Menu

10 úspěšných let Clarion Congress Hotelu Prague

27. 04. 2018

Čtyřhvězdičkový Clarion Congress Hotel Prague zahájil provoz v březnu roku 2008 a stále si udržuje pozici jednoho z největších a nejmodernějších kongresových hotelů v Česku. Rozhovor s jeho generálním ředitelem Ing. Miroslavem Bukvou, MBA, před hlavní turistickou sezonou začínám konstatováním, že to vypadá tak, jako by hlavní turistická sezona byla v jejich Clarionu permanentně.
Náš hotel, jak napovídá název, je především kongresový, a tak tu tzv. hlavní turistickou sezonu až tak moc neprožíváme. V lednu a únoru, kdy má většina hotelů díky turistické mimosezoně sníženou obsazenost, býváme až po střechu plní díky spoustě firemních akcí. Trochu jiné to naopak bývá v prosinci. Přestože je o adventu Praha plná turistů, přece jen v období před Vánoci málokdo pořádá konferenci nebo kongres. Zato je ale hodně firemních předvánočních setkání. Počátkem Velikonoc pak začíná hlavní sezonní období, kdy jsme obsazeni nejen kongresovými hosty, ale i turisty.

Desáté výročí od otevření váš hotel zastihlo ve stavebním nasazení. Řada vašich středisek už zkrásněla…
Zahájili jsme velký facelift spojený s rekonstrukcemi, které probíhají za provozu. Je pro nás velkou výzvou udělat vše tak, aby se to hostů dotýkalo co nejméně. Od ledna jsme již provedli první část obměny našeho vzhledu. Týkala se hotelového lobby včetně recepce, která byla zprovozněna o Velikonocích. Zhruba půldruhého měsíce bude trvat upgrade druhé části lobby, kdy zrekonstruujeme lobby bar a související prostory. Během léta, kdy je méně kongresů, čekají stavební práce hlavní hotelovou restauraci. Snídaně budeme v tu dobu podávat v kongresových prostorách. A ty pak chceme zrekonstruovat příští rok v průběhu léta.
Pokud mluvím o rekonstrukci, jedná se především o výměnu obložení stěn, podhledů, koberců a vybavení, které během uplynulých 10 let provozu utrpělo nejvíce. Věříme, že po dokončení těchto prací bude Clarion Congress Hotel Prague přímo zářit novotou.

Jak to bude v Česku s hotelovým průmyslem?
Nedostatek lidských zdrojů se projevuje i v hotelnictví. Rodiče deváťáků chtějí, aby jejich děti hlavně získaly maturitu a pak ještě dál studovaly. A to bez ohledu na nadání a schopnosti dětí. Málokteré rodiče zajímá, že by jejich potomci měli raději manuálně pracovat, když jsou šikovní, zruční a mají talent něco vytvářet. Do toho zde máme trend, kdy i do hotelnictví čím dál větší měrou vstupuje digitalizace a automatizace. Její prvky prostupují všemi hotelovými provozy. V neposlední řadě i hotelovou recepcí. V té naší budeme mít tzv. asistovanou registraci neboli samoobslužné terminály, jež částečně zastoupí práci recepčních. Samozřejmě klasická hotelová recepce bude fungovat i nadále. Díky tomuto technologickému řešení budou mít hosté (například korporátní, kteří náš hotel znají a navštěvují opakovaně) možnost rychlé samoobslužné registrace. Host do automatu naskenuje pas, podepíše se na monitoru, platební kartou uhradí ubytování a card dispensor mu vydá kartu od pokoje. Automat nám částečně umožní nahradit lidskou pracovní sílu, především v noci. O to více vítáme vzdělané zaměstnance, kteří s těmito IT systémy dokážou pracovat a posunovat hotelnictví kupředu. Hotelnictví totiž už dávno není o zpracovávání výhradně faxových či telefonických rezervací. Vše se přesunuje na internet, na němž vytváříme produkty, které hosty zajímají, včetně balíčků služeb. Vše je přímočařejší a rychlejší.

Pane řediteli, řada institucí ráda vyzdvihuje spolupráci s CPI Hotels a vaším hotelem.
Je pravda, že jsme hodně aktivní na poli firemní společenské zodpovědnosti. Ta zahrnuje řadu činností směrem k ochraně přírody a životního prostředí, k vstřícnosti k obyvatelům bydlícím v našem okolí a také k podpoře společensky prospěšných aktivit. Věřím, že i proto se o našem hotelu mluví častěji.
Náš hotel podporuje například Integrační školičku Smíšek, která pečuje o děti, jež neměly to štěstí narodit se do prostředí vhodného pro harmonický rozvoj. Jejich rodiče nezvládají své kompetence v oblasti péče zpravidla proto, že sami vyrůstali v sociálně slabém prostředí nebo dětském domově. Provozní ekologické programy pak náš hotel zaměřuje na snižování uhlíkové stopy, omezování spotřeby energií, snižování používání detergentů a minimalizaci odpadů spojenou s recyklací a opakovaným využíváním materiálů. K iniciativám cíleným na lidské zdroje patří především rozsáhlý program benefitů, motivačních, růstových a vzdělávacích plánů, podpora vzdělávacích a sportovních aktivit pro zaměstnance i jejich rodiny. Ostatně osobně rád podporuji andragogiku. Jako starší člověk si uvědomuji, jak je celoživotní vzdělávání důležité. Život zkrátka není o tom, že se odmaturuje a tím to končí.

Cílem podnikání je tvorba zisku. V hotelnictví k němu vede spokojenost hostů, která víceméně odvisí od profesionality a míry spokojenosti zaměstnanců hotelu.
Hotelnictví je práce s lidmi pro lidi, proto je velmi citlivá na mezilidské vztahy a korektní jednání. Společenská odpovědnost je tak zcela zásadním parametrem vedoucím k úspěchu. Proto jsou naše veškeré činnosti v oblasti udržitelného podnikání a společenské odpovědnosti zaměřeny jak na podporu činnosti jiných subjektů, tak na vlastní hotelové zaměstnance. Jednoduše bych řekl – být náročný, ale i férový a ohleduplný ke všem lidem, ať už v hotelu, nebo i mimo něj.
To, čeho si proto na vedení CPI Hotels nesmírně vážím, je to, že mnohé z vydělaných peněz investuje zpátky do našeho provozu. Za uplynulé roky toho akcionáři CPI Hotels v tomto směru udělali opravdu hodně. A nejen ve prospěch vysočanského Clarion Congress Hotelu Prague. CPI Hotels rekonstruuje celou řadu svých dalších hotelů, a pro Clarion hotely chystá nové vyšší standardy splňující nejnovější požadavky. Rozhlédnete-li se po konkurenčních hotelích, objevíte mezi nimi některé „unavené“ a vybydlené. Jejich majitele zajímá pouze zisk a nemají zájem do hotelu zpátky reinvestovat. To rozhodně není případ CPI Hotels. A tak to vnímá i náš personál. Ví, že díky této strategii akcionářů, včetně probíhajícího upgradu svého hotelu, mají a budou mít možnost pracovat v zařízení, které si udržuje punc nového, voňavého hotelu, v němž mezi námi zaměstnanci vládnou dělné vstřícné mezilidské vztahy. Hotelu, do nějž se hosté rádi vracejí.



Archiv vydání

2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 04/2018
04/2018 číst aktuální číslo
Restaurace Novoměstský pivovar
ŘLP