naší republiky. Indie a Izrael jsou proto dalším strategicky logickým zacílením na jednu z největších oblastí s potenciální klientelou v oblasti cestovního ruchu,“ konstatovala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
„Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými destinacemi indických turistů v Evropě. Do roku 2021 by měl počet výjezdů z Indie do střední a východní Evropy vzrůst o 60 procent. Tato příznivá predikce potvrzuje, že založení naší širší působnosti v tomto teritoriu je krok správným směrem,“ komentuje změny v síti zahraničních poboček ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Za posledních pět let se počet indických turistů přijíždějících do Česka téměř ztrojnásobil. V roce 2016 jich přijelo 66 tisíc a strávili zde 159 tisíc nocí. Podobně rostou i výdaje indických klientů. V Česku utrácejí o zhruba 30 procent nad průměr – kolem 4 tisíc Kč na osobu a den. Typický indický turista navštěvuje Česko v kombinaci s dalšími dvěma až třemi evropskými zeměmi, kam zavítal již dříve. Právě na tento segment zkušených cestovatelů, kteří se zajímají víc o kulturu než o nakupování a mají chuť objevovat nové věci, bude CzechTourism cílit.
„Usilujeme o to, abychom rozšířili cíle jejich cest za hranice Prahy. Kromě již poměrně dobře známých Karlových Varů a Českého Krumlova chceme představit i další regiony. Vedle památek UNESCO či historických měst také české tradice, gastronomii, vinařství. V neposlední řadě sázíme i na celoroční nabídku bohatého kulturního programu,“ říká ředitelka odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová a dodává: „Velmi dobrou spolupráci dlouhodobě máme s velvyslanectvím České republiky v Novém Dillí, které je partnerem naší letošní kampaně. Díky jeho aktivitě vstupujeme na trh, kde už funguje 13 vízových center a který můžeme dynamicky rozvíjet.“
Intenzivní spolupráce agentury CzechTourism se zastupitelským úřadem probíhá i v Izraeli. Kromě realizace projektů na podporu ekonomické diplomacie bude nově vzniklá pobočka agentury CzechTourism propagovat nejen dobře známé a populární turistické cíle a segmenty, jako je spa a medical turismus, ale víc se zaměří na nové produkty.
„Vnímáme intenzivní poptávku izraelských partnerů po nabídce aktivní a rodinné dovolené, pobytech v přírodě a nových destinacích, která jde ruku v ruce se stoupající oblibou Česka u izraelských turistů,“ říká Monika Palatková. „U Izraelců máme velkou šanci, že se stanou častými hosty našich regionů. V Česku totiž tráví nadprůměrně dlouho, téměř pět dní, a toho chceme určitě využít.“
Izrael se dlouhodobě profiluje jako bonitní trh. Za posledních pět let se počet izraelských turistů téměř zdvojnásobil, příjezdy rostou dvouciferně. Jen za rok 2016 meziročně stoupl o 20 procent na téměř 170 tisíc, z hlediska útrat jsou Izraelci s denními výdaji 3 700 Kč na osobu a den také nad průměrem. A nakupují rádi, jak potvrzuje žebříček tax free nákupů v Česku, kde zaujímají 4. místo.
Blízký východ je dalším teritoriem, kde CzechTourism letos posílí propagaci Česka a nabídne podnikatelům a regionům možnost prezentovat svou nabídku lokálním obchodním partnerům. „Připravovanou listopadovou road show ve Spojených arabských emirátech, Saúdské Arábii, Kuvajtu a Íránu reagujeme na dynamický vývoj tohoto teritoria, který nám potvrzuje i sílící poptávka ze strany českých i zahraničních partnerů. Sledujeme samozřejmě také predikce výjezdů, které uvádějí, že například příjezdy turistů ze SAE budou generovat nejvyšší nárůsty právě do střední a východní Evropy,“ vysvětluje Monika Palatková.
Pro turisty z těchto trhů je charakteristická výrazně delší průměrná doba pobytu, která se pohybuje mezi čtyřmi až šesti a půl dny, což je dáno především povahou jejich cest, kdy častým cílem jsou léčebné pobyty v českých lázních. „Nabídka tradičních léčebných lázní je již v tomto regionu velmi dobře známá, budeme však i nadále vytvářet příležitosti pro její propagaci a propojení s nabídkou wellness či služeb v oblasti medicínského turismu. Zároveň se také zaměříme na nové cílové skupiny a jejich preference. Výzvou pro nás bude připravit kvalitní nabídku zejména pro dovolenou rodin s dětmi, představit českou přírodu a nové regionální cíle, které budou infrastrukturně dobře zajištěny a budou splňovat nároky na stravování a další specifické požadavky této klientely,“ doplňuje plánované kroky Klára Vysloužilová. Charakteristickým rysem cestování do zahraničí společným pro celé teritorium je to, že významnou roli hraje vysoký standard kvality a úrovně služeb. Trhy Blízkého východu tak představují nesporný potenciál také pro segment MICE a luxusního turismu.
Nad rámec uvedených trhů agentura CzechTourism rozvíjí propagaci Česka i v dalších bonitních regionech. „Začátkem května jsme připravili poznávací program ve středních Čechách, Libereckém a Karlovarském kraji pro delegaci z Ománu. Spolu s ČSA prezentujeme Česko v rámci sezonních letů z Bejrútu a Rijádu do Prahy,“ sdělila Monika Palatková.
Rozsah aktivit nových poboček agentury CzechTourism je stanoven v plánu propagačních aktivit na letošní rok. Kromě spolupráce se zahraničními odborníky a médii obsahuje prezentace, workshopy, školení, kampaně a studijní cesty do České republiky.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001